خوراک خاویار بادمجان مجلسی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خوراک خاویار بادمجان از محبوب‌ترین غذاهایی پُرفیبر و گیاهی است که می‌توان آن را به صورت خانگی و با طعم دلخواه تهیه کرد.
طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان

طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان

بادمجان را به هر شکلی که طبخ کنید خوشمزه و لذیذ است. خوراک خاویار بادمجان یا به قول روس‌ها «ایگرا» یک غذای اصالتا روسی و از آن دسته غذاهایی است که با وجود سادگی بسیار خوشمزه و لذیذ است. هرچند که خوراک خاویار بادمجان معمولا به صورت کنسرو خریداری می‌شود، اما می‌توانید این غذا را در منزل به راحتی با همان کیفیت و ظاهر کنسروی و کارخانه‌ای اما سالم‌تر و طبیعی‌تر درست کنید. طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان مجلسی که یکی از انواع غذا با بادمجان کبابی و با کمترین روغن است را در مجله دلتا بخوانید.

مواد لازم

  • بادمجان بزرگ ۴ عدد
  • پیاز ساطوری و ریز خرد شده ۲ عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل قرمز به مقدار دلخواه
  • گوجه فرنگی ۳ عدد متوسط

خاویار-بادمجون-دستور-اصلی-عکس

طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان

  • برای درست کردن خوراک خاویار بادمجان مجلسی ابتدا باید بادمجان‌ها را روی منقل یا دستگاه گریل و یا داخل فر کبابی کنید. یادتان باشد بادمجان شیرین و تازه که رنگ براقی دارد و کم تخم است، بهترین گزینه برای تهیه خوراک خاویار بادمجان مجلسی است. از سوی دیگر برای این‌که پوست بادمجان کبابی به راحتی جدا شود وقتی پوست بادمجان روی شعله گاز کاملا سوخت و گوشت آن نرم شد زیر شیر آب سرد بگیرید.
  • بعد از گرفتن پوست بادمجان، آن‌ را ساطوری خرد کنید. گوجه فرنگی‌ها را نیز ریز خرد کنید. حالا پیازهای ساطوری خرد شده را در روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. حین سرخ شدن پیاز به آن‌ها زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود. بعد از این‌که پیازها طلایی شدند گوجه فرنگی خرد شده را اضافه کنید و اجازه دهید آب گوجه فرنگی خوب کشیده شده و سرخ شود.
  • رب گوجه فرنگی را در یک ماهیتابه جداگانه با کمی روغن تفت دهید. وقتی که خامی رب گرفته شد به مخلوط پیاز و گوجه اضافه کنید. بادمجان‌های ساطوری خرد شده را زمانی اضافه کنید که آب گوجه فرنگی گرفته شده باشد. نمک و فلفل خوراک را به اندازه اضافه کرده و مواد را خوب با هم مخلوط کنید و هم بزنید. حدود پنج تا ۱۰ دقیقه زمان بدهید تا خوراک روی شعله ملایم گاز جا بیفتد و حسابی طعم بگیرد.
  • خوراک خاویار باید تند و تیز و چرب باشد اما میزان تندی و چربی آن کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. در پایان کار کمی آبلیمو یا آب لیموترش تازه به خوراک اضافه کنید تا طعم لذیذ آن دوچندان شود. اگر خوراک خاویار بادمجان را به همین روش طبخ کنید حاصل کار دقیقا طعم و بوی شبیه خوراک خاویار بادمجان کنسروی را خواهد داشت.

خاویار-بادمجان

نکات طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان

  • یک روش دیگر هم این است که بادمجان کبابی و گوجه فرنگی خام و خرد شده را در چرخ‌گوشت یا غذاساز بریزید و چرخ یا میکس کرده و سپس به پیازهای تفت داده شده اضافه کنید و اجازه دهید آب گوجه فرنگی خوب کشیده شود. رب گوجه فرنگی را که جداگانه سرخ کرده‌اید به مواد اضافه کنید.
  • اضافه کردن سیر و فلفل دلمه‌ای به این خوراک با توجه به ذائقه شما اختیاری است اما در روش اصلی طبخ آن، این دو را اضافه نمی‌کنند.
  • خوراک خاویار بادمجان را با نان یا برنج سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع خوراک “واویشکا مرغ؛ غذای روسی در آشپزخانه گیلانی” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…