دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

خبر تازه برای مستاجران؛ موجران کوتاه آمدند!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روند کنونی قیمت‌گذاری بازار رهن و اجاره از تاثیرپذیری مالکان از اخبار مالیاتی در بازار مسکن خبر می‌دهد.
کاهش قیمت اجاره

کاهش قیمت اجاره اولین تاثیر طرح مالیات خانه‌های خالی

با شروع آخرین ماه از فصل طلایی نقل و انتقالات ملکی، بسیاری از موجران امیدوارند بتوانند با انعطاف ۱۰ تا ۲۰ درصدی و کاهش قیمت اجاره پیشنهادی، هرچه زودتر قرارداد اجاره آپارتمان خود را منعقد کنند.

به گزارش مجله دلتا واسطه‌های ملکی معتقدند هر سال در شهریور ماه عده زیادی از موجران که روی رهن و اجاره پیشنهادی در سقف ممکن پافشاری کرده‌اند، از تصمیم خود منصرف شده و با اندکی انعطاف قیمتی، زمان انتظار خود برای انعقاد قرارداد اجاره ملک با مستاجر جدید را کوتاه می‌کنند.

تحقیقات میدانی از بازار اجاره‌بها در سال جاری نشان می‌دهد امسال نیز در آستانه فرارسیدن شهریور این تغییر مسیر در اعلام قیمت پیشنهادی رخ داده و تعدادی از موجران از هفته گذشته قیمت‌های جدید خود را که ۱۰ تا بعضا ۲۰ درصد پایین‌تر از قیمت اولیه بوده، به واسطه‌ها اعلام کرده‌اند تا بازاریابی روی قیمت‌های جدید انجام شود.

پارامتر استطاعت مستاجران در بهای پیشنهادی رهن و اجاره آپارتمان‌های مسکونی، در اغلب تابستان‌های داغ ملکی از سوی موجران نادیده گرفته می‌شود و برخی با اصرار بر قیمت‌های بالا، حاضر هستند ماه‌ها خانه خود را خالی نگه دارند. اما امسال مطرح شدن طرح مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس شورای اسلامی سبب شده موجران تمایل بیشتری به کاهش قیمت اجاره و انعقاد قرارداد نشان دهند تا از پرداخت مالیاتی معادل ۵ درصد ارزش ملک در پایان یک سال خالی نگه داشتن ملک در امان بمانند. هرچند طرح مذکور حاوی چند اشکال شناسایی شده و برای اصلاح به مجلس بازگشته است، اما انتشار خبر ورود مجلس به این ماجرا تا حدودی از خالی نگه داشتن خانه‌ها بازدارندگی داشته است.

در جدول زیر جدیدترین قیمت رهن و اجاره آپارتمان در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

قیمت-رهن-و-اجاره

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “خبر تازه برای خانه‌اولی‌های وام‌دار!” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds