خواص معجزه آسای بومادران

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بومادران گیاهی معطر است که مصارف دارویی مختلفی دارد. از جمله خواص بومادران می‌توان به قاعده‌آور بودن و التیام‌دهنده زخم‌های بدن اشاره کرد.
خواص بومادران

بومادران و خواص آن

اهمیت طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی در درمان برخی بیماری‌ها بر همگان واضح و روشن است. بسیاری از گیاهان هر چند ما با آن‌ها آشنایی کافی نداریم اما می‌توانند نقش مهمی در بازیابی سلامت ایفا کنند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره خواص بومادران صحبت خواهیم کرد.

فواید بومادران

خواص گیاه بومادران

خواص بومادران بسیار متعدد است. دم کرده سر شاخه گلدار این گیاه، در رفع نفخ و ترش کردن معده مفید است. بومادران به علت دارا بودن تانن و مواد تلخ و عطری روی سلسله اعصاب و قلب تاثیر به سزایی دارد. همچنین در بیماری‌های اعصاب مانند: هیستری، صرع و قولنج‌های تشنج‌آور، نتایج مفیدی می‌دهد.

بومادران بر اثر قابض بودن در رفع ترشحات زنانگی، بند آوردن خون، بواسیرهای خونی و اسهال‌های ساده اثر معالج دارد و علیه دردهای عادت ماهانه هم به کار می‌رود. فرآورده‌های این گیاه، در درمان بواسیر ساده بسیار موثر است. این گیاه به علت اثر مدر که دارد در ازدیاد حجم ادرار و دفع سنگ کلیه نیز نافع است. به علاوه بادشکن و تب بر است.

بومادران

دیگر خواص بومادران عبارتست از:

  • جویدن برگ تازه آن برای دندان درد توصیه می‌شود.
  • بخور آن در زمان سرماخوردگی به رفع زکام کمک می‌کند.
  • ضماد آن برای درد سینه و انواع سردرد مفید است.
  • برای زایمان آسان از دم‎کرده این گیاه استفاده شود.
  • برای درمان تنگی نفس از دم‎کرده آن استفاده شود.
  • استفاده از دم‌کرده بومادران، سبب کاهش فشار خون شده و برای نارسایی‌های کیسه صفرا استفاده می‌شود.
  • برای تسکین نیش حشرات ضماد این گیاه را در محل گزیدگی بگذارید.
  • برای تسکین درد مفاصل روغن بومادران را به مفاصل بمالید.

دمنوش

خواص بومادران برای پوست و مو

شیره آن یا دم‌کرده‌اش به دلیل خاصیت التیام‌دهنده برای زخم‌، خراش و شکاف پوست بدن و همچنین جوش‌ها، اگزما و ترک دست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. جوشانده این گیاه اگر روی پوست سر مالیده شود از ریزش مو جلوگیری می کند. با این گیاه یا مخلوط اسانس آن در روغن کنجد، نوعی کرم بهداشتی برای تامین سلامت پوست در مقابل نور خورشید تهیه می‌شود. سرشاخه‌های گل‌دار گیاه برای تهیه لوسیون‌ها استفاده می‌شود. برای دفع صفرا و رفع خارش شدید ۵۰ گرم گیاه را در آب بجوشانید و بعد از خنک شدن، بدن را با آن بشویید که این عمل در رفع خارش شدید بسیار موثر است. علاوه بر این بومادران یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست است.

برای درمان لک و پیسی هر ماه مدت یک هفته از دم‎کرده این گیاه به میزان ۳ گرم در ۱۵۰ سی‎سی آب بنوشید.

اسانس آن خاصیت ضد باکتری و ضد تورم دارد. از این اسانس در صنایع دارویی، بهداشتی و آرایشی در تهیه کرم‌ها و پمادهای محافظ پوست و داروهای ضد تورم استفاده می‌شود.

هشدار

توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه گیاهان دارویی بدون تجویز پزشک معالج، ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ در ۷:۱۲ ب٫ظ

    خاصیت فراوان

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…