پل طلایی ویتنام، سازه‌ای حیرت انگیز

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از شهر‌های توریستی ویتنام، دانانگ است. پل طلایی ویتنام در تپه بانا، نزدیک دانانگ قرار دارد.
پل طلایی ویتنام، سازه‌ای حیرت انگیز

جاذبه‌های پل طلایی ویتنام

پل طلایی، در جنوب ویتنام ساخته شده که خیلی زیبا و باشکوه بوده و از جاذبه‌های گردشگری ویتنام است. پل طلایی، با دیگر پل‌ها در جهان متفاوت است. در این پل طلایی، انگار دو دست غول پیکر از دل طبیعت بیرون آمده و این پل را نگه داشته اند. معماری این پل باعث شده شهرت جهانی پیدا کند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

معماری پل طلایی ویتنام

جالب است بدانید، این پل به وسیله اسکلت فلزی با لایه‌های فایبرگلاس ساخته شده و مهندسان قصد آسیب رساندن به طبیعت را نداشتند؛ برای همین دست‌ها را طوری ساختند که شباهت خیلی زیادی به صخره‌های طبیعی داشته باشد.

معماری پل تماشای دیدنی‌های پل طلایی ویتنام

مختصات جغرافیایی

پل طلایی ویتنام که در تپه بانا، نزدیک دانانگ قرار دارد. یکی از شهر‌های توریستی ویتنام، دانانگ است، که در ۳۰ کیلومتری پل طلایی قرار دارد. زمان رفتن به بانا در دانانگ شما می‌توانید سوار تله کابین شده و از بالا نمای زیبا و خانه‌های روستایی را تماشا کنید.

برای پل طلایی ویتنام مبلغ دومیلیارد دلار سرمایه گذاری کرده‌اند و به منظور وصل کردن ایستگاه تله کابین به باغ‌های آنسو ساخته شده و نمای عالی و زیبایی دارد. چون این پل به رنگ طلایی است برای همین به پل طلایی معروف شده است.

منطقه جغرافیایی

دیدنی‌های پل طلایی ویتنام

طراحان این پل، پل طلایی را با این  هدف طراحی کرده‌اند که وقتی شما به پل نگاه می‌کنید تصور کنید دست خداست که این پل را نگه داشته است؛ برای همین  این پل به پل دست خدا هم مشهور است.

امروزه عکس‌های زیبا و بی نظیر از این پل گرفته و در فضاهای مجازی منتشر می‌شود و جذاب‌ترین مبحث شده است.

پل طلایی ویتنام مثل ماری بر بالای جنگل، کوهستان و تپه‌های سرسبز قرار گرفته است و شما می‌توانید این مسیر ۱۵۰ متری را قدم بزنید و لذت ببرید و عکس‌های یادگاری بگیرید؛ هر چه بیشتر بروید به دل کوهستان و تپه‌های سرسبز نزدیک می‌شوید.

هدف از ساخت

دیدنی‌های پل طلایی ویتنام

تفریحات متعددی در این منطقه وجود دارد مثل: تله کابین، موزه مجسمه‌های مومیایی و باغ‌های زیبا . با ساخته شدن پل طلایی این منطقه به جذاب‌ترین و زیبا‌ترین منطقه برای توریست و گردشگران تبدیل شده است.

ساخت این پل از سال ۱۹۱۹ شروع شد؛ و بعد از یک سال ساخت پل تمام شد.

در حال حاضر این منطقه بازسازی شده و فقط بقایای خانه‌های ویلایی فرانسوی‌ها باقی مانده و شما از روی تله کابین می‌توانید این‌ها را مشاهده کنید.

قطار‌های کابلی وسیله دیگری برای رفتن به بالای تپه‌ها است، شما با سوار شدن به این قطار‌های کابلی می‌توانید در طول مسیر، سرداب قدیمی فرانسه و باغ گل لوژدن را تماشا کنید.

دیدنی‌های پل طلایی

تماشای دیدنی‌های پل طلایی ویتنام

اگر به شهردانانگ در ویتنام سفر کردید، بازدید این پل طلایی زیبا و بی نظیر را از دست ندهید. نصف روز برای این مکان زیبا کافی است، ولی اگر بخواهید اطراف این پل بی نظیر را هم بازدید کنید، یک روز کامل را به این مکان اختصاص دهید. بهتر است از ماشین شخصی برای رفتن به این مکان استفاده نکنید، چون پارکیک این منطقه کوچک است و همچنین سازه‌های مختلفی در حال ساخت‌اند؛ برای همین بهترین وسیله برای رفتن به پل طبیعی ویتنام، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

پل طلایی در ۱۴۰۰ متری ارتفاع دریا قرار گرفته است؛ اگر شما عاشق طبیعت و سرسبزی هستید از این مکان حتما بازدید کنید مطمعنا عاشق این مکان می‌شوید.

تماشای دیدنی‌های پل طلایی ویتنام

در آخر: در کشور ویتنام نگران غذا نباشید، می‌توانید به رستوران‌ها بروید و غذا‌های فست فود یا غذا‌های محلی شرق آسیا را میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…