کندر، خواص و مضرات آن

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خواص کندر شامل تقویت حافظه، درمان اسهال، استحکام لثه و افزایش هوش جنین است. زیاده‌روی در مصرف کندر در بارداری موجب بیش‌فعالی کودکان می‌گردد.
خواص کندر

خواص کندر

کندر دارای طعمی تلخ و معطر و کمی گس است. خواص درمانی کندر بسیار گسترده بوده، تقویت حافظه، درمان اسهال و استفراغ، تقویت معده و اعصاب، رفع بوی بد دهان، باز شدن صدا و استحکام لثه از خواص درمانی فراوان کندر است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با خواص کندر بیشتر آشنا شوید.

گیاه کندر دارای طبیعت گرم و خشک است. برخی از مهمترین خواص درمانی کندر به طور خلاصه عبارتند از:

تقویت حافظه

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین خواص کندر تقویت حافظه و استفاده از آن برای درمان فراموشی در طب سنتی است. مصرف کندر ضعف حاظه را از بین می‌برد.

کندر

درمان اسهال و استفراغ

یکی از خواص کندر درمان اسهال است. به این منظور مقداری کندر را با آب سرد بخورید. همچنین استفاده از کندر باعث قطع استفراغ می‌گردد.

کاهش اختلالات قاعدگی

یکی از خواص درمانی بی‌نظیر این صمغ گیاهی کاهش و درمان خونریزی‌های شدیدی است که در دوران قاعدگی بارها برای زنان و دختران جوان اتفاق می‌افتد، برای این منظور کافی است مقداری از کندر را هر روز مانند آدامس جویده و میل نمایید.

استحکام لثه و رفع بوی بد دهان

جویدن کندر مانند آدامس در استحکام لثه بسیار موثر است، همچنین یکی از راه‌های درمان بوی بد دهان جویدن کندر است.

باز شدن صدا

خوردن صمغ کندر موجب بهبود خش صدا و صاف شدن آن می‌شود، از خواص کندر کاهش خلط و ترشحات حلقی بوده که این امر باعث برطرف شدن خشونت صدا می‌گردد.

فواید کندر

درمان زخم

یکی از راه‌های درمان خانگی زخم خوردن کندر است. متخصصان طب سنی به افرادی که بد زخم هستند، توصیه می‌کنند مدت ۳ تا ۴ روز، روزانه به اندازه یک نخود از کندر را مکیده و بخورند.

تسکین اعصاب و کاهش تپش قلب

یکی دیگر از خواص کندر که بسیار مورد توجه قرار گرفته، استفاده از روغن این گیاه برای تسکین اعصاب و کاهش تپش قلب است. به این منظور مقدار یک نخود از این صمغ را داخل روغن کنجد ریخته و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید حل شود. سپس از این روغن برای ماساژ ستون فقرات استفاده کنید. ماساژ ستون فقرات با روغن کنجدی که در آن کندر حل شده است، علاوه بر تسکین اعصاب و ریلکسی، باعث بهبود تپش قلب و آرامش فرد می‌گردد.

درمان خشکی پوست

بهبودی خشکی پوست از دیگر خواص کندر است. به این منظور به اندازه سر انگشت از کندر را داخل مقداری روغن بادام ریخته و حرارت دهید تا حل شود. پس از اینکه روغن سرد شد، از این روغن مانند لوسیون روی قسمت‌هایی از پوست که دچار خشکی شده است بمالید. از صمغ کندر امروزه در ساخت انواع لوسیون‌ها و کرم‌های ضد چین و چروک پوست و ضد پیری استفاده می‌شود.

عوارض کندر در بارداری

مضرات کندر (موارد احتیاطی و عوارض جانبی)

علیرغم خواص درمانی و فواید بی‌شمار کندر مانند تمام گیاهان دارویی در مورد کندر نیز استفاده صحیح و به اندازه بایستی مورد توجه قرار گیرد. به ویژه مصرف کندر در بارداری که بایستی حتما با احتیاط صورت گرفته و زیاده روی نشود. از مضرات مصرف بیش از اندازه کندر در بارداری افزایش احتمال بیش فعالی کودکان است. تحقیقاتی که روی بیش از ۱۰۰ نفر از مادرانی که قبل از زایمان به مدت طولانی (۳ تا ۴ ماه) از کندر استفاده کرده‌اند معلوم شد که مصرف بیش از حد آن موجب بیش فعالی کودکان آن‌ها شده اما مادرانی که مدت یک ماه یا کمتر از کندر استفاده کرده‌اند کودکانشان بیش فعال نشده و همچنین از هوش بالایی برخوردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…