رود تیمز، طولانی‌ترین رود انگلیس

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رود تیمز، نام خود را از کلمه‌ لاتین «تامسیس» (Tamesis) به معنی «تیره» می‌گیرد و حدود 80 جزیره‌ کوچک را شامل می‎شود.
رود تیمز، طولانی‌ترین رود انگلیس

رود تیمز، طولانی‌ترین رود انگلیس به حساب می‌آید و برای علاقه‌مندان به سفرهای آبی، این امکان را به وجود می‌آورد تا با قایق‌های لوکس و آرامش‌بخش یا تندرو از جاذبه‌های گردشگری معروف شهر لندن بازدید کنند. با مجله دلتا همراه شوید.

مسیر رود تیمز

رود تیمز (River Thames) یا همان «تمز»، از بخش‌های جنوبی کشور انگلستان، به خصوص شهر لندن عبور می‌کند و بعد از «رود سورون» (River Severn)، رود تیمز، طولانی‌ترین رود انگلیس است. همچنین این رود توانسته عنوان طولانی‌ترین رود انگلیس را هم به خود اختصاص بدهد. این رود در مسیر خود از شهر آکسفورد، «ردینگ» (Reading)، «هنلی-آن-تیمز» (Henley-on-Thames) و «وینزر» (Windsor) می‌گذرد و در نهایت به «دریای شمال» می‎ریزد. علاوه بر آن، رود تیمز از مقاصد دیدنی معروفی همچون برج لندن، وست مینستر ابی، بیگ بن، تاور بریج و بسیاری موارد دیگر نیز عبور می‌کند و به همین دلیل بسیاری از گردشگران برای بازدید از بعضی از این جاذبه‌ها، قایق‌سواری بر روی تیمز را ترجیح می‌دهند.

مسیر رود تیمز

جاذبه‌های گردشگری رود تیمز

بازدیدکنندگان می‌توانند بین قایق‌های تندرو و پرهیجان و قایق‌های لوکس و دارای رستوران انتخاب داشته باشند که «بتو لاندن» (Bateaux London)، یکی از همین موارد لوکس به حساب می‎آید. این قایق شیشه‌ای، این امکان را برای شما به وجود می‎آورد تا در عین صرف غذایی بی‌نظیر و لذت بردن از موسیقی زنده، به چشم‌انداز زیبای مکان‌های گردشگری اطراف نیز دسترسی داشته باشید. قایق‌های تندرو هم از این مقاصد دیدنی عبور می‌کنند؛ اما همانطور که از نامشان مشخص است، تجربه‌ای هیجان‌انگیز را برایتان رقم خواهند زد.

انگلیس رود تیمز

از دیگر جاذبه‌های رود تیمز، طولانی‌ترین رود انگلیس

یکی دیگر از گزینه‌های پرطرفدار این رود، استفاده از تور «هاپ آن هاپ آف» (Hop On Hop Off) است که در ۴ اسکله‌ی اصلی، یعنی وست مینستر، «چشم لندن» (London Eye)، تاور بریج و گرینویچ توقف خواهد داشت که می‌توانید پیاده و دوباره سوار شوید و نام این تور نیز از همین موضوع نشأت می‌گیرد. اگر در وست مینستر توقف کنید، به جاذبه‌هایی همچون خانه پارلمان، کاخ باکینگهام، بیگ بن، «میدان لستر» (Leicester Square)، «سوهو» (Soho) و «تیت بریتانیا» (Tate Britain) دسترسی خواهید داشت. با توقف در اسکله‌ «چشم لندن»، به مرکز فرهنگی شهر نزدیک‌تر خواهید بود و می‌توانید از سالن موسیقی «کوئین الیزابت هال» (Queen Elizabeth Hall)، «تئاتر ملی سلطنتی» (Royal National Theatre) و «شکسپیرز گلوب» (Shakespeare’s Globe) دیدن کنید یا در خیابان‌های این محله قدم بزنید که با هنرمندان خیابانی و غذاهای خوشمزه احاطه شده است.

گرینویچ رود تیمز

تاور بریج یا پل برج

پرطرفدارترین ایستگاه این تور، تاور بریج است که می‌توانید دو مورد از معروف‌ترین بناهای شهر لندن، یعنی برج لندن و تاور بریج یا همان پل برج را از نزدیک تماشا کنید. علاوه بر آن، «بنای یادبود آتش‌سوزی بزرگ لندن» (Monument to the Great Fire of London)، کشتی جنگی «اچ‌ام‌اس بلفاست» (HMS Belfast) و «موزه‌ طراحی» (Design Museum) نیز در همان نزدیکی قرار دارند. اسکله‌ گرینویچ، کمی دورتر از مرکز شهر واقع شده و بیشتر به خاطر باغ‌های مجلل، «پارک گرینویچ» ، «موزه‌ ملی دریانوردی لندن»، «رصدخانه‌ سلطنتی» و «بازار گرینویچ» معروف است. همچنین می‌توانید از کشتی «کاتی سارک» (Cutty Sark) هم دیدن کنید که به تازگی بازسازی شده و اطلاعات بیشتری راجع به تاریخچه‌ دریایی آن به دست بیاورید.

تاور بریج یا پل برج

کلام آخر درباره رود تیمز، طولانی‌ترین رود انگلیس

رود تیمز، طولانی‌ترین رود انگلیس نام خود را از کلمه‌ی لاتین «تامسیس» (Tamesis) به معنی «تیره» می‌گیرد و حدود ۸۰ جزیره‌ کوچک را شامل می‎شود. معمولاً قایق‌ران‌های کایاک‌ و قایق‌های پارویی از این رود برای تمرین‌های خود استفاده می‌کنند و شما هم اگر مایل باشید، می‌توانید به همراه یک مربی در تیمز به کایاک سواری بپردازید و در مسیر از «باغ وحش لندن» عبور کنید. همچنین شاید برایتان جالب باشد که بدانید در اوایل قرن ۱۷ میلادی، رود تیمز یخ بست و چندین چادر و وسایل تفریحی از جمله بولینگ روی یخ بر روی آن برپا شد. در انتها توصیه می‌کنیم اگر به گشت و گذار در شهر لندن از طریق رود تیمز علاقه‌مند هستید، بلیت خود را از قبل رزرو کنید تا با کمبود جا روبرو نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…