خانه‎های بی خریدار!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

خانه‎های بی‎خریدار و با قیمت های نجومی و باور نکردنی در بازار مسکن مناطق مختلف پایتخت عرضه شده که به سبب اینکه خرید آنها از توان مالی خریداران مصرفی خارج است، به هیچ وجه خرید و فروش نمی‎شوند واین آپارتمان‎های بی خریدار فقط  برای پر کردن صفحات نیازمندی روزنامه ها و قراردادن در شبکه های  مجازی، به ‌عنوان آگهی فروش معرفی می‌شوند.

خانه های بی خریدار

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی­ها نشان می‌دهد هم‌ اکنون به رغم اینکه آگهی فروش آپارتمان­های باقیمت های نجومی نسبتا درتمام مناطق شهر تهران وجود دارند اما تعداد این آگهی‎ها ‌در منطقه ۵ پایتخت به مراتب بیش از سایر مناطق است.

منطقه ۵، منطقه پرمعامله و پرخریدار شهر تهران و منتخب خریداران مصرفی برای خرید خانه و آپارتمان به شمار می‎رود که سال‌ های گذشته به سبب مناسب‌ بودن سطح قیمت‌ها و همچنین فراوانی واحد های مسکونی کم متراژ و متراژ متوسط که برای فروش عرضه شده‎اند، مورد توجه خریداران  مصرفی با درآمد متوسط برای خرید خانه و آپارتمان  بوده‎است. با این حال به سبب افزایش تقاضا برای خرید آپارتمان‌های کم ‌متراژ و یا ‌متراژ متوسط درمنطقه ۵، از اواخر پارسال تاکنون این منطقه بیشترین میزان جهش قیمت خانه را در مقایسه با سایر مناطق شهر تهران داشته است، این موضوع باعث شده است هم اکنون میزان معاملات خرید و فروش آپارتمان در این منطقه در مقایسه با همین مدت درسال گذشته حدود ۲۷ درصد کاهش یابد، این در حالی است که میانگین قیمت خانه در این منطقه طی تیرماه  امسال در مقایسه با تیرماه  سال ۹۶، ۷۰ درصد افزایش داشته که بیشترین میزان جهش قیمت درمیان مناطق شهر تهران است.

بنا براین گزارش، تعداد معاملات خرید و فروش خانه و آپارتمان در تمام مناطق شهر تهران در تیرماه امسال ۱۰ درصد کاهش یافت.

میانگین قیمت هرمترمربع آپارتمان  در منطقه ۵ تیرماه امسال به ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، این در حالی است که میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در تیرماه پارسال در این منطقه حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

تیرماه امسال در مجموع هزار و ۶۷۰ مورد معامله خرید و فروش خانه و آپارتمان در منطقه ۵ به ثبت رسید؛ در حالی که تیر ماه پارسال دو هزار و ۲۹۷ مورد خرید و فروش خانه و آپارتمان دراین منطقه انجام شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…