دیلمان، نگین گیلان

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
منطقه دیلمان با چشم‌اندازهای سرسبز و چشمه‌های فراوان شهرت یافته است. دیلمان نیز همانند سایر بخش‌های شمال ایران دارای گیاهان و حیوانات مختلفی است که پوشش گیاهی آن نیز منطقه‌ای سرشبز را در نمای کلی ایجاد کرده است.
دیلمان، نگین گیلان

دیلمان زیبا

دیلمان، نگین گیلان نام یکی از شهرهای سیاهکل واقع در استان گیلان است که سالانه گردشگران زیادی را میزبانی می‌کند. این منطقه جلگه‌ای آب و هوای بسیار خوبی دارد و همین موضوع باعث شده که در بین گردشگران محبوب باشد. شمال ایران یکی از مناطقی است که سالانه افراد بسیار زیادی از آن دیدن می‌کنند. بسیاری از مردم ایران در تعطیلات تابستان یا در تعطیلات دو یا سه روزه ماه‌های مختلف به شمال کشور و مناطق سرسبز آن سفر می‌کنند تا چند روزی را در محیطی زیبا و آب و هوایی خوب سپری کنند. یکی از این مناطقی که مورد توجه افراد زیادی قرار دارد، شهر دیلمان از سیاهکل است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

دیلمان، نگین گیلان

اطلاعات جغرافیایی دیلمان، نگین گیلان

شهر دیلمان در استان گیلان واقع شده و همانند سایر بخش‌های این استان آب و هوایی مرطوب و پرباران دارد. البته به دلیل کوهستانی بودن منطقه دیلمان هوای سرد و خنک نیز یکی از مزیت‌های این منطقه به حساب می‌آید.

شهر جلگه‌ای دیلمان بخشی از شهرستان سیاهکل است که در ۱۵ کیلومتری لاهیجان واقع شده و از شمال و شمال‌شرق به لاهیجان و از شرق به لنگرود متصل می‌شود. شهر‌های املش و رودسر در جنوب شرقی دیلمان قرار دارند و غرب و جنوب غربی آن نیز به رشت و رودبار منتهی می‌شود. شهرستان سیاهکل دارای دو بخش مرکزی و دیلمان است.

دیلمان، نگین گیلان

دیلمان، نگین گیلان زیبا و رویائی

دیلمان دارای کوهی زیبا و پربرف است که کوه درفک نامیده می‌شود و البته منظره زیبایی را نیز در این منطقه ایجاد کرده است. تماشای قله سفید رنگ درفک بین سرسبزی جنگل بسیار هیجان‌انگیز است. شایان ذکر است که این کوه از لحاظ کوهنوردی و غارنوردی جالب توجه است. در این کوه دو غار معروف وجود دارد که ویژگی آن‌ها به شکل سنگ‌ها و قندیل‌هایشان مربوط می‌شود. یکی از این غار‌ها دارای سنگ‌هایی به شکل انسان و حیوانات مختلف است و غار دیگر نیز به قندیل‌های یخی شهرت دارد.

دیدنی‌های دیلمان

دیلمان نیز مانند سایر بخش‌های شمال ایران دارای گیاهان و حیوانات مختلفی است که پوشش گیاهی آن نیز منطقه‌ای سرشبز را در نمای کلی ایجاد کرده است. این شهر علاوه بر آب و هوای خوب و مناظر بکر و زیبا، دارای جاذبه‌های گردشگری مختلفی است که از این بین می‌توان به آبشار لونک، قلعه کو‌تی، تی تی کاروانسرا، قلعه گرما‌ور، حمام تاریخی دیلمان، امام‌زاده سید صالح، امام‌زاده سید ابراهیم، امام‌زاده سید اسماعیل، بقعه امام‌زاده تورار، قلعه کوتول شاه، منطقه گردشگری ابی نام، منطقه باستانی کوه پس، غار اسپهدان و غار لوعلی اشاره کرد که در ادامه با برخی از این جاذبه‌ها آشنا می‌شویم.

دیدنی‌های دیلمان

کلام آخر درباره دیلمان، نگین گیلان

اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، بهترین زمان برای سفر به این ییلاق از اواسط اردیبهشت ماه تا انتهای تابستان است. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که دیلمان در فصل پاییز نیز بسیار زیبا است، اما اغلب در این فصل گردشگران زیادی به این منطقه سفر نمی‌کنند. میانگین زمانی که گردشگران در این منطقه می‌مانند نیز حدود دو یا سه روز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…