دهکده هایدی در سوئیس

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دهکده‌ هایدی در کمال سادگی برپا شده، هرچند بسیار جذاب است. خانه‌ هایدی یک خانه‌ اصیل و مرمت‌شده است و حالا از یک موزه میزبانی می‌کند. این دهکده در کشور سوئیس قرار دارد.
دهکده هایدی در دامنه رشته کوه های آلپ

دهکده هایدی در سوئیس و در منطقه هایدی لند (heidiland)، با نام اصلی اوبر روفلز در شهر ماینفلد، جایی است که داستان مشهور انیمیشن معروف در آن شکل می‌گیرد و از دهکده‌های سوئیس رتبه زیباترین را می‌گیرد. این دهکده حالا شهرت فراوانی یافته و به جاذبه‌ای مهم در دامنه‌ کوه‌های آلپ سوئیس تبدیل شده است. این دهکده‌، مکانی مسحورکننده است. اگر شما هم عاشق کتاب‌ هایدی به قلم یوهانا اشپیری یا کارتون و فیلم معروف آن بودید، بازدید از خانه‌ مشهور این کارتون شما را به سفر در زمان خواهد برد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

دهکده هایدی در دامنه رشته کوه های آلپ

تاریخچه هایدی لند

منطقه‌ هایدی‌لند، منبع الهامی برای داستان یوهانا اشپیری، به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سوئیس و همچنین یکی از مشهورترین داستان‌های ادبی این کشور، بود. اگرچه این شخصیت خیالی است، اما این دهکده در سوئیس چیزی است که اشپیری را تحت تأثیر قرار داد و تبدیل به خانه‌ این شخصیت برای روایت این داستان شد. اشپیری حتی از چند نام واقعی از مکان‌های این منطقه نیز در کتاب خود استفاده کرد.

دهکده هایدی در سوئیس

درهای خانه‌ در سال ۱۹۹۸ به روی عموم باز شد. این خانه از سوی دولت محلی سارگانز (Sargans) از مالک آن خریداری شد. سارگانز مرکز اجرایی منطقه‌ هایدی‌لند محسوب می‌شود.

این دهکده در سوئیس میزبان خانه‌های روستایی آرام و ساکت و همچنین خانه‌ی اصیل هایدی است. خانه‌ای با وسایل همان زمان، کلبه‌ کوهستانی، نمونه‌ای از خانه‌ دوست‌داشتنی پدربزرگ و نمایشگاه یوهانا اشپیری به نام «دنیای هایدی» است. حیوانات هایدی نیز از پیش در این دهکده منتظرند. مغازه‌ موجود در دهکده با سوغاتی‌های آن، کوچک‌ترین اداره‌ پست در سوئیس است و تمبرهایی مخصوص به فروش می‌رساند.

خانه‌ هایدی

درون دهکده

وقتی‌ که به دهکده می‌رسید، در کنار هتل و رستوران هایدی‌هوف بووِلوِگ (Heidihof Bovelweg) توقف خواهید کرد.

وقتی‌که راه می‌روید، صدای زنگوله‌ گاوها به گوش می‌رسد. قدم زدن به‌سوی دهکده‌، تمامی تصورات شما در مورد داستان کارتون را زنده می‌کند. اگر زیاد با داستان این انیمیشن آشنا نیستید یا اینکه کتاب آن را نخوانده‌اید، نگران نباشید. این دیدار ارزشش را دارد، زیرا این دهکده همان جایی است که سوئیس را در تصورات خود می‌پندارید.

وقتی‌که با تمام زوایای زندگی هایدی آشنا شدید، زمان غذا دادن به حیوانات فرا می‌رسد. شما می‌توانید غذای بزها و مرغ‌ها را به مبلغ ۱ یورو خریداری کنید؛ این کار برای دوستی با حیوانات ارزشش را دارد. پس از غذا دادن به حیوانات، می‌توانید کمی در محوطه قدم بزنید یا اینکه چند عکس در کنار مجسمه‌هایی از گاوها در ابعاد واقعی بیندازید. کمی آن‌طرف‌تر مجسمه‌های هایدی و پیتر هم به چشم می‌خورند و فرصت خوبی برای عکاسی است. در میان دهکده های سوئیس دهکده هایدی می‌درخشد.

هوف بووِلوِگ

بد راگا (Bad Ragaz)

شما در مسیر خود به‌سوی ماینفلد، از کنار دهکده‌ای زیبا عبور خواهید کرد. دهکده‌ بد راگا (Bad Ragaz) به خاطر هتل کوئِلنهوف (Quellenhof) که خانه‌ چشمه‌های آب گرم برای ریلکس کردن است و در داستان اشپیری هم آمده، شهرت دارد. هتل کوئلنهوف دارای یک زمین گلف ۱۸ سوراخه است و خدمات عالی و لوکس اسپا به میهمانان خود ارائه می‌دهد.

یک رودخانه‌ زیبا نیز از بد راگا عبور می‌کند و ارزش سر زدن دارد. حتی پل روی رودخانه نیز با انبوهی از گل‌های ماگنولیا پوشیده شده است.

بد راگا

چگونه خود را به دهکده هایدی در سوئیس برسانیم؟

اکثر روستاها و شهرها در منطقه‌ هایدی‌لند کمتر از یک ساعت تا زوریخ فاصله دارند. اگر از آلمان و مرز این کشور راهی دهکده‌ هایدی می‌شوید، این فاصله کمتر و در حدود ۴۵ دقیقه با ماشین است.

در آخر

پیشنهاد می کنیم اگر تصمیم گرفتید به سوئیس سفر کنید از دهکده و خانه هایدی دیدن کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ مهر ۱۳۹۹ در ۸:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…