بهترین شهرهای جهان برای زندگی

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از میان ۱۴۰ شهر دنیا، ۱۰ شهر برتر سال 2020 بر اساس ۵ عامل ثبات، سیستم بهداشت و درمان، فرهنگ و محیط، آموزش و زیرساخت‌های شهری انتخاب می شوند.
بهترین شهرهای جهان برای زندگی

ویژگی‌های اصلی بهترین شهر دنیا برای زندگی، سطح بالای رفاه و ثبات، نظام آموزشی کارآمد و محیط پویا است. این عوامل شهر خوب را از شهر بد تفکیک می‌کند. در ادامه با معرفی بهترین شهرهای جهان برای زندگی با مجله دلتا همراه باشید.

در جهان پیرامون ما، شهرهای بسیاری وجود دارند که از جنبه‌های مختلف، برتری خود را به رخ همه می‌کشانند؛ گران‌ترین شهرهای دنیا، زیباترین شهرهای دنیا و خونگرم‌ترین شهرهای دنیا. اما از میان تمام این شهرهای برتر، کدام‌یک از آن‌ها بهترین محسوب می‌شود؟ آخرین به‌روزرسانی فهرست در اوایل اردیبهشت ۱۳۹۹ انجام شده است.

وین  یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی

وین (Vienna) که برای دو سال متوالی در جایگاه نخست بهترین شهر جهان برای زندگی قرار دارد، ترکیبی ایده‌آل از ماجراجویی، توانگری، سهولت زندگی و امنیت است. پایتخت اتریش جمعیت زیادی را به خاطر معماری سبک باروک و گشت‌های آبی در رود دانوب به‌سوی خود می‌کشاند، اما وین به‌عنوان مرکزی از دستاوردهای نوین دنیای هنر و آشپزی در اروپا، به همان اندازه نیز هیجان‌انگیز است. ازآنجا ‌که وین منابع فراوانی را صرف زیرساخت‌ها و خانه‌سازی کرده، هزینه‌ زندگی در اینجا به‌مراتب نسبت به دیگر شهرهای هم‌تراز در اروپا کمتر است.

وین

ملبورن یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی

ملبورن (Melbourne) یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی و دومین شهر برتر دنیا برای این منظور است. ملبورن برای مدت ۷ سال در رتبه‌ نخست بهترین شهر دنیا قرار داشت تا اینکه در سال قبل با یک پله سقوط به جایگاه دوم رضایت داد. ملبورن به خاطر مشخصه‌هایی چون پرزرق‌وبرق بودن، داشتن روحیه آزاد و سطح بالای کیفیت زندگی همواره می‌درخشد و مسافرانی از سراسر دنیا را برای هنر، قهوه و غذاهای معروف به‌سوی خود می‌کشاند.

ملبورن

سیدنی

سیدنی (Sydney) تنها شهر موجود در این فهرست است که توانست در سال ۲۰۱۹ امتیازات خود را بهبود بخشد و در بخش فرهنگ و محیط نمرات بالاتری کسب کند. وب‌سایت اکونومیست اینتلیجنس یونیت برای استراتژی شهر سیدنی به‌عنوان شهری سازگار با محیط زیست در سال ۲۰۳۰ احترام قائل است و به پیشرفت‌های آن برای رسیدن به این هدف نمره می‌دهد.

سیدنی

اوزاکا از بهترین شهرهای جهان برای زندگی

سومین شهر بزرگ ژاپن، پس از توکیو و یوکوهاما، اغلب زیر سایه‌ پایتخت کشور قرار دارد، اما دلایل فراوانی وجود دارد که اوزاکا را به مقصدی جذاب برای سفر و زندگی تبدیل می‌کند. اوزاکا یکی از بهترین شهرهای غذایی با رستوران هایی ناب در سراسر ژاپن است و همه مسافران باید غذاهای محلی آن نظیر تاکویاکی (دامپلینگ اختاپوس) و اوکونومیاکی (پنکیک‌های تهیه‌شده با مواد اولیه متنوع) را امتحان کنند. اوزاکا همچنین به خاطر فرهنگ بیس‌بال، محله هایی پر از چراغ‌های نئونی و  داشتن یک قلعه زیبا دوست‌داشتنی است.

اوزاکا

در ادامه این لیست: کلگری، ونکوور، توکیو، تورنتو، کپنهاگ و آدلاید قرار دارند.

بهترین شهرهای جهان برای زندگی

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳ مهر ۱۳۹۹ در ۸:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…