خرید آپارتمان در امیریه ؛ محله اعیان‌نشین تهران قدیم

۶
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امیریه محله‌ای قدیمی و با اصالت با سطح دسترسی مطلوب به امکانات رفاهی در منطقه 11 تهران است.
خرید آپارتمان در امیریه

محله امیریه از محله‌های قدیمی است که روزگاری سکونت در آن برای طبقه متوسط و حتی مرفه یک آرزو بود. امیریه‌نشین بودن هنوز هم برای ساکنانی که بزرگ‌شده این محله هستند در اولویت انتخاب محل زندگی قرار دارد و یک تعلق خاطر را می‌توان در ساکنان این محله دید. امیریه از شمال به خیابان ابوسعید و خیابان معیری و محله منیریه، از غرب به خیابان کارگر و محله مخصوص، از جنوب به خیابان بشیری و قزوین و محله‌های قلمستان و فروزش و از شرق به خیابان وحدت اسلامی و محله سنگلج محدود می‌شود. اگر به خرید آپارتمان در امیریه فکر می‌کنید، پیش از هر اقدامی با مجله دلتا همراه باشید.

محله امیریه در گذشته

مانند دیگر محله‌های قدیمی تهران که روزگاری تحت مالکیت رجال دولتی قاجاری بوده‌اند، زمین‌های این محله نیز به امیربهادر وزیر جنگ مظفر‌الدین‌شاه تعلق داشته است. امیربهادر عمارتی به نام امیریه در این محله می‌سازد و نام امیریه را بر آن می‌گذارد. امیریه به دلیل رفت و آمد اشراف و رجال سیاسی آن زمان منطقه‌ای اعیان‌نشین در غرب تهران و نزدیک دروازه قزوین به شمار می‌آمده و حتی اولین کالسکه‌های تهران در این محله دیده شده‌ است. اولین‌بار توسعه امیریه در دهه ۳۰ و ۴۰ آغاز و این محله به بافت شهری مزین شد.

ساکنان قدیمی امیریه نقل می‌کنند که کوچه‌ای به نام صد تومانی در این محله بود که فقط بازاری‌های ثروتمند می‌توانستند در آن خانه بخرند؛‌ زیرا قیمت خانه‌های آن صد تومان بود.

دسترسی به امیریه

خیابان ولیعصر، خیابان وحدت اسلامی و خیابان کارگر سه خیابان اصلی شمالی_جنوبی این محدوده هستند. خیابان ابوسعید، خیابان معیری، خیابان فرهنگ، خیابان قزوین و خیابان بشیری نیز از مهم‌ترین مسیرهای رفت و آمد شرقی_غربی امیریه هستند. بنابراین نگرانی برای رفت و آمد به سایر نقاط دور و نزیک شهر نخواهید داشت. ایستگاه مترو منیریه واقع در خط ۳ مترو (آزادگان_ قائم) نیز از این محله عبور می‌کند. از ایستگاه‌های مترو امام خمینی، حسن آباد و مولوی نیز می‌توان به محله امیریه دسترسی پیدا کرد. ایستگاه اتوبوس تندروی راه‌آهن_تجریش و همچنین اتوبوس‌های محلی در خیابان‌های اصلی این محله جابه‌جایی مسافران را بر عهده دارند.

از امکانات دیگر این محله می‌توان به ایستگاه راه‌آهن اشاره کرد.

مراکز خرید و مکان‌های مهم امیریه

صنف‌های مختلفی به دلیل دسترسی امیریه به نقاط مختلف شهر، در این محدوده فعال هستند. در خیابان کارگر جنوبی و خیابان ولیعصر مغازه‌های فراوانی وجود دارند. از رستوران و فست‌فود و کافه گرفته تا لوازم تحریر فروشی، نانوایی، ابزارفروشی و هر چیز دیگری که مورد نیاز شما باشد. محله امیریه به بازار بزرگ تهران، فروشگاه‌های لوزام ورزشی منیریه و فروشگاه‌های تخت و کمد حسن آباد نزدیک است. پارک شهر، بیمارستان لقمان و بیمارستان فارابی نیز از مکان‌های شاخص امیریه بوده که ساکنان این محله را از مراجعه به محله‌های اطراف بی‌نیاز می‌کند.

بافت مسکونی و قیمت ملک در امیریه

بافت قدیمی امیریه با ساخت و ساز انبوه در حال از بین رفتن است. در کوچه‌های امیریه هر روز یک ساختمان جدید جای یک ساختمان قدیمی را می‌گیرد. محله امیریه به لحاظ دسترسی و توسعه‌یافتگی نمره خوبی دریافت می‌کند و امکانات و خدمات برای ساکنان امیریه تا حد خوبی فراهم است. همان‌طور که گفته شد امیریه در گذشته محله مرفه‌نشین تهران بوده است، اما اکنون سکونت در این محله یک رویا نیست و در مقایسه با برخی از محله‌های تهران اتفاقا مقرون به صرفه است. فراموش نکنید که امیریه تاریخ زنده تهران است و حتی با ساخت و ساز‌هایی که با سرعت زیاد در این محله در حال انجام است، برخی از ساختمان‌های آن با عمری چندین و چند ساله محدودیت ساخت و ساز دارند.

در جست‌وجوهای اینترنتی باید دقت داشت که در برخی از آگهی‌ها، محدوده جغرافیایی محله امیریه از ابتدای خیابان ولی‌عصر، حد فاصل میدان راه‌آهن و خیابان امام خمینی اعلام شده است و برخی از مشاوران املاک منطقه ۱۱، فروزش، امیربهادر و قلسمتان را هم بخشی از امیریه عنوان می‌کنند.

با مراجعه به سایت دلتا اولین وب سایت ملکی در ایران می‎توانید با صرف زمان اندکی به آپارتمان دلخواه خود دست پیدا کنید. برای اطلاع دقیق از آخرین قیمت خرید آپارتمان در امیریه ایـــنجــــا کلیک کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۱:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۱:۴۱ ب٫ظ

  3. روزبهانی

    ۲۷ دی ۱۳۹۸ در ۸:۴۷ ق٫ظ

    محله قدیمی وخوب

    پاسخ

  4. هوشمند

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۳۹ ب٫ظ

    اطلاعات خوبی بود ممنون

    پاسخ

  5. آقازاده

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۱۷ ب٫ظ

    به این میگن مطلب

    پاسخ

  6. رفیعی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۰۷ ب٫ظ

    محله شلوغی هستش

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…