دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

ارسال اولین فهرست خانه‌های خالی به سازمان مالیاتی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیشترین مالک حقیقی که براساس سامانه املاک و اسکان کشور شناسایی شده‌ است 605 واحد مسکونی دارد و بیشترین مالک حقوقی نیز دارای 23 هزار و 800 واحد مسکونی است.
خانه‌های خالی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شناسایی و ارسال فهرست خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی در اواخر شهریور، از ارسال صدهزار پیامک به مالکانی که بیش از دو خانه دارند خبر داد.

به گزارش مجله دلتا محمود محمودزاده با اعلام این خبر افزود: در ۱۰ روز آینده به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر پیامک ارسال خواهد شد و مالکانی که این پیامک دریافت می‌کنند باید از طریق سامانه، اطلاعاتی که مبنی بر خالی بودن خانه در آن ثبت شده تایید یا مستنداتی مبنی بر اجاره دادن مسکن ارائه کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر مالکی مستنداتی ارائه کرد که واحد مسکونی او در اجاره است باید کد ملی مستاجر را معرفی کرده و با پیامکی که به مستاجر ارسال می‌شود، این موضوع از طرف مستاجر نیز تائید شود.

محمودزاده گفت: حدود ۷۲ هزار و ۷۰۰ هزار شخص زیر ۱۸ سال در کشور مالک خانه هستند و هزار و ۵۰۰ شخصیت حقوقی نیز شناسایی شده‌اند که مالکیت مسکونی دارند. بیشترین مالک حقیقی که براساس سامانه املاک و اسکان کشور شناسایی شده‌ است ۶۰۵ واحد مسکونی دارد و بیشترین مالک حقوقی نیز دارای ۲۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی است.

وی افزود: ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شناسایی و شناسنامه برای آن‌ها تشکیل شده است. این تعداد ۴۰ تا ۴۵ درصد واحد‌های خالی کشور را شامل می‌شود. ۹ میلیون و ۳۰۰ مالک حقوقی و حقیقی بر این تعداد خانه مالکیت دارند که حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار دارای بیشتر از یک واحد مسکونی خالی هستند.

محمودزاده در پایان خاطرنشان کرد: ۹۱ میلیون کد ملی در کشور وجود دارد که مالکیت به نام آنها است. این رقم در مقایسه با جمعیت کشور نشان می‌دهد متوفیان نیز جزو این مالکان بوده و هنوز انتقال مالکیت صورت نگرفته است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “اثر بورس قرمزپوش بر بازار اجاره مسکن” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds