قندخون و علائم آن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بالا بودن میزان قندخون در درازمدت می‌تواند به عروق و اعصاب بدن آسیب وارد کند. این باعث می‌شود که جریان خون در اعضای بدن، به خصوص دست‌ها، پاها، بازوها و ران‌ها کم شود.
علائم قندخون

علائم قندخون بالا

بالا رفتن سطح گلوکز در خون شروع بیماری قند خون است که باید به موقع شناسایی و درمان شود. پیشرفت بیماری قند در بدن آسیب‌های جدی و خطرناکی به همراه دارد. اگر نمی‌دانید علائم قندخون چیست، در ادامه همراه مجله دلتا باشید.

علائم قندخون

علائم قند خون بالا از یک شخص به شخص دیگر و حتی از یک روز به روز دیگر متفاوت است. اما به طول کلی اگر یکی از حالت‌های زیر را داشته باشید، احتمالاً قندخون بالا دارید:

  • احساس گرسنگی یا تشنگی بیش از حد معمول می‌کنید
  • بیشتر از حد معمول ادرار می‌کنید
  • مجبورید چند بار در شب بیدار شوید و ادرار کنید
  • احساس خستگی، خواب آلودگی و کمبود انرژی می‌کنید
  • نمی توانید به وضوح چیزها را ببیند یا وقتی به منبع نور نگاه می‌کند هاله می‌بینید.

قندخون

اگر شما هر یک از این علائم را دارید، فوراً قندخون خود را اندازه‌گیری کنید. سعی نکنید این علائم را با انسولین اضافه یا داروی دیگر مداوا کنید، مگر این که مطمئن هستید که دلیل آن بالا بودن قند خون شما است. زیرا شرایط پزشکی دیگری وجود دارند که ممکن است همین علائم را داشته باشند.

چه عواملی قندخون را افزایش می دهند؟

زمانی که شما بیماری در بدن دارید یا اینکه به استرس مداوم دچار هستید بدن شما هورمون مبارزه با استرس تولید می‌کند. این هورمون سبب بالا رفتن قند در خون شما می‌شود. از دیگر عواملی که سبب بالا رفتن قند خون می‌شود عبارتند از:

  • مصرف داروهای بیماری دیابت
  • خوردن یا نوشیدن کربوهیدرات بیش از حد معمول
  • فعالیت کم یا ورزش نکردن
  • آسیب های ناشی از جراحی
  • بیماری های عفونی و مصرف برخی از داروها

دیابت

بیشتر مواقع کنترل سطوح قند خون به آنچه می‌خورید بستگی دارد. مصرف مواد غذایی پرکربوهیدارت و شیرین می‌تواند قند خون را بیش از اندازه افزایش دهد. خوشبختانه بدن برای تعدیل این شرایط انسولین تولید می‌کند که به کنترل قند خون کمک می‌کند.

اما گاهی اوقات بدن قادر به تولید انسولین کافی برای کاهش قند خون نیست. زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد، سطوح قند خون همواره بالا باقی می‌ماند. این شرایط خطر ابتلا به بیماری قلبی، نارسایی کلیوی، از دست دادن بینایی و مشکلات دیگر سلامتی را افزایش می‌دهد. افزایش قند خون با نشانه‌ها و علائمی همراه است که توجه به آن‌ها می‌تواند از جدی‌شدن شرایط پیشگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…