محله گردی

خرید آپارتمان در دزاشیب؛ محله دلگشای تهران

۱۴
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دزاشیب، از محله‌های شمیرانات است که در منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد. خرید آپارتمان در دزاشیب به دلیل توسعه این محله در سال‌های گذشته افزایش یافته است.
خرید آپارتمان در دزاشیب

دزاشیب، از محله‌های شمیرانات در منطقه یک شهرداری تهران است. شمال دزاشیب به چهارراه مژده و سه راه فرمانیه منتهی می‌شود. جنوب این محله نیز از سه راه نیاوران آغاز شده و تا انتهای خیابان فرمانیه ادامه می‌یابد. این محله همچنین از شرق به خیابان کامرانیه شمالی و چیذر و از غرب به شریعتی تا سر قیطریه محدود می شود؛ بنابراین دزاشیب محله ایده‌آلی برای سکونت کسانی به‌شمار می‌آید که تمایل دارند از امکانات محله‌هایی مانند قیطریه، نیاوران و فرمانیه نیز بهره‌مند شوند. ساخت‌وسازهایی هم که در یک دهه اخیر در این محله انجام شده، خرید آپارتمان در دزاشیب را به طور قابل توجهی بالا برده است. با مجله دلتا در معرفی بیشتر محله دزاشیب همراه باشید.

دسترسی به دزاشیب

محله دزاشیب از شمال به خیابان باهنر، از جنوب به خیابان دزاشیب و خیابان فرمانیه، از شرق به خیابان کامرانیه شمالی و از غرب به خیابان باهنر منتهی می‌شود. در این محله محدودیت ترافیکی وجود ندارد؛ بنابراین برای تردد با خودروی شخصی مشکلی نخواهید داشت، ضمن آن که می‌توانید از خیابان‌های کامرانیه و شریعتی به بزرگراه صدر دسترسی پیدا کنید. وضعیت حمل و نقل عمومی محله دزاشیب مطلوب است و دسترسی به مترو نیز وجود ایستگاه تجریش در ضلع جنوب غربی میدان قدس، رفت و آمد به سطح شهر را آسان کرده است.

مراکز خرید

مراکز و مجتمع‌های تجاری بسیاری در دزاشیب وجود دارد که از معروف‌ترین آن ها می‌توان به دپارتمان استور روشا اولین فروشگاه بدون مرز در کشور اشاره کرد. منظور از بدون مرز این است که بین مغازه‌های این مرکز خرید دیواری وجود ندارد. ساختمان روشا ۱۷ طبقه دارد و پنج طبقه از آن به فروشگاه‌های زنانه، مردانه، بچگانه، آرایشی بهداشتی و ورزشی و سفر اختصاص دارد. از دیگر مراکز خرید می‌توان به مرکز خرید روما در خیابان کامرانیه شمالی، مرکز خرید کیمیا در نیاوران، خیابان عمار و بازار میوه و تره بار در خیابان باهنر اشاره کرد.

مناطق دیدنی دزاشیب تهران

محله دزاشیب از محله‌های قدیمی تهران با قدمت ۴۰۰ سال است، از این رو آثار تاریخی فراوانی در آن مشاهده می‌شود. از نقاط دیدنی دزاشیب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسجد شیخ علی: این مسجد بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد.
  • مسجد عمر رمضون: این مسجد در زمان ناصرالدین شاه ساخته شده است.
  • حمام بوعلی: این حمام قدمتی نزدیک به ۱۵۰ سال دارد.
  • کوچه قورباغه: این کوچه به علت وجود استخر و باتلاق، قورباغه زیاد داشته و به همین دلیل کوچه قورباغه نام گرفته است.

باغ حاجی فخر الملک، باغ محمد صراف، باغ نظر و ایگار از دیگر مناطق سرسبز و دیدنی دزاشیب هستند.

امکانات فرهنگی و ورزشی

با خرید آپارتمان در دزاشیب از امکانات فرهنگی منطقه مانند سرای محله دزاشیب، کتابخانه محله چیذر، خانه فرهنگ و کتابخانه عمومی سید محمد تقی حکیم بهره‎مند خواهید شد. همچنین در این محله امکانات دیگری همچون «سینما دزاشیب» وجود دارد. این مجموعه فرهنگی تفریحی با داشتن سینمایی به وسعت ۶۰۰ مترمربع و همچنین امکانات بی‌شمار دیگری در حوزه‌های ورزشی و بدن‌سازی، سالن فوتسال، سالن آمفی تئاتر، استخر، سونا، جکوزی و…نیاز ساکنان خود را نسبتا مرتفع کرده است، البته نزدیکی دزاشیب به تجریش زمینه‌ای را فراهم کرده تا ساکنان این محله از امکانات تجریش هم استفاده کنند.

قیمت ملک

به طور کلی قیمت ملک در شمال تهران و به ویژه در منطقه یک تهران از جمله محله دزاشیب بالاتر از میانگین است. در محله دزاشیب بسته به خیابان و نوع بنا می‌توانید خانه‌های متنوع با قیمت‌های متفاوت پیدا کنید. با ساخت‌و‌سازهای انبوه در چند سال گذشته، خانه‌های قدیمی و ویلایی این محله از بین رفته است. عمده ساختمان‌ها در دزاشیب بزرگ‌متراژ و اغلب آگهی‌ها در گروه متراژی بیش از ۱۰۰ مترمربع است. البته خانه‌های کوچک‌متراژی را نیز می‌توان در بافت سنتی و کوچه‌های باریک آن جست‌وجو کرد که اندکی ارزان‌تر از آگهی‌های مربوط به پهنه‌های نوسازی شده این محله به فروش می‌رسد. با مراجعه به سایت دلتا اولین وب سایت ملکی در ایران می‎توانید با صرف زمان اندکی به آپارتمان دلخواه خود دست پیدا کنید. برای اطلاع دقیق از آخرین قیمت خرید خانه در دزاشیب ایـــنجــــا کلیک کنید.

۱۴ دیدگاه

  1. ثامن

    ۲۵ دی ۱۳۹۸ در ۹:۵۲ ق٫ظ

  2. یوسفی

    ۲۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۳۴ ب٫ظ

  3. وحید مختاریان

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۲۸ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  4. برزین

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۰۸ ب٫ظ

    محله ای با تغییر های مکرر

    پاسخ

  5. روزبهاني

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۴۲ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  6. امجد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۳۲ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  7. خانم طلوعی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۸ ب٫ظ

    امیدواریم وضعیت ملک درست بشود

    پاسخ

  8. ناجی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

    بسیار جامع و کامل

    پاسخ

    • پیروی

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۱۵ ب٫ظ

      سپاسگزارم.

      پاسخ

  9. چهاردولی(سعادتی)

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

    مرسی بابت مطلب مفیدتون

    پاسخ

    • پیروی

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۱۵ ب٫ظ

      تشکر از توجه شما.

      پاسخ

  10. آقازاده

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

    عالـــــــــــــــــــــــی ولی ایا تضمینـی میشه کرده ک چنین کاری کنیم
    سرمایمون چقدر باید بمونه مگ

    پاسخ

    • پیروی

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۱۶ ب٫ظ

      براساس بازار آشفته مسکن در این روزها نخیر، اما در صورت امکانات مالی خرید خانه و ملک در کل سرمایه گذاری عاقلانه ای هست.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…