کانال سوئز چگونه ساخته شد؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کانال سوئز به کشتی‌ها اجازه می‌دهد تا بدون دور زدن قاره‌ آفریقا، خود را از اقیانوس اطلس شمالی به اقیانوس هند برسانند.

کانال سوئز مسیری آبی برای اتصال دو دریای مدیترانه و دریای سرخ به یکدیگر است. این کانال در منطقه سوئز در مصر کمک می‌کند تا کشتی‌های تجاری و نظامی، با طی مسافتی کمتر به مقصد برسند. این منطقه، دوران پرفرازونشیبی را به خود دیده است. در ادامه با مطلبچگونگی ساخت کانال سوئز با دلتامگ همراه باشید.

کانال سوئز چگونه ساخته شد؟

این کانال آبراهی ساخت دست بشر است که دریای مدیترانه را از طریق دریای سرخ به اقیانوس هند متصل می‌کند و به کشتی‌ها اجازه می‌دهد تا از مسیری صاف، فاصله‌ بین قاره‌ آسیا و اروپا را طی کنند تا بدون دور زدن قاره‌ آفریقا، خود را از اقیانوس اطلس شمالی به اقیانوس هند برسانند. این آبراه عظیم برای تجارت بین‌المللی حیاتی است، درنتیجه از زمان ساخت آن در سال ۱۸۶۹ تا به امروز، همواره مرکز درگیرهای بین کشورها بوده است.

کانال سوئز چگونه ساخته شد؟

کانال سوئز کجاست؟

این کانال آبراهی به طول ۱۹۸ کیلومتر از بندر سعید در دریای مدیترانه در مصر تا شهر سوئز در سواحل شمالی خلیج سوئز است. این کانال بخش اعظم کشور مصر را از شبه‌جزیره‌ سینا جدا می‌کند. ۱۰ سال طول کشید تا ساخته شود و زمان افتتاح رسمی آن ۱۷ نوامبر ۱۸۶۹ است.

این کانال، که توسط مقامات منطقه‌ کانال سوئز اداره می‌شود و در مالکیت آن‌ها است، سیاست پذیرش از کشتی‌های تمام کشورها، با اهداف تجاری و نظامی، را دنبال می‌کند. هرچند این اتفاق همواره به‌طور کامل محقق نشده است.

مطلب پیشنهادی:  ارزان‌ترین همبرگر خانگی برای آخر هفته

کانال آبراهی

تاریخچه کانال

علاقه به ساخت یک آبراه دریایی که مدیترانه را به دریای سرخ متصل کند، به روزگاری دور بازمی‌گردد. در نتیجه مجموعه‌ای از کانال‌های کوچک که رود نیل را به دریای سرخ متصل می‌کردند، در ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح احداث شدند.

بااین‌حال، ارتباط مستقیم میان دریای مدیترانه و سرخ به دلیل مشکلاتی چون هم‌سطح نبودن آن‌ها، غیرممکن به نظر می‌رسید. ازاین‌رو، مسیرهای زمینی متعدد با کمک وسایلی چون ارابه‌هایی که با اسب کشیده می‌شدند و بعدها قطارها، عمدتاً از سوی بریتانیای کبیر برای جابجایی کالاها در مستعمره‌های این امپراطوری نظیر هند و پاکستان امروزی، مورداستفاده قرار گرفتند.

تاریخچه کانال

چگونگی ساخت کانال سوئز

در اوایل سال ۱۸۵۹، کار ساخت کانال از شمالی‌ترین نقطه از بندر سعید آغاز شد. مراحل حفاری کانال ۱۰ سال زمان برد و تقریباً ۱.۵ میلیون نفر در این پروژه حضور یافتند.

کانال سوئز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

راه دور کردن پشه‌ها و حشرات چیست؟

پشه‌ها حشراتی آزار‌دهنده هستند. در ماه‌های گرم سال‌، آن‌ها در طلوع آفتاب ظهور کرده و پرواز…