انواع طرح جوراب‌های مردانه

۰
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جوراب بخش مهمی از پوشاک است،؛ اما باز هم اغلب مردان به آنها توجه زیادی نمی‌کنند.
جوراب‌های مردانه

جوراب‌های مردانه با طرح‌های متفاوت

جوراب‌های مردانه نه تنها یک بخش آشکار از لباسمان هستند، بلکه اهمیتشان هم زیاد است. آنها عرق پای ما را جذب و از پاهایمان در مقابل ساییدگی و خیلی چیزهای دیگر محافظت می‌کنند. یک جفت جوراب بد می‌تواند به پاهای‎تان آسیب برساند و شما را بد اخلاق کند! در حالیکه یک جفت جوراب خوب می‌تواند بسیار مفید باشد. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

جوراب

قواعد کلی

۱. اول از همه، جوراب‌هایی که شما می‌پوشید باید به شلوارتان بیاید. این قاعده به شما ظاهری موجه و مناسب می‌دهد. با اینحال هنگامی که سبک خود را می‌شناسید و می‌خواهید شخصیت‌تان را از طریق جوراب‌ها و به طور کلی لباس‌ها نشان دهید، می‌توانید این قانون را نقض و شخصی‌تر رفتار کنید. می‌توانید جوراب‌هایی تهیه کنید که رنگی ، طرح دار یا به طرق دیگر متفاوت هستند و حتی آنها را با کراوات یا کفش خود ست کنید!

۲. گفته می‌شود که فلسفه‌ وجود جوراب‌ها برای ادغام کردن کفش و شلوار است (البته اگر شلوارهای بلند می‌پوشید)، و قرار نیست که شما پوست بین آنها را نشان دهید.

۳. سایز جورابتان را بدانید، در غیر اینصورت جریان خون به پاهایتان توسط جوراب مسدود می‌شود و یا پاهایتان در جوراب شناور خواهند بود!

استایل مردانه

جوراب و طرح

وقتی صحبت از رنگ می‌شود، معمولا سه نوع جوراب وجود دارد:

  1. جوراب خنثی

جوراب‌های خنثی برای موقعیت‌های رسمی مناسب هستند. اگر می‌خواهید در چنین موقعیت‌هایی، ظاهر خوبی داشته باشید، توصیه می‌کنیم که جوراب‌هایتان را با شلوارتان ست کنید، نه با کراوات، شال گردن و… قانون دیگری که باید به آن توجه کنید، تطبیق دادن بافت‌هاست. شلوارهای براق به جوراب‌های براق می‌آیند، در حالیکه یک کت و شلوار پشمی به جوراب براق نمی‌آید.

جورابهای خنثی می‌توانند با لباسهای غیر رسمی نیز پوشیده شوند. اما وقتی یک لباس غیر رسمی‌ می‌پوشید، می‌توانید جوراب‌های خود را (مثلا اگر آبی تیره هستند) با ژاکت یا یک تکه دیگر در بالا تنه‌ لباستان ست کنید. گفته می‌شود که جوراب‌های سفید، باید فقط در زمان انجام فعالیت‌های فیزیکی پوشیده شوند. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که از این قاعده در زندگی خود استفاده کنید یا نه.

  1. جوراب تک رنگ

پوشیدن جوراب‌های رنگی توسط مردها یک چیز کاملا جدید است، و ما هم از آن حمایت می‌کنیم، آن را دوست داریم، و فکر می‌کنیم که ضرری ندارد اگر یک بار آن را امتحان کنید. جوراب‌های تک رنگ به معنی رنگ‌های گچی یا غیرگچی است که جزو طیف خنثی (بژ، مشکی، آبی و خاکی و…) طبقه بندی نمی‌شوند.

به نظر ما جوراب نباید قسمت اصلی لباس شما باشد. البته سرگرم کننده است که گاهی اوقات این کار را انجام دهید، اما آنها باید مکمل چیزی باشند که شما می‌پوشید. در بخش‌های زیر، شما می‌توانید راهنمایی‌هایی در مورد انتخاب رنگ لباستان دریافت و با توجه به معنی و مفهومی که آن رنگ می‌دهد، ظاهر بهتری پیدا کنید.

معمولا جوراب‌های رنگی باید وقتی پوشیده شوند که شما یک بخش رنگی دیگر در لباستان داشته باشید، در غیر اینصورت اگر یک لباس نسبتا خنثی بپوشید، جوراب‌ها تنها چیزی خواهند بود که مردم درباره‌ی شما به یاد خواهند سپرد!

لباس مردانه

  1. جوراب طرح دار

این روزها جوراب‌هایی که طرح یا عکس دارند، متداول‌ترند، که چیز بسیار خوبی هم هست. شدیدا توصیه می‌شود که طرح جوراب‌های شما با یک رنگ در قسمت بالا تنه‌ لباستان هماهنگی داشته باشد. همچنین بهتر است که جوراب‌های طرح دارتان را با طرح دیگری که در حال حاضر می‌پوشید هماهنگ نکنید، یعنی می‌توانید دو طرح داشته باشید، اما نباید آنها را باهم تطبیق دهید.

پوشیدن جوراب‌های بامزه می‌تواند دشوار باشد، زیرا پیامی که توسط جوراب منتقل می‌شود، باید با شرایطی که آن جوراب را می‌پوشید هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال، جوراب‌های سیمپسون در چه زمانی برای یک فرد ۴۰ ساله مناسب هستند؟

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر “انواع کفش ورزشی و کاربرد آن‌ها” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…