نورپردازی سقف در دکوراسیون داخلی

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انواع نورپردازی سقف منزل و چراغ های به کار رفته در سقف، یک درخشش مرکزی به اتاق می دهند که به تنظیم فضا کمک کرده و به زیبایی طراحی و دکوراسیون داخلی می افزاید.
نورپردازی سقف

انواع نورپردازی سقف منزل در طرح‌ها، اشکال و سبک های مختلف، موجود بوده و هر کدام از انواع نورپردازی منزل برای هدف خاصی به کار می روند. همچنین این انواع شدت‌های متنوعی از نور را ارائه می دهند. برای به دست آوردن نور مناسب در سقف، لازم است که وسایل مناسب را انتخاب کنید که برای ظاهر کلی اتاق و هدف آن مناسب باشد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

لوسترها در انواع نورپردازی سقف منزل

لوسترها برای انواع نورپردازی سقف منزل بسیار اعجاب انگیز است. امروزه لوسترها در طرح‌های معاصر، کلاسیک و حتی مدرن ساخته می‌شوند تا با هر نوعی از دکوراسیون مطابقت و هماهنگی داشته باشند. جزئیات تزئینی دقیق این وسایل، باعث اضافه شدن درخشش به اتاق می‌شود و به همین دلیل به نقطه مرکزی تمرکز انواع نورپردازی سقف منزل نیز، تبدیل می‌شوند.

نورپردازی

آویزها در انواع نورپردازی سقف منزل

چراغ‌های آویز، لامپ‌های شیکی است که هم به عنوان منبع نور و هم به صورت یک عنصر تزئینی برای اتاق و انواع نورپردازی سقف منزل، کار می‌کنند. این چراغ‌های سقفی مدرن، احساسی از پالایش را ایجاد کرده و به هر اتاقی زیبایی می‌بخشند. اتاق‌های با سقف بلند با نیاز به انواع نورپردازی سقف منزل، ایده آل این نوع از لامپ‌ها است.

چراغ‌های آویز گزینه مناسبی برای نصب بالای میزهای ناهارخوری، راه پله‌ها، آشپزخانه‌هایی به شکل جزیره و بخش‌های مخصوص مطالعه خواهند بود. این چراغ‌ها بیشتر به عنوان روشنایی برای خواندن کتاب روی میز یا کار کردن روی سنگ جزیره آشپزخانه، به کار می‌روند. چراغ‌های آویز در طرح‌ها، رنگ‌ها و انواع مختلف به کار می‌روند. همچنین این چراغ‌ها می‌توانند به صورت تکی یا ترکیبی و چندتایی مورد استفاده قرار بگیرند.

لوستر

لامپ های شفاف در انواع نورپردازی سقف منزل

بر عکس لوستر و چراغ آویز، لامپ‌های شفاف در انواع نورپردازی‌سقف منزل کاملاً روی سقف منزل قرار می‌گیرند. این لامپ‌ها قابلیت نصب در هر مکانی را دارند و برای اتاق‌های با سقف کوتاه (۸ فوت یا کمتر-۲متر) ایده آل است. این لامپ‌های کم مصرف، در فضای کم، از طراحی کاملی برخوردار است و جلوه‌ای تمیز و براق به اتاق می‌دهند. این لامپ‌ها را می توانید درون حمام، راهرو، کمد و نمونه‌های بزرگتر آن را در اتاق کودک یا اتاق خواب آویزان کنید تا خطری از آویزانی چراغ وجود نداشته باشد.

انواع لوستر

لامپ های نیمه شفاف در انواع نورپردازی سقف منزل

چراغ‌های نیمه شفاف، ترکیبی از لامپ‌های شفاف و چراغ‌های آویز است. این نوع از انواع نورپردازی سقف منزل، هم تزئینی و هم کاربردی است. به طور معمول این لامپ‌ها از فاصله ۴ یا ۵ اینچی زیر سقف آویزان می‌شوند، اما فضای عمودی کمتری نسبت به لامپ‌های شفاف اشغال می‌کنند. این مدل از انواع نورپردازی سقف منزل عموماً در آشپزخانه‌ها و اتاق‌های غذاخوری کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم‌ترین نکته و بهترین بخش این نوع از لامپ‌ها این است که شما می‌توانید به راحتی و به سرعت، چراغ های ledو حباب های این مدل از لامپ ها را تغییر دهید. با این حال عموماً یک منبع نوری دیگر نیز در کنار لامپ نیمه شفاف به کار می رود؛ چرا که این لامپ، به تنهایی نور کافی را برای یک منطقه ی بزرگ فراهم نمی کند.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ در ۶:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…