ریواس و خواص آن برای سلامتی

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ریواس سرشار از مواد مغذی ضروری است و کالری اندک دارد. ریواس منبع خوبی از ویتامین K1 است. هر ۱۰۰ گرم ریواس، بسته به میزان پخت، می‌تواند بین ۲۶ تا ۳۷ درصد نیاز روزانه‌تان را به این ویتامین تأمین کند.
خواص ریواس

فواید ریواس

ریواس نوعی گیاه است که به‌خاطر ساقه‌های قرمز و سبز و طعم ترشش معروف است. در اروپا و آمریکای شمالی، ریواس را می‌پزند و معمولا با افزودنی‌هایی شیرین می‌کنند. در آسیا ریشه ریواس کاربردهای درمانی دارد. ریواس از جمله به سلامت استخوان، مبارزه با سلول‌های سرطانی و کاهش وزن کمک می‌کند. در ادامه این مطلب مجله دلتا با خواص ریواس بیشتر آشنا می‌شویم.

فواید ریواس

خواص ریواس برای سلامتی

کمک به درمان آلزایمر

ریواس سرشار از ویتامین K است و می‌تواند سلامت مغز را به‌طور چشمگیری تضمین کند. این ویتامین در حفظ سلامت سلول‌های مغز تأثیری قابل‌توجه دارد. همچنین ویتامین K برای تحریک فعالیت‌های شناختی و درنتیجه کمک به سلامت روانی ضروری است.

مبارزه با سلول‌های سرطانی

مصرف منظم ریواس موجب مبارزه با سلول‌های سرطانی و پیشگیری از استرس اکسیداتیو می‌شود. علاوه بر این، ریواس منبع طبیعی بتاکاروتن و سایر ترکیبات پلی فنول مانند زآگزانتین و لوتئین است. این مواد مغذی با عوامل ایجاد سرطان دهان و سرطان ریه مبارزه می‌کنند.

ریواس

کمک به گردش خون

گردش خون یکی از عوامل اصلی در سلامت بدن است. با مصرف ریواس می‌توانید مقادیر فراوانی از مواد معدنی مانند آهن و مس را دریافت کنید. مصرف این مواد معدنی به رشد گلبول‌های قرمز خون و افزایش اکسیژن‌رسانی در بدن‌تان کمک می‌کند.

اگرچه کمک به گردش خون یکی از خواص ریواس است، اما ریواس جایگزین داروها نیست. اگر مشکلات سلامتی باعث اختلال در گردش خون‌تان شده است، برای درمان آنها باید با پزشک مشورت کنید.

کمک به کاهش وزن

ریواس کالری یا چربی ندارد و گزینه خوبی برای کاهش وزن محسوب می‌شود. زیرا ۱۰۰ گرم ریواس فقط ۲۱ کالری انرژی دارد. ریواس را چه به‌طور خام چه به‌طور پخته مصرف کنید، همچنان مواد مغذی آن باقی می‌ماند.

تقویت استخوان‌ها

شاید باعث تعجب‌تان باشد، اما مصرف ریواس می‌تواند به تقویت استخوان‌ و جلوگیری از بیماری‌های آن مانند پوکی استخوان کمک کند. یکی از خواص ریواس این است که ریواس منبع خوبی از ویتامین K است و موجب رشد استخوان‌ها می‌شود و به بهبود آسیب‌ها کمک می‌کند. این ویتامین و سایر مواد معدنی می‌توانند باهم همکاری کنند تا احتمال بروز شکستگی‌ها و سایر مشکلات استخوان را کاهش دهند.

گوارش

تقویت گوارش

سوء‌ هاضمه می‌تواند موجب بروز مشکلات جدی برای سلامتی شود. گوارش مناسب باعث تقویت سلامت بدن‌تان می‌شود. در ریواس مقدار چشمگیری فیبر وجود دارد که از بروز بیماری های گوارشی جلوگیری می‌کند. این مادهٔ مغذی به دفع مناسب مدفوع و جلوگیری از گرفتگی‌های معده کمک می‌کند.

مبارزه با بیماری‌های قلبی-عروقی

ریواس سرشار از مواد مغذی است و کلسترول و چربی اندک دارد. بنابراین، این گیاه می‌تواند گزینه‌ای فوق‌العاده برای مبتلایان به بیماری های قلبی-عروقی باشد. مصرف منظم ریواس می‌تواند، به‌طور مؤثر، موجب افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) در بدن و کاهش تجمع کلسترول شود.

خواص ریواس برای دیابت؛ تنظیم سطح قند خون

یک جهش ناگهانی در قند خون می‌تواند ترسناک باشد. بنابراین، برای تنظیم آن باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید. براساس مطالعات مختلف، ساقه ریواس می‌تواند بدون تأثیر منفی بر سلامت‌تان از این جهش‌ها جلوگیری کند.

مبتلایان به دیابت می‌توانند، برای تثبیت قند خون‌شان، ریواس را به رژیم غذایی‌شان اضافه کنند و این امر به لطف ترکیبی به نام راپونتیسین اتفاق می‌افتد.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۲:۱۹ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…