شگفتی‌های سن پترزبورگ

۰
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سن پترزبورگ دارای 800 پل بر روی رودخانه است که معروف ترین آنها پل های متحرک اند. در مجموع 12 پل متحرک وجود دارد که همگی از مکان های جذاب شهری پترزبورگ است، آنها اوایل شب، بالا می روند و در صبح زود پایین می آیند.
شگفتی‌های سنت پترزبورگ

جاهای دیدنی سن پترزبورگ در کشور روسیه، سالانه میلیون‌ها توریست را به خود جلب می‌کند. این شهر سه بار تغییر نام داده است. در دوران جنگ‌جهانی دوم، با توجه به احساسات ضد آلمانی شهر به پتروگراد روسی مشهور شد.  پس از مرگ ولادیمیر لنین، شهر به لنینگراد تغییر نام یافت. این نام در طول جنگ‌جهانی دوم و تا دوران خروشچف با او همراه بود. در سپتامبر ۱۹۹۱، تصمیم به بازگرداندن نام تاریخی شهر، به سن پترزبورگ گرفته شد. با مجله دلتا همراه باشید.

پل‌های متحرک از جاهای دیدنی سن پترزبورگ

شهر دارای ۸۰۰ پل بر روی رودخانه ۷۴ کیلومتری نوا Neva ، که معروف ترین آنها پل های متحرک است. در مجموع ۱۲ پل متحرک وجود دارد که همگی از مکان‌های جذاب شهری آن است، آنها در زمان های خاص (معمولا اوایل شب) بالا می روند و در صبح زود پایین می آیند.

پل‌های متحرک از جاهای دیدنی سن پترزبورگ

ستون بزرگ الکساندر از

ستون الکساندر از جاهای دیدنی سن پترزبورگ

ستون الکساندر که سال ها از مکانهای جذاب شهری پترزبورگ بوده یک ستون ۶۰۰ تنی است که به مدت ۱۸۵ سال است که به صورت عمودی ایستاده و در حال حاضر، تنها عامل جذابیت او وزن زیادی است که حمل می‌کند. برخی پترزبورگی‌ها از راه رفتن در کنار آن اجتناب می‌ورزند. شاید آگوست دی مون فرناند، خالق آن، باید هر روز در اطراف آن راه برود تا به مردم محلی نشان دهد که ساخت و ساز او امن است.

ستون بزرگ الکساندر

بیش از ۱۰ سال طول می کشد تا تمام هرمیتاژ را ببینیم

موزه هرمیتاژ یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ است. حدود سه میلیون نفر سالانه از موزه هرمیتاژ دیدن می کنند، اما هیچکدام تاکنون تمام مجموعه وسیع این موزه معروف روسیه را ندیده اند. برآورد شده است که اگر یک بازدیدکننده در حدود یک دقیقه برای تماشای هر اثر در موزه صرف کند، بیش از یک دهه طول می کشد تا کل موزه را دور بزند.

هرمیتاژ

خیابان‌های معروف سن پترزبورگ

معروف ترین خیابان اصلی شهر، خیابان Nevsky ، تنها یکی از ده ها خیابان طولانی این شهر است که کاملا مستقیم از درون شهر عبور می کند و به عنوان شریان اصلی برای ترافیک و عابران پیاده عمل می کند. اکثر چشم اندازهای این خیابان ها که مکانهای جذاب شهری پترزبورگ به حساب می آیند، به دقت برنامه ریزی شده اند تا شهر را هر چه با شکوه تر نشان دهند. به خیابان اصلی Prospekt گفته می شود. از دیگر خیابان های اصلی شهر می توان از خیابان های طویل مسکوسکی، لیتنی، لیگوسکی، کامنوستروسکی، بلشوی در جزیره واسیلوسکی، سرندی، و بلشوی در پتروگراد نام برد.

خیابان‌های معروف سنت پترزبورگ

میدان های سن پتزربورگ اسناد باشکوه تاریخی شهر

میدان Troitskaya یا تثلیث مقدس، در کنار قلعه نظامی پیتر و پل، یعنی مرکز اصلی این شهر در سال های اولیه تاسیس شهر بود، اما بیش از یک قرن بعد معمار پرطرفدار کارلو روسی، تقریبا به تنهایی اکثریت شهر و معروف‌ترین مکان‌های جذاب شهری پترزبورگ را در سبک امپراتوری ایجاد کرد. به میدان Ploshchad گفته می شود که این شهر دارای ۲۲ میدان با معماری شگفت انگیز و مجسمه‌های فوق العاده است.

میدان های سنت پتزربورگ

پیشنهاد مطالعه: بهترین زمان سفر به کشور روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…