ریزش مو در مردان و راه‌های جلوگیری از آن

۹
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ریزش مو یکی از مشکلاتی است که مردان را بسیار اذیت و نگران می‌کند. برای جلوگیری از ریزش مو در مردان راهکار‌های زیادی وجود دارد که با تغذیه و سبک زندگی مرتبط است.
ریزش مو در مردان

ریزش مو در مردان یکی از اتفاقات ناراحت کننده و استرس برانگیز است. همه‌ افراد ریزش مو دارند. شاید باورش سخت باشد، اما هر فرد به طور متوسط ۱۰۰ تار مو در روز از دست می‌دهد. مو می‌ریزد و دوباره رشد می‌کند. این یک چرخه بی انتهاست. اما در بعضی افراد این چرخه در نقطه‌ای متوقف شده و تعداد مو‌های ریخته بیشتر از تعداد موهایی می‌شود که دوباره درمی‌آیند. در این مطلب از مجله دلتا درباره راه‌های جلوگیری از ریزش مو در مردان صحبت خواهیم کرد.

جلوگیری از ریزش مو

راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان

تغذیه مناسب

برای جلوگیری از ریزش مو باید حواستان به آنچه می‌خورید باشد. عادات صحیح غذا خوردن باعث ضخیم شدن مو و حفظ سلامت آن‌ می‌شود. پروتئین بدون چربی در ماهی، گوشت‌های کم چرب و سویا از رشد مو‌ حمایت می‌کند. آجیل‌ها و دانه‌ها نیز سرشار از ویتامین E و چربی‌های سالم است تا روغنی که مو‌ نیاز دارد را مهیا کند و مو نرم و سالم بماند. حتی ثابت شده که برخی از ادویه‌جات مانند دارچین باعث کمک به تامین اکسیژن لازم و مواد مغذی برای مو‌ می‌شود.

آب کافی

بسیاری از مردم، این را نمی‌دانند، اما یک‌چهارم مولکول‌های مو از آب تشکیل می‌شود. اگر بدن شما هیدراته نشود، سلول‌های پوست و مو خود قادر به رشد و شکوفایی نخواهند بود. پس برای حفظ سلامتی و داشتن مو‌های سالم و رشد مناسب مقدار زیادی آب بنوشید. مقدار آب توصیه‌شده ۸ لیوان در روز است، اما افزایش این میزان اثر مثبت بیشتری بر موهایتان می‌گذارد. نوشیدنی‌های کافئین دار مانند چای، قهوه و سودا باعث کم آبی بدن می‌شود و تعادل آب در سطح بدن را به هم می‌زند. سعی کنید مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار را به یک تا دو لیوان در روز محدود کنید.

مراقبت از مو

ترک سیگار و الکل

اگر درمورد پرپشت‌کردن موهایتان جدی هستید، نباید لب به الکل بزنید. الکل، مانع جذب زینک می‌شود. زینک، یکی از مواد معدنی مورد‌نیاز برای رشد و سلامت موهاست. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد ارتباط روشنی بین سیگار کشیدن و افزایش طاسی در میان مردان وجود دارد؛ بنابراین برای جلوگیری از ریزش مو مردان، لازم است ترک الکل و سیگار را جدی بگیرند.

ریزش مو

ورزش

این بدیهی است که ورزش به سلامت بدن کمک بسیاری می‌کند. پس باید برای حفظ سلامتی و موهایتان به طور منظم ورزش کنید. ورزش روشی ثابت شده برای کاهش استرس است و می‌تواند گردش خون و سلامت کلی بدن را بهبود ببخشد. همه این‌ها به تشویق رشد موی بهتر کمک می‌کند.

روش‌های دیگری برای مراقبت

  • ژل آلوئه ورا و آب پیاز برای درمان ریزش مو را به صورت جداگانه امتحان کنید. این ژل به شما کمک می‌کند تا pH پوست سرخود را کاهش دهید و باعث رشد مو‌های سالم می‌شود.
    آب پیاز یا ژل آلوئه ورا را بر پوست سر خود ماساژ دهید و به مدت ۱ ساعت صبر کنید و سپس شستشو دهید. این کار را به مدت ۳ بار در هفته تکرار کنید.
  • از گل ختمی استفاده کنید که می‌تواند باعث رشد مو، درمان شوره سر و ریزش مو در مردان شود. گل را با روغن نارگیل مخلوط کنید و اندکی حرارت دهید. در زمان خواب روی پوست سرخود بمالید و آن را به مدت یک شب نگه دارید. صبح مو‌های خود را بشویید و ۲ بار در هفته تکرار کنید.
  • همچنین می‌توانید با انواع روغن مانند روغن نارگیل و کرچک از موهایتان مراقبت کنید. این روغن‌ها غنی از پروتئین، ویتامین‌ها و امگا۳ است و می‌توانند برای پوست سر و مویتان بسیار مفید باشند و به‌علاوه مجبور نیستید برای تهیه‌ آن‌ها پول زیادی بپردازید.

کچلی مو

سخن آخر

اگر برای جلوگیری از ریزش مو در مردان راهکار‌های بالا را امتحان کرده، ولی به نتیجه نرسیدید حتما یک آزمایش کامل فیزیکی انجام دهید.

مو‌های همه به صورت طبیعی می‌ریزد و نازک‌شدن مو‌ها وقتی سن انسان بالا می‌رود اتفاقی عادی است. اما واقعیت این است که ریزش مو مردانه‌ای که ژنتیک باشد را نمی‌توان به‌طورکامل متوقف کرد و فقط می‌توان آن را به تاخیر انداخت.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۲۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۴۲ ب٫ظ

    ممنون عالی بود

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۷ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۳۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۰۴ ب٫ظ

  6. مسعود

    ۳ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۴۵ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۲ آذر ۱۳۹۹ در ۴:۳۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۲۲ ب٫ظ

  9. روزبهانی

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ در ۷:۳۵ ب٫ظ

    مطلب مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…