آپارتمان‎های پرمعامله تهران چه قیمتی دارند؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آپارتمان‎های پر معامله تهران در چه بازه قیمتی قرار دارند؟

افزایش پی در پی قیمت خانه و آپارتمان در ماه‌های اخیر موجب شده است، آپارتمان‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی که در بالای جدول آپارتمان‎های پرمعامله‌ تهران در تیرماه امسال به لحاظ ارزش ریالی قرار داشتند این جایگاه خود را از دست بدهند.

آپارتمان ‎های پر معامله

گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد نیوز حاکی است، در بازار خرید و فروش خانه مدت‎ها بود آپارتمان‎های ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی؛ آپارتمان‎های پرمعامله ‌تهران به لحاظ ارزش ریالی قرار داشتند اما پس از چند ماه پر تلاطم در بازار مسکن، رفته رفته میزان آپارتمان‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی از معاملات ماهانه خانه و آپارتمان افزایش یافت تا اینکه در پایان تیر ماه امسال، این گروه از آپارتمان‎ها جایگزین آپارتمان‎های ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی شد.

تازه‌ ترین گزارش بانک مرکزی از اوضاع بازار مسکن نشان می‌دهد در تیرماه امسال، میزان خرید و فروش آپارتمان‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی از کل معاملات خانه و آپارتمان در بازه‌‎های مختلف قیمتی، افزایشی قابل توجه یافته است  و این آپارتمان‌‎ها در رتبه اول آپارتمانهای پرمعامله تهران در بازار مسکن قرار گرفته‎اند.

بر اساس این گزارش، در تیرماه گذشته، ۸/ ۱۶ درصد از آپارتمان‌‎های فروخته شده در تهران در بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی قرار داشته‎اند و آپارتمان‌‎های ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی که پس از ماه‌‎ها که در صدر جدول آپارتمان‎های پرمعامله ‌تهران در بازار واحدهای مسکونی به لحاظ قیمت، با سهم ۹/ ۱۵ درصد قرار داشتند، به رتبه دوم سقوط کرده­‎اند. در عین حال مجموع سهم این دو گروه قیمتی از آپارتمان‌‎ها، همواره حدود یک ‌سوم از کل معاملات ماهانه خرید و فروش خانه و آپارتمان را در تهران تشکیل می‌دهند.

نکته قابل توجه دیگر این است که فقط ۳۴ درصد از معاملات خرید و فروش این گروه قیمتی،  آپارتمان‎های نوساز تا ۵ سال ساخت بوده و بقیه آنها عمر بنای بیشتری داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…