عجایب هفتگانه جزیره قشم

۰
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
عجایب هفتگانه جزیره قشم از جمله بهترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری جزیره به حساب می‌آیند که طرفداران زیادی نیز دارند. جزیره زیبای قشم در جنوب کشور قرار دارد و یکی از جزیره‌های پهناور کشور است.
عجایب هفتگانه قشم

عجایب هفتگانه جزیره قشم

شاید کمتر کسی باشد که درباره عجایب هفتگانه جزیره قشم نشنیده باشد. جزیره زیبای قشم در جنوب کشور قرار دارد و یکی از جزیره‌های پهناور کشور است. این عجایب به هفت جاذبه اصلی قشم گفته می شود که در آنها زیبایی‌های بسیار زیادی نهفته است. این عجایب هفتگانه شامل ژئو پارک، جنگل های حرا، غار نمک، تنگه چاهکوه، بام قشم، دره ستاره ها و زیستگاه لاک پشت ها می‌شود. با مجله دلتا همراه شوید تا کمی با این جزایر زیبا آشنا شوید.

بیشتر بخوانید درباره قشم گردی

ژئو پارک قشم یکی از عجایب هفتگانه جزیره قشم

اولین و تنها ژئو پارکی که در کل ایران و حتی در خاورمیانه شناخته شده است، پارک ژئو در قشم است. در  این پارک شاهد چند پدیده زیبای زمین‌شناسی، تاریخی، طبیعی، میراث فرهنگی و زیستی هستیم. این پارک در سال ۲۰۰۶ به عنوان یکی از پارک‌های ژئو در فهرست جهانی به ثبت رسیده است. در این پارک زیبا یک موزه وجود دارد که تصاویر زیبایی از حیات وحش در آن به نمایش گذاشته شده. این پارک در نزدیکی پارک حرا قرار دارد که گونه حیوانی زیادی در آن وجود دارد.

ژئو پارک قشم

جنگل‌های حرا قشم

در این جنگل درختانی با ارتفاع ۳ تا ۶ متر وجود دارد که دارای برگ‌های سبز روشن است که ریشه آنها در آب‌های شور قرار دارد. درختان جنگل حرا در زمان مد، سر به زیر آب می‌برند و در هنگام جزر، از آب خارج می‌شوند.

جنگل‌های حرا قشم

غار نمک از عجایب هفتگانه جزیره قشم

از دیگر جاذبه‌های عجایب هفتگانه جزیره قشم می‌توان به غار نمک اشاره کرد. یکی از مناطق بلند جزیره قشم کیش کوه است که به آن کوه نمکدان نیز می‌گویند. به این درختان می‌توان یک کارخانه تصفیه‌کن آب شیرین گفت. چرا که آب شور را جذب و نمک را دفع می‌کنند. این کوه در قسمت جنوبی جزیره واقع شده است که یکی از بلندترین منطقه‌های جزیره است. گفته می‌شود که تنفس در هوای این غار برای افرادی که دچار بیماری آسم هستند مفید است.

غار نمک از عجایب هفتگانه قشم

تنگه چاهکوه

یکی دیگر از عجایب هفتگانه جزیره قشم این تنگه زیباست. یک روستا به نام چاهکوه در جزیره قشم قرار دارد که دارای دو دره است. این دو دره بر هم عمود و دارای دیواره‌های عمود‌ی اند. روی دیواره‌های این دره‌ها شیارها و حفره‌های بسیار زیادی وجود دارد که بر اثر فرسایش زمین به‌وجود آمده.

تنگه چاهکوه

دره ستاره‌ها از عجایب هفتگانه قشم

یکی دیگر از عجایب هفتگانه جزیره قشم دره ستاره‌ها است. این دره یکی از زیباترین نمونه های فرسایشی در جزیره است. شکل این دره  بسیار خاص و منحصر بفرد است و همین شکل آن باعث ایجاد صداهای مختلفی در آن می‌شود.

دره ستاره‌ها از عجایب هفتگانه قشم

زیستگاه لاک پشت ها

در جزیره قشم سواحل شنی بسیار زیادی وجود دارد که یک مکان بسیار مناسب و ایده‌آل برای تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها است. در فصل بهار شاهد حضور تعداد زیادی از لاک‌پشت‌ها در این جزیره هستیم که این مکان را برای تخم‌گذاری خود انتخاب کرده‌اند. در شب‌هایی که درخشش نور ماه در بالای سر دیده می‌شود می‌توان شاهد حضور لاک‌پشت‌ها در این جزیره بود. در این آبهای زیبا ۵ تا ۸ گونه از لاک‌پشت‌های دنیا وجود دارند و این زیستگاه را برای زندگی خود انتخاب کرده‌اند.

زیستگاه لاک پشت ها

بام قشم

یکی از بلندترین قسمت‌های جزیره، بام قشم است. این بام چشم انداز‌های بسیار زیبا و حیرت‌آوری دارد. زمانیکه بالای این بام هستید، می‌توانید از جنگل‌های حرا، سواحل شمالی خلیج فارس دیدن کنید و لحظات منحصر به فردی را برای خود و اعضای خانواده خود ثبت کنید.

بام قشم

عجایب هفتگانه جزیره قشم از جمله بهترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری جزیره به حساب می‌آیند که طرفداران زیادی نیز دارند. امروزه گردشگران و توریست‌های بسیار زیادی از گوشه و کنار دنیا برای بازدید از این عجایب هفتگانه، راهی این جزیره زیبا می‌شوند و از جاذبه‌های آن دیدن می‌کنند. از این عجایب هفتگانه، می‌توان به عنوان یکی از زیباترین پدیده‌های روی زمین نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…