دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

۸۸ میلیون؛ اختلاف قیمت هر متر خانه در پایتخت

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تازه‌ترین گزارش‌ها از وضعیت معاملات مسکن در بهار امسال نشان می‌دهد که تفاوت قیمت فروش هر متر مربع خانه در تهران به 88 میلیون تومان رسیده است.
قیمت هر متر خانه در تهران

بررسی گزارش‌های مرکز آمار در رابطه با وضعیت معاملات مسکن در بهار امسال نشان می‌دهد که حداقل قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی برای یک واحد با میانگین عمر ۱۲ سال در تهران حدود ۲ میلیون و ۷۱۴ هزار تومان است که حداکثر قیمت فروش هر متر از چنین خانه‌ای به ۹۰ میلیون تومان می‌رسد، در این حالت قیمت بین کمترین و بیشترین قیمت هر متر خانه در تهران حدود ۸۸ میلیون تومان خواهد بود.

گزارش مجله دلتا حاکیست میانگین قیمت هر متر خانه در تهران در بهار امسال ۱۸.۸ میلیون تومان اعلام شده که نسبت به زمستان ۲۲.۸ و در مقایسه با بهار سال گذشته ۴۳.۸ درصد افزایش دارد. در میان ۲۲ منطقه شهر تهران بیشترین میانگین قیمت فروش هر متر خانه حدود ۳۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان با میانگین مساحت ۱۴۸ مترمربع و میانگین عمر بنای ۱۰ سال در منطقه یک و کمترین میانگین قیمت حدود هشت میلیون و ۶۴۰ هزار تومان با میانگین مساحت ۶۹ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۰ سال در منطقه ۱۸ بوده است.

همچنین در بهار امسال تعداد معاملات در مقایسه با زمستان حدود ۲۹.۳ درصد کاهش و در مقایسه با بهار سال گذشته ۳.۹ درصد افزایش داشته است.

 زمین ۵۰ درصد گران شد

بررسی وضعیت معاملات زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در پایتخت در بهار امسال نشان می‌دهد که حداقل قیمت فروش یک متر مربع از زمین حدود سه میلیون و ۶۹۰ هزار تومان و حداکثر آن ۹۲ میلیون تومان بوده است.

میانگین قیمت فروش هر متر زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی به ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد که در مقایسه با زمستان سال گذشته ۲۲.۶ و در مقایسه با بهار سال گذشته ۵۰.۴ درصد افزایش دارد. تعداد معاملات زمین ۲۰.۹ درصد نسبت به زمستان و ۱۸.۹ درصد به بهار سال ۹۸ کاهش یافته است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “متقاضیان وام اجاره به بانک‌ها مراجعه کنند” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds