تنها پل رنگین کمان دنیا در توکیو

۱
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پل رنگین‌کمان توکیو(رینبوبریج) که در منطقه‌ میناتو بر روی خلیج توکیو ساخته‌شده است، از دیدنی‌های ژاپن است که طول آن 798متر بوده و دو اسکله‌ی شیبائورا و اودابیا را به هم متصل می‌کند.
تنها پل رنگین کمان دنیا در توکیو

در این مقاله قصد داریم به بررسی تنها پل رنگین‌کمان در توکیو (Rainbow Bridge) بپردازیم. طول این پل، ۷۹۸ متر است و دو اسکله شیبائورا و اودایبا به وسیله آن به یکدیگر متصل شده است. در سال ۱۹۸۷ میلادی ساخت آن آغاز شد و تا سال ۱۹۹۳ به مدت شش سال ادامه داشت. در فصل‌های مختلف سال، رنگ بندی این پل شبیه به رنگین کمان می‌شود. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

تنها پل رنگین کمان دنیا در توکیو

تنها پل رنگین کمان دنیا در توکیو

همواره در جهان پل‌های زیادی ساخته شده، اما پل رنگین کمان در توکیو به گونه ای طراحی شد که از پل‌های معلق است و دو منطقه را به یکدیگر متصل می کند و از مهمترین دلیل برای بازدید گردشگران از این پل همین مورد است. از دیگر دلایل بازدید گردشگران از این پل می‌توان به نورپردازی فوق العاده زیبایش اشاره کرد. این پل در ۲۷ اوت سال ۱۹۹۳ به طور رسمی برای عموم باز شد. در قسمت زیر پل، پیاده رو در دو طرف پل به گونه ای طراحی شده که ۸ متر عرض دارد و عابرین پیاده می توانند از طرفین پل حرکت کنند.

جهانگردی

ویژگی‌های تنها پل رنگین کمان دنیا در توکیو

بر اساس برنامه ریزی ها و سنت ها رنگ های پل رنگین کمان (Rainbow Bridge) در زمان هایی خاص تغییر می کند. در تعطیلات فصلی رنگ های این پل تغییر می کند و شبیه رنگین کمان می شود که تحت عنوان Millennium Illumination به معنای نورپردازی هزار ساله خوانده می شود.

ویژگی‌های پل رنگین کمان

نورپردازی پل

از زمان شروع غروب تا نیمه های شب چراغ های سیم های حمایت کننده روشن است. چراغ ها و لامپ‌های الکترودی که در این پل استفاده می شوند در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. معمولا در فصل زمستان از نور سفید درخشان و بی رنگ استفاده می شود تا احساس گرم بودن فصل زمستان را از بین ببرد. در پل علامتگذاری هایی وجود دارد که نشان دهنده این است چراغ ها در فصول و مواردی خاص تغییر رنگ می دهند. اگر بخواهید زیباترین منظره پل رنگین کمان را ببینید سعی کنید در طول تعطیلات فصلی به آنجا برای بازدید بروید.

نورپردازی در شب بهترین منظره

بیشتر بخوانید: توکیو، پیشرفته‌ترین شهر دنیا

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ در ۹:۵۷ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…