راز جنگل سیاه در آلمان

۱
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محدودهٔ جنگل سیاه از سوی جنوب و غرب، مشرف به درهٔ راین است. نام جنگل سیاه به خاطر رنگ سبز تیره در چشم‌اندازهای آن که از رویش درختان کاج فراوان این جنگل پدید آمده است.

در این نوشته، به معرفی یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان می‌پردازیم. جایی به نام جنگل سیاه آلمان. با مجله دلتا همراه باشید.

راز جنگل سیاه در آلمان

جنگلی که حتی انوار طلایی خورشید هم اجازه ورود به آن را ندارند و برگ های پایین‌تر هیچ وقت نمی توانند نوری به خود ببینند و دقیقا به همین دلیل است که این جنگل این نام را گرفته است. این جنگل از غرب تا رود راین و از جنوب تا دامنه‌های کوه آلپ در سوییس کشیده شده است. البته که نام این جاذبه گردشگری ابتدا، شاید عجیب به نظر برسد، اما با ورود به آن وارد دنیایی شگفت‌انگیز از زیبایی خواهید شد.

جنگل سیاه در آلمان

جنگل سیاه آلمان و انبوه درختان بلندقامت

تراکم درختان و بوته و بوته زار ها در جنگل سیاه آلمان به اندازه ای است که تجسم زیبایی وصف ناپذیری را در ذهن ایجاد می کند و در آغوش آن خانه‌هایی وجود دارد که از سال قبل بر جای مانده. خانه‌هایی که سبک قرون وسطایی‌شان باعث شده تا گردشگران زیادی جذب آن‌ها شود. البته این جنگل از زمان‌های دور زادگاه داستان‌ها و قصه‌های زیادی بوده است.

جنگل سیاه آلمان و انبوه درختان بلندقامت

جنگل پوشیده از مه

این منطقه، از آن دست جاهایی است که همیشه پوشیده در مه است. گاهی این مه تا اندازه ای زیاد است که حتی تا ۲ متری هم قابل رویت نیست. مشهورترین مسیر این جنگل جایی به نام تیمبرلند است که در واقع یک مسیر مارپیچ است که از میان انبوه درختان عبور می کند، مسیری که پوشیده از برگ قرمز رنگ درختان صنوبر است. درختان کاج شاخه‌دار و بلند‌بالایی که مانع رسیدن درست نور خورشید می‌شوند، حس راز آلود بودن این جنگل را بیشتر می‌کنند.

جنگل پوشیده از مه

بهترین زمان برای سفر به جنگل سیاه آلمان

با همه این‌ها، اگر دوست دارید مانند هزاران و میلیون‌ها گردشگر ماجراجوی دیگر شما هم از این جنگل دیدن کنید، اوایل فصل پاییز را برای آن انتخاب کنید. در فصل پاییز چندین لایه از برگ سراسر زمین را می‌پوشاند و خش‌خش آن ها در کنار عبور گوزن‌های شاخدار منظره‌ای بسیار رویایی را مجسم می‌کند.

بهترین زمان برای سفر

بیشتر بخوانید: دیوار برلین، عامل جدایی آلمان شرق از غرب

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ در ۹:۱۱ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…