فنگ شویی و استفاده از آن در دکوراسیون خانه (بخش دوم)

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فنگ شویی

در نخستین قسمت ازمطلب معماری به سبک فنگ شویی، تعریف فنگ شویی، چیدمان مبل ها در فضای  نشیمن و بهره گیری از فرم‎های نمادین این سبک را به اتفاق مورد بحث و بررسی قرار دادیم. درقسمت دوم این مطلب بعضی نکته‎های دیگر درباره فنگ شویی را بررسی خواهیم کرد.

فنگ شویی

آیا در فضای نشیمن باید پنجره ها را با پرده پوشاند؟

این موضوع به سلیقه و سبک زندگی شما بستگی دارد، برخی افراد مایلند فضای بیرون از خانه خود را تماشا کنند و جریان روزمره را ببینند. برخی نیز دوست دارند از محیط بیرون دور باشند اما چنانچه در روبروی در ورودی، پنجره ای وسیع داریم توصیه می­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­‎شود آن پنجره به طریقی پوشانده شود چرا که پنجره بزرگ در برابر در ورودی انرژی را از محیط خارج می­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­‎کند و می‎­­­­­­­­­­توان با نصب پرده یا قرار دادن یک گیاه بزرگ در فضای داخل انرژی را هدایت و در محیط حفظ کرد.

6 19 فنگ شویی و استفاده از آن در دکوراسیون خانه (بخش دوم)

آیا قرار دادن تلویزیون در نشمین با اصول فنگ شویی مغایرت دارد؟

در علم فنگ شویی؛ فضاهای خصوصی را در اصطلاح (یین ) و فضاهای عمومی را ( یانگ ) می­­­­­­­­­­­نامیم. اگر تلویزیون درفضای نشمین قرار گیرد ایرادی ندارد و حتی می­­­­­­­­­‎تواند نقطه‎ی کانونی محیط باشد و چیدمان را براساس توجه به تلویزیون انجام داد، اما اگر بنا داریم در فضای نشیمن محیطی برای محیط های خانوادگی و دوستانه داشته باشیم، قراردادن تلویزیون درنقطه کانونی و مورد توجه چندان اصولی نیست و توصیه می‎­­­­­­­­­شود یا فضایی برای تماشای تلویزیون از نشیمن جدا شود و یا چیدمان را بر اساس نقطه کانونی و مورد توجه دراجتماعات دوستانه و خانوادگی چیدمان کنیم.

فنگ شویی و دکوراسیون

نکته دیگر:

نور، انرژی محیط را به جریان می‎­­­اندازد و باعث می­­­­‎شود انرژی در فضا آزاد شود بنابراین اگر گوشه‎هایی از محیط شما تاریک است باید در نورپردازی خود تجدید نظر کنیم و اجازه دهیم سایه‎هایی از نور به فضاهای کم نور بتابد تا مانع از انباشت انرژی در فضا شود.

feng shui dining room colors bright colored ideas after feng shui living room wall colors فنگ شویی و استفاده از آن در دکوراسیون خانه (بخش دوم)

مهمترین عیوب در فضای نهار خوری کدامند؟

در فضای نهار خوری، یکی از متداول‎ترین ایرادها قراردادن یک ست نهارخوری کوچک در فضای بسیار وسیع و همچنین قرار دادن ست بزرگ در یک فضای بسیار محدود و کوچک است که در ایران مورد دوم بیشتر روی می­­­­­­‎دهد. برای اینکه فضایی به اندازه کافی کارایی داشته باشد می‎­­­­بایست دستکم فضایی برای تردد، جابجایی لوازم و جریان یافتن انرژی درنظر بگیریم. فضای نهار خوری می‎­­­­­­­­­­­تواند یک طراحی محیطی باشد که افراد خانواده پس از صرف غذا دوست داشته باشند ساعتی را در کنار هم به سر برند و با هم گفت و گو کنند یا با چیدمان نادرست هیچ کس مایل نباشد تا در آن محیط  با دیگران به بحث و گفت‎و‎گو بپردازد.

برای دکور کردن محیط‎های فنگ‎شویی به خصوص فضای نهار خوری توصیه می‎­شود از اجسام بی‎روح و کدر پرهیز و وسایل شفاف استفاده شود تا محیط را محدود نکنند و به درخشان‎تر شدن محیط نیز کمک کنند.

2 61 فنگ شویی و استفاده از آن در دکوراسیون خانه (بخش دوم)

آیا استفاده از فرش در فنگ شویی مناسب است؟

فرش در فنگ شویی جایگاهی خاص و ویژه دارد. فرش محیط  را گرم و صمیمی می­­­­­­­­­‎کند و از طرفی در دکوراسیون منزل ما ایرانی‎ها نقشی بسیار پررنگ دارد. درایران همه عاشق فرش هستند و صنعت و تجارت فرش در دنیا به نوعی ازصنعت و هنر فرشبافی ایرانی تاثیر می‎­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­گیرد.

باید اشاره کرد که استفاده از فرش در آشپزخانه و زیر میز نهار خوری انتخابی مناسب و درستی نیست. اما استفاده از فرش در فضاهایی مانند نشیمن، اتاق خواب و اتاق کودک را به شدت توصیه می­­‎کنیم. صمیمیت و گرمی این گونه فضاها همیشه مورد اقبال طراحان و کاربران محیط بوده است.

extraordinary shui bedroom bed facing facing bed bad luck cool mirrors for bedrooms feng shui mirror facing door bedroom feng shui mirror in the bedroom large فنگ شویی و استفاده از آن در دکوراسیون خانه (بخش دوم)

آینه در فنگ شویی چه نقشی دارد؟

آینه محیط را نورانی‎تر و وسیع‎تر می­‎کند اما استفاده از آن باید  در فنگ شویی با ملاحظاتی باشد. به عنوان مثال، هرگز آینه را در برابر پنجره نصب نکنیم این کار انرژی را از محیط خارج  و روشنایی فضا را آزار دهنده می­‎کند. توصیه می­‎شود آینه، در فضاهای بسته و محدود استفاده شود، فضاهایی مانند اتاق خواب یا نهارخوری که هم نور کمی دارند و هم از سویی تعداد مبلمان در آن فضا زیاد است.

اختصاصی مجله دلتا

ترجمه و تالیف : دکتر ابراهیم یوسفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…