چیدمان مبلمان در منزل

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درست مانند یک کاغذ سفید، یک اتاق خالی هم می‌تواند یک فرصت یا یک چالش باشد. راه‌های زیادی برای نحوه چیدمان مبلمان خانه وجود دارد اما چطور بدانیم که از کجا باید شروع کنیم؟
چیدمان مبلمان

چیدمان مبل برای بسیاری از افراد و بسیاری از خانه ها یک چالش بزرگ است و پیدا کردن بهترین آرایش مبل و البته مکان مناسب برای آن تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. در این مطلب از مجله دلتا درباره بهترین چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی صحبت خواهیم کرد.

نحوه استفاده از مبلمان در فضای منزل

توجه داشته باشید که از فضای مورد نظر برای انجام چه فعالیت‌هایی استفاده می‌کنید و اکثر مردم چگونه از چنین فضایی چه استفاده خواهند کرد. در این صورت نوع و تعداد مبلمان و دیگر وسایل مورد نیاز مشخص خواهد شد.

دکوراسیون داخلی

نقطه کانونی در دکوراسیون منزل

نقطه کانونی فضا را مشخص کنید و مبلمان را بر اساس آن بچینید. نقطه کانونی می‌تواند شومینه، تلویزیون یا حتی یک چشم انداز و منظره بیرون از خانه باشد. به عنوان مثال اگر قصد تماشای تلویزیون دارید، دقت کنید که فاصله بین مبلمان و تلویزیون باید سه برابر سایز صفحه نمایش باشد. یعنی اگر صفحه نمایش ۴۰ اینچی دارید، باید فاصله ۳ متری با مبلمان را در نظر داشته باشید.

به غیر از تلویزیون می‌توانید از المان‌های دیگری مانند شومینه، یک تابلوی نقاشی زیبا، پیانو و حتی یک دیوار تک رنگ برای ایجاد نقطه کانونی استفاده نمایید.

تقارن در چیدمان مبلمان

برای فضاهای رسمی‌تر مثل پذیرایی، همواره تقارن جوابگو است. چیدمان نامتقارن حس و حال غیر رسمی بودن به فضا می‌بخشد. علاوه بر این، سبک دکوراسیون منزل هم می‌تواند تاثیر زیادی بر متقارن بودن یا نبودن چیدمان مبلمان داشته باشد. معمولا سبک های کلاسیک دارای تقارن و سبک های مدرن بدون تقارن چیدمان می‌شوند.

دکوراسیون منزل

شلوغی و تجمع در چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

سعی کنید مسیرهای ورودی را چندان شلوغ نکنید. از قرار دادن مبل های بزرگ و دست و پاگیر در ورودی فضا خودداری کنید. حداقل فاصله از ورودی ۶۰ سانتی متر و حداکثر میزان آن ۱۲۰ سانتی متر است. توصیه می‌شود وسایل را در اطراف فضا پراکنده کنید و آن را در قسمت مرکزی قرار ندهید. زیرا تجمع وسایل در مرکز فضا، آن را به نشیمن کوچک تبدیل می‌کند. در حالی که اگر وسایل را دور تا دور بچینید، یک نشیمن بزرگ خواهید داشت.

تنوع در چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

برای چشم نواز کردن فضا می‌توانید از مبلمان با سایزهای مختلف استفاده کنید. تعادل دکوراسیون را با قرار دادن دو قطعه بزرگ روبروی هم برقرار کنید و از قرار دادن دو شی بزرگ یا بلند در کنار یکدیگر خودداری کنید.

مبلمان

کنتراست در دکوراسیون منزل

از ترکیب خطوط راست و منحنی برای ایجاد تضاد استفاده کنید. مثلا اگر مبلمانتان از مدل ال یا صاف، منظم و مدرن است، از یک میز گرد برای ایجاد تضاد استفاده کنید. اگر هم مبلمان گرد و منحنی دارید، از یک میز زاویه دار استفاده کنید.

سهولت استفاده در چیدمان مبلمان

همواره میز جلو مبلی را به گونه ای قرار دهید که از همه مبل‌ها قابل دسترسی باشد. اگر از چند میز استفاده می‌کنید بهتر است اندازه‌های مشابه داشته باشند. اگر قرار است روی مبل بنشینید و کتاب بخوانید، برای تامین نور کافی حتماً یک چراغ با آباژور کنارش قرار دهید.

اتاق نشیمن

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ در ۶:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…