ژوهانسبورگ،جوان‌ترین شهر دنیا

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ژوهانسبورگ بزرگترین و ثروتمندترین شهر آفریقای جنوبی است. این شهر حدود ۲۵۰۰ کیلومتر مساحت دارد و مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۱ انجام شده جمعیت ژوهانسبورگ برابر با ۹۵۰ هزار نفر است.
ژوهانسبورگ، پر درخت‌‌ترین شهر جهان
ژوهانسبورگ قطب اقتصادی آفریقای جنوبی به شمار می‌رود. این منطقه، دارای جنگل شهری با بیش از شش میلیون درخت است که خیلی از مردم آن را به‌عنوان جنگل مصنوعی می‌شناسند. با در نظر گرفتن پوشش ۲۳/۶ درصدی درختان در ژوهانسبورگ، اصلاً به ذهنتان خطور نمی‌کند که در یک شهر بین‌المللی و پرازدحام به سر می‌برید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

آب و هوای شهر ژوهانسبورگ

از لحاظ آب و هوایی شهر، دارای شرایط نیمه گرمسیری و دمای هوا در این شهر به دلیل ارتفاع بالای شهر معمولا ملایم است. میانگین بیشترین دمای هوا در طول روز در ماه ژانویه ۲۵ درجه و در ژوئن ۱۶ درجه سانتی گراد و بهترین زمان سفر به ژوهانسبورگ از ماه مارس تا می و از ماه سپتامبر تا نوامبر است. در این زمان با اینکه هوای این شهر کمی گرم و خشک می‌شود، اما به دلیل تعداد پایین گردشگران قیمت‌ها ارزان است.

آب و هوای شهر ژوهانسبورگ

مختصری از تاریخ ژوهانسبورگ

قرار است به شهر جوانی سفر کنید. شهری که فقط ۱۲۰ سال از ساخت آن می‌گذرد. اما اگر می‌خواهید از تاریخ این شهر بدانید در سفر به ژوهانسبورگ بی‌شک به موزه‌های این شهر بروید. داستان‌های زیادی از زمان کشف طلا تا دوران درگیری‌های بین سفید پوستان و سیاه پوستان خواهید شنید.

مختصری از تاریخ ژوهانسبورگ

جاذبه‌های گردشگری ژوهانسبورگ

موزه‌ آپارتاید | Apartheid Museum

موزه ای که در آن می توانید تاریخ آپارتاید در آفریقای جنوبی را در قالب تصویرهایی از بریده‌های روزنامه و عکس و آثار هنری ببینید. برای بازدید از این موزه دیدنی باید حداقل ۲ ساعت زمان بگذارید.

جاذبه‌های گردشگری ژوهانسبورگ

موزه ‌خانه ‌ویکتوریایی Lindfield

اگر از علاقه‌مندان به دوره ویکتوریا هستید، اینجا جایی است که برایتان لذت بخش خواهد بود. صاحب این موزه لباس ویکتوریایی‌اش را می‌پوشد و از بازدید کننده‌ها استقبال می‌کند و بعد گردشگری در قسمت‌های مختلف این خانه قدیمی شروع می‌شود.

موزه ‌خانه ‌ویکتوریایی

منطقه Maboneng Precinct

این منطقه‌ زنده و پر‌جنب‌و‌جوش، میزبان کافه‌ها، رستوران‌ها و مناطق تفریحی متعدد است. یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های این منطقه، بازارچه هفتگی آن است که در آن محصولات غذایی از سراسر قاره عرضه می‌شود. انبارهای قدیمی این منطقه، امروزه به کافه‌ها و گالری‌ها و فروشگاه‌های زیبا تبدیل شده‌اند. این منطقه برای گشت و گذار و خرید و غذا خوردن در رستوران‌ها و تماشای سبک زندگی اهالی شهر، یک مقصد عالی است.

منطقه Maboneng Precinct

پیشنهاد مطالعه: نیوزیلند، شادترین کشور دنیا

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ در ۶:۲۵ ب٫ظ

  2. فتحی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۰ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…