رفع تیرگی دور چشم با روش‌های خانگی

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حلقه‌های تیره‌ دور چشم، مشکل پوستی جدی و مهمی نیستند اما باعث می‌شود تا افراد خسته، بی‌حوصله، بیمار و پیرتر به نظر برسند، شما می‌توانید به سادگی و با به کارگیری برخی از درمان‌های خانگی از شر حلقه‌های دور چشم خلاص شوید.
رفع تیرگی دور چشم

سیاهی دور چشم اغلب به عنوان حلقه یا سایه دور چشم نیز شناخته می‌شود. برای رفع سیاهی دور چشم باید اول دلایل آن را بشناسید. دلایل اصلی ایجاد این حلقه‌ در دور چشم‌ها را می‌توان عوامل ارثی، بالا رفتن سن، خشکی پوست، گریه‌های طولانی‌مدت، ساعات طولانی کار مقابل کامپیوتر، استرس‌ روانی و فیزیکی، کم خوابی و رژیم غذایی نامناسب دانست که هم مردان و هم زنان را در گروه‌های سنی مختلف درگیر می‌کند. در ادامه این بخش از مجله دلتا درباره درمان خانگی رفع تیرگی دور چشم اشاره خواهیم کرد.

روغن بادام

روغن بادام، ترکیبِ طبیعیِ فوق‌العاده‌ای برای درمان سیاهی دور چشم است. چرب کردن اطراف چشم با روغن بادام به حذف این حلقه‌های چشمی کمک می‌کند، علاوه بر روغن بادام باید از ویتامین E هم برای حذف این حلقه‌ها استفاده کنید.

خیار

خیار خاصیت روشن‌کنندگی دارد و ماده‌ جمع‌کننده و معتدلی است که به رفع حلقه‌های تیره‌= دور چشم کمک می‌کند. علاوه بر آن نرم‌کننده است و به پوست طراوت و تازگی می‌بخشد.

  • خیار را به صورت حلقه‌های کلفت ببرید و آن را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید، بعد آن را برای حداقل ۱۰ دقیقه روی چشم‌ها بگذارید، سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و این کار را حداقل به مدت یک هفته و دو بار در روز، انجام دهید.

سیب‌زمینی خام

سیب‌زمینی خاصیت سفیدکنندگی دارد و به روشن کردن حلقه‌های تیره‌ دور چشم و از بین بردن پف چشم‌ها کمک می‌کند.

  • یک یا دو سیب‌زمینی خام را رنده کنید و آب آن را بگیرید. یک تکه پنبه را به آب سیب‌زمینی آغشته کنید و آن را درست طوری روی حلقه‌های دور چشم بگذارید که همه‌ قسمت‌های تیره را پوشش دهد، اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی چشم‌تان بماند و سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و این کار را روزی یک یا دو بار در طول چند هفته، انجام دهید.

گلاب

گل رز ترکیبات فوق‌العاده‌ای برای جوان‌سازی پوست دارد و چشم‌های خسته را تسکین می‌دهد. با توجه به خاصیت جمع‌کنندگی و قابض بودن آن می‌تواند به عنوان یک روشن‌کننده‌ی پوست به کار گرفته شود.

سیاهی دور چشم

گوجه‌فرنگی

گوجه فرنگی خاصیت سفیدکنندگی دارد و تا حد زیادی به درمان سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

عصاره‌ لیموترش

ویتامین ‌‌C موجود در آب‌ لیمو به دلیل خاصیت روشن‌کنندگی به برطرف کردن تیرگی دور چشم کمک می‌کند.

  • یک پد پنبه‌ای را به آبلیمو آغشته کنید و آن را دور چشم‌تان بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این کار را روزی یک بار و برای چند هفته انجام دهید.

توجه: اگر آب‌ لیمو باعث احساس سوزش روی پوست‌تان می‌شود از مصرف آن خودداری کنید.

درمان تیرگی دور چشم

سایر توصیه‌ها

    • به میزان کافی بخوابید و استراحت کنید.
    • از مالیدن زیاد چشم‌ها اجتناب کنید زیرا این کار موجب گشاد شدن رگ‌های خونی اطراف چشم می‌شود که حلقه‌های تیره‌ دور چشم را تیره‌تر نشان می‌دهد.
    • قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید وگرنه به چشم‌ها آسیب می‌رساند.
    • سعی کنید زیاد در مقابل آفتاب قرار نگیرید.
    • در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید تا از احتباس مایعات در بدن جلوگیری شود.
    • رژیم غذایی مناسب و استفاده از ویتامین‌های A، E و C را فراموش نکنید.
    • سیگار نکشید و مصرف الکل و مایعات کافئین‌دار را محدود کنید، سیگار کشیدن به سلول‌های پوست آسیب می‌رساند و الکل و کافئین موجب کاهش آب بدن می‌شوند که تضعیف پوست حساس اطراف چشم را به دنبال خواهد داشت.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۱ در ۲:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…