اولین پارک شیشه ای در دنیا

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قلعه شیشه‌ای جیجو یک پارک شیشه‌ای است که یک سالن نمایشگاهی، باغ و مدل‌هایی تماماً شیشه‌ای دارد. اینجا شش پارک موضوعی دارد که در آن‌ها بیش از دویست و پنجاه مدل به نمایش گذاشته شده‌اند.
اولین پارک شیشه ای در کره جنوبی

مجموعه ظریف و زیبایی که از آثار شیشه‌ای در تم پارک «قلعه شیشه‌ای جیجو» می‌بینید، شما را در حیرت فرو خواهد برد. در برخی قسمت‌ها اجازه دست زدن به آثار را ندارید، زیرا امکان شکستنشان وجود دارد اما قسمت‌هایی تعاملی هم برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. این تم پارک به صورت یک پروژه گروهی متشکل از متخصصان شیشه‌گری طی سالیان زیاد عملی شد. در ادامه با گردش مجازی در اولین پارک شیشه ‌ای در کره جنوبی با مجله دلتا همراه باشید.

پارک شیشه ای در کره جنوبی

چرا این پارک منحصر به فرد است؟

این مجموعه، یک تم پارک و هنر شیشه‌گری‌ست که یک سالن نمایشگاهی، باغ و مدل‌هایی تماماً شیشه‌ای دارد. اینجا شش پارک موضوعی دارد که در آن‌ها بیش از دویست و پنجاه مدل به نمایش گذاشته شده. این موارد شامل اولین نمونه‌ی هزارتوی تماماً شیشه‌ای، بزرگ‌ترین گوی شیشه‌ای، دریاچه آیینه‌ای، پل شیشه‌ای و بزرگ‌ترین الماس شیشه‌ای در جهان می‌شوند. همچنین شاهکارهای شیشه‌گری هنری از هنرمندان بین‌المللی برجسته از کشورهای ایتالیا، جمهوری چک، ژاپن و غیره هم در این پارک به نمایش درآمده‌اند. بازدیدکنندگان قلعه شیشه‌ای جیجو حتی می‌توانند خودشان هم شیشه‌گری را امتحان کنند. در سالن اصلی قلعه شیشه‌ای، می‌توان تزئینات، گوی‌ها و بطری‌های شیشه‌ای ساخت.

دیدنی‌های کره جنوبی پارک شیشه‌ای

در این پارک شیشه‌ای، چه چیزهایی را می‌ توان تجربه کرد؟

اولین پارک شیشه ای در کره جنوبی، به دو بخش تقسیم شده است: مرکز مدل شیشه‌ای مدرن سرپوشیده و تم پارک فضای آزاد. در داخل مرکز مدل شیشه‌ای مدرن یک ساقه بزرگ لوبیا را خواهید دید که از قصه «جک و لوبیای سحرآمیز» الهام گرفته شده، یک مجسمه هاروبانگ شیشه‌ای بزرگ و یک اتاق آینه متشکل از ۵۰۰۰ قطعه شیشه پیرکس و آینه نیز در آن قرار دارد. کتاب‌ها و جوانه‌های لوبیای شیشه‌ای و یک اتاق آینه جادویی که تصویر بازدیدکنندگان در آن چندین تکه می‌شود نیز از دیدنی‌های دیگر به شمار می‌روند.

در تم پارک فضای باز قلعه شیشه‌ای، ماهی‌هایی ساخته شده از بطری‌های بازیافتی، هزاران آینه محدب با ابعاد مختلف، یک دریاچه آینه‌ای با صخره‌های سفید، هرمی شیشه‌ای با نورپردازی شبانه، یک ست قهوه شناور بزرگ روی دریاچه، باغچه‌های رنگارنگ شیشه‌ای، هزارتوی آینه‌ای، آبشاری شیشه‌ای و پلی جذاب وجود دارند که همگی زیبایی خاصی را به محیط هدیه می‌کنند. هر کدام از این جاذبه‌ها منظره‌ای عالی را برای عکس‌های بازدیدکنندگان فراهم خواهند کرد.

کره جنوبی

دسترسی و ساعات بازدید از پارک شیشه‌ای

قلعه شیشه‌ای جیجو در ضلع غربی جزیره قرار دارد.بهتر است برای دسترسی به اینجا وسیله نقلیه خودتان را داشته باشید. یک تاکسی برای شما هزینه‌ای معادل ۲۱ دلار را در پی خواهد داشت. می‌توانید به جای این مسیر سوار اتوبوس‌های جاده ساحلی شده و به سمت «هلیم» (Hallim) بروید؛ از آنجا با یک تاکسی به قلعه خواهید رسید. سرویس اتوبوس‌های محلی هم وجود دارد، اما مسیری مشخص نداشته و نمی‌توانید روی آن حساب کنید. در یک نقشه گردشگری انگلیسی، قلعه شیشه‌ای در جاده آبی بین «موزه میل استون ترتل» (Male Stone Turtle) و «موزه سولوکا» (Sulloccha) قرار دارد. هزینه ورود به تم پارک برای بزرگسالان ۸.۵ دلار، جوانان ۷.۵ دلار و کودکان ۶.۴۴  دلاراست که برای گروه‌ها حدود ۱ دلار کمتر می‌شود. ساعت کاری تم پارک از ۹ صبح الی ۱۹ بوده و تنها تا ساعت ۱۸ بلیط فروخته می‌شود.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیدنی‌های کره جنوبی، نوشته کره جنوبی؛ کشور معابد و آسمانخراش‌ها را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ در ۶:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…