انواع یقه‌ لباس زنانه که نمی‌شناسید

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یقه لباس مجلسی زنانه در انتخاب مدل لباس و ظاهر فرد به دلیل نزدیک بودن به چهره و مو‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.
یقه لباس زنانه

لباس مجلسی بدون یقه، مانند خانه بدون سقف است! یکی از فاکتورهای اساسی که نقش مهمی در طراحی و دوخت لباس‌های مجلسی دارد یقه است. یقه لباس زنانه نه تنها ارتباط مستقیمی با استایل آن دارد، بلکه به دلیل نزدیک بودن به چهره، تاثیر بسزایی در ظاهر فرد نیز خواهد داشت. یقه لباس مجلسی مدل‌های متنوع بی‌شماری دارد که در این مطلب به ۷ مورد آن اشاره خواهیم کرد. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

یقه لباس

یقه چهار گوش یا خشتی

در این مدل معمولا شانه‌های کناری بصورت اپل‌دار یا پفی و اغلب از مدل‌های قدیمی هستند، اگرچه همچنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همراه با لباس‌های یقه خشتی بهتر است از گردنبند‌های کوتاه استفاده شود. این مدل یقه برای صورت و فک زاویه دار مناسب نیست اما اگر از زاویه‌دار کردن گوشه‌های یقه کاسته شود این مشکل رفع خواهد شد.
یقه چهار گوش

یقه هالتر

این مدل یقه به این صورت است که به دور گردن گره می‌خورد و معمولا بدون آستین و پشت باز است. این مدل یقه برای افراد با شانه‌های خوش فرم مناسب است و می‌تواند همراه با پارچه اصلی یا بر روی یقه دکلته یا قلبی به عنوان یقه تزئینی سوار شود. پوشیدن لباس مجلسی با یقه هالتر برای افرادی که گردن کوتاهی دارند توصیه نمی‌شود.
استایل زنانه

یقه فرنچ

یقه فرنچ نوعی یقه ایستاده و منحنی‌دار است که با پارچه‌های سفت و خشک دوخته می‌شود. کاربرد این مدل یقه در لباس‌های پوشیده شب، لباس مجلسی کوتاه دخترانه و لباس پوشیده خانم‌های مسن است.
یقه فرنچ

یقه حلزونی

یکی از نمونه یقه‌های شلوغ است که در آن از چین‌های ریز و لَختی استفاده می‌شود. البته با چین‌های پهن نیز برای افراد با شانه‌های کوچک و صورت کشیده بکار می‌رود. بهتر است به همراه این یقه سایر اجزای لباس ساده باشد. استفاده از یقه حلزونی برای لباس‌های پوشیده بسیار مناسب است.
یقه لباس

۵. یقه دراپه

این مدل یقه بیشتر به عنوان یقه لباس مجلسی زنانه کاربرد دارد. در مدل یقه دراپه، قسمت جلوی سینه از شانه تا کمر یقه آزاد است و چین‌های بزرگی در این قسمت تشکیل می‌دهد. برای این مدل یقه از پارچه‌های لخت استفاده می‌شود و برای افراد لاغر با شانه‌های کوچک مناسب است؛ زیرا بالاتنه را چاق‌تر نشان می‌دهد.
یقه دراپه

۶. یقه ایستاده

این مدل یقه در تمام طول خود بصورت ایستاده و تا نخورده دور گردن قرار می‌گیرد. برخی در قسمت جلو پیوسته بوده و برخی هم‌پوشانی دارند و با یک دکمه بسته و گاهی نیز با فاصله از هم قرار می‌گیرند.
یقه ایستاده

۷. یقه بلیزری

این یقه به یقه انگلیسی شباهت دارد و تفاوت آن‌ها در این است که این مدل دارای دال با نوک تیزتر بوده و توجه را به سمت شانه‌ها می‌برد و باعث پهن‌تر به نظر رسیدن شانه‌ها می‌شود.
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب مد و زیبایی مطلب راهنمای خرید کیف دستی زنانه را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۰:۲۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…