نیوزیلند، شادترین کشور دنیا

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نیوزیلند، کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است. این کشور از دو جزیره بزرگ و تعداد زیادی جزیره کوچک تشکیل شده و مناطق خودمختار نیووی، جزایر کوک، توکلائو و راس را هم در بر‌می‌گیرد.
نیوزیلند، شادترین کشور دنیا
شاید نام کشور نیوزیلند را بارها شنیده باشید اما اطلاعاتی درباره اینکه این کشور برای زندگی چگونه است، نداشته باشید. نیوزیلند مجموعه ای از چند جزیره است که بازدید از آن به طبیعت دوستان و افرادی که به تجربه زندگی پرهیجان در طبیعت علاقمندند، توصیه می‌شود. این کشور شادترین کشور دنیا در سال ‌های اخیر شناخته شده. در ادامه با مجله دلتا همراه شوید.نیوزیلند

برج آسمان در نیوزیلند (Sky Tower)

برج آسمان شکلی شبیه سوزن دارد و با ارتفاع ۳۲۸ متر برجسته ترین جاذبه و بلندترین ساختمان کشور نیوزیلند و شهر آوکلند است. اگر به دنبال جایی می گردید تا بهترین چشم انداز پانورامایی از شهر را ببینید به سکوی این برج بروید تا حتی ۸۰ کیلومتر آنطرف تر را هم ببینید. البته این فقط دیدن چشم انداز نیست که این برج را پرطرفدار کرده بلکه ماجراجویی های هیجان انگیز آن است چون می توانید از روی سکوی این برج به پایین بپرید و بانجی جامپینگ را تجربه کنید.

برج آسمان نیوزیلند

بندر وایتماتا در نیوزیلند(Waitemata Harbour)

بندر وایتماتا شهر را به دو قسمت تقسیم می کند و از جاذبه های دیدنی این شهر است. ویژگی اصلی این بندر این است که کشتی های سراسر کشور به راحتی می توانند در آن رفت و آمد کنند و همین ویژگی خارق العاده این بندر بود که باعث شد شهر آوکلند در سال ۱۸۴۰ پایتخت نیوزیلند شود. در وسط این بندر پلی زیبا قرار دارد که با ۴۳ متر ارتفاع و طول بیش از ۱ کیلومتر در سال ۱۹۵۹ ساخته شده تا قسمت های پایین شهر را به نواحی شمالی وصل کند. خیابان Quay در منطقه مرکزی شهر در امتداد این بندر قرار دارد و به اسکله پرنس و ترمینال قایق ها دسترسی دارد.

نیوزیلند

تپه وان تری در نیوزیلند(One Tree Hill)

برای بسیاری از مردم شهر، مخروط آتفشفشانی تپه «وان تری» نماد شهر است. این تپه ۱۸۲ متری در قسمت جنوب غربی پارک سرسبز «کورن وال» قرار دارد و بر روی دامنه های آن ویرانه هایی از یک روستای باستانی را می بینید. در نوک تپه به غیر از اینکه چشم انداز رویایی از شهر در جلوی چشمانتان به نمایش در می آید ستون هرمی شکلی را می بینید که مقبره یکی از افراد معروف شهر است.

تپه وان تری نیوزیلند

جزیره وایهکه در نیوزیلند(Waiheke Island)

در خلیج  Hauraki جزایر زیادی وجود دارد، که در بین آن ها جزیه وایهکه چیز دیگریست! این جزیره که حدود ۸ هزار نفر در آن زندگی می کنند پر از گالری های هنری، کافه های دنج و سواحلی با ماسه های سفید است. اگر پیاده روی و کوهنوردی دوست داشته باشید در امتداد ساحل، راه های پرپیچ و خم و تماشایی زیادی هست که می توانید به آنجا بروید. برای دیدن جاذبه های تاریخی جزیره به حفاظتگاه تاریخی «استونی باتر» بروید که تونل های زیرزمینی آن در دوران جنگ جهانی دوم ساخته شده است. برای رفتن به این جزیره از اسکله پرینس در مرکز شهر آوکلند سوار قایق شوید.

 

پیشنهاد مطالعه: درباره نیوزیلند و تفریحات هیجان انگیز آن  ۱۰ مقصد گردشگری هیجان انگیز در دنیا را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…