توکیو، پیشرفته‌ترین شهر دنیا

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کلان‌شهر توکیو، پایتخت کشور ژاپن است و پس از نیویورک و لندن عنوان بزرگ‌ترین پایتخت‌های صنعتی جهان را به دست آورده‌. توکیو شهری ست که بارها به خاطر زمین‌لرزه، آتش‌سوزی یا جنگ به‌طور کامل ویران شده‌ و هر بار با زیبایی بیشتر از نو ساخته شده‌ است.
توکیو، پیشرفته‌ترین کشور دنیا

توکیو یکی از مدرن‌ترین و شلوغ‌ترین کلان شهرهای دنیا است و پایتخت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور ژاپن است. در این شهر مدرن و حیرت‌انگیز برای هر سلیقه‌ای، از دریا گرفته تا کوه، دریاچه، رودخانه، پارک‌های طبیعی، معابد، مکان‌های تفریحی مختلف، فروشگاه‌های مُد روز، رستوران‌های مدرن و موزه، جایی برای دیدن پیدا می‌شود. در ادامه با جاذبه های کشور ژاپن و پایتخت آن، آشنا می‌شویم، با مجله دلتا همراه باشید.

کاخ امپراطوری

کاخ امپراطوری، از کاخ سلطنتی و باغ زیبایی که توسط دیوارها و خندق‌ها احاطه شده، در منطقه چیودای توکیو ساخته شده است.

توکیو ژاپن

مجسمه‌ هاچیکو

مجسمه هاچیکو، مجسمه‌ای در اندازه‌ای واقعی از سگی به همین نام است. داستان هاچیکو در سال ۱۹۲۵ میلادی در زمانی که صاحب سگ، پرفسور «شابرو اوئنو» فوت کرد، اتفاق افتاده است. هاچیکو چندین سال حتی پس از فوت پرفسور، هر روز در ایستگاه قطار شیبویا (Shibuya) به انتظار صاحبش می‌نشست تا او از سرکار بازگردد و آن‌ها با هم به خانه بروند. این مجسمه سمبل وفاداری و از خودگذشتگی برای مردم ژاپن است.

مجسمه‌ هاچیکو توکیو

برج اسکای تری

آسمان‌خراش اسکای‌تری مرتفع‌ترین برج مخابراتی کشور ژاپن و مکانی برای تماشای شهر توکیو است که نزدیک به ۶۳۴ متر ارتفاع دارد. وجود چشم‌انداز پانوراما از شهر، رستوران و سکوهای مشاهده، این برج را به یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر تبدیل کرده است.

برج اسکای تری توکیو

معبد سنسوجی

معبد بی‌نظیر سنسوجی، مشهورترین و بزرگ‌ترین معبد شهر و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های تاریخی و دیدنی کشور ژاپن است. این معبد از نظر رنگ‌آمیزی و تزیین، شاهکاری بین‌المللی محسوب می‌شود.

معبد سنسوجی توکیو

دیزنی لند

اولین دیزنی‌لندی است که خارج از آمریکا در ۱۵ آوریل ۱۹۸۳ میلادی افتتاح شده است. این پارک ساختار و فرمی مشابه «دیزنی‌لند کالیفرنیا» و «مجیک‌کینگدام در فلوریدا» دارد و با الهام از کاراکترها و شخصیت‌های کمپانی «والت دیزنی» ساخته شده است. از دیدنی‌ترین قسمت‌های این دیزنی‌لند می‌توان به کاراناوال عروسک‌ها و کاراکترهای والت دیزنی در شب اشاره کرد که با نور و موسیقی همراه است و طرفداران زیادی دارد.

معبد سنسوجی توکیو ژاپن

موزه ملی

موزه ملی،یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این کلان شهر است که مجموعه‌ای بیش از ۱۰۰ هزار اشیا ژاپنی، چینی و هنرِ هندی را در خود گنجانده است. در این موزه می‌توانید پارچه‌های قدیمی، سلاح‌های تاریخی، تجهیزات نظامی قدیمی، لباس‌های سنتی ژاپنی، کوزه و سرامیک‌های خاص ژاپنی و چینی متعلق به قرون هفت تا چهارده میلادی را ببینید.

توکیو ژاپن

 

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ در ۸:۵۱ ق٫ظ

    خیلی جذاب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…