ترفندهای دکوراسیون مدرن

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن دکوراسیون خانه مدرن، علاوه بر انتخاب مبلمانی با سبک و سیاق مدرن باید با روش‌های طراحی و چیدمان سبک مدرن آشنا باشید تا بتوانید دکوراسیونی ایده آل و به روز داشته باشید.
دکوراسیون خانه مدرن

یکی از مهمترین جزییاتی که در دکوراسیون خانه مدرن و در بخش طراحی داخلی هر فضایی باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب سبک  است. انتخاب سبک دکور تا حد زیادی به سلیقه افراد و عوامل محیطی مثل متراژ فضا، نوع پلان، نورپردازی محیط و… بستگی دارد. در این میان یکی از پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی منزل، سبک مدرن است. در ادامه این بخش از مجله دلتا قصد داریم شما را با ویژگی‌های دکوراسیون خانه مدرن آشنا کنیم.

دکوراسیون مدرن

دکوراسیون نشیمن مدرن

سبک نشیمن شما تا حد زیادی معرف سبک کلی فضای منزل شماست؛ بنابراین باید توجه داشته باشید که عناصر طراحی به کاربرده در این فضا حتما معرف سبک مدرن باشند. از جمله ویژگی‌های سبک مدرن که باید حتما در طول طراحی منزل‌تان به آن توجه داشته باشید به شرح زیر است:

  • سادگی در تمام عناصر موجود در فضا
  • ترکیب رنگ‌های هماهنگ و غالبا خنثی و روشن
  • پرهیز از تزیینات و جزییات اضافه در فضا
  • عدم تقارن در طراحی مبلمان و چیدمان لوازم و وسایل
  • استفاده از خطوط قائمه و راست گوشه در طراحی مبلمان و فضا

بر طبق موارد گفته شده در بند قبل برای دکوراسیون خانه مدرن باید از مبلمانی ساده با رنگ‌های نسبتا روشن و یا خنثی استفاده کنید. مبلمان ال شکل و یا ست‌های راحتی بهترین گزینه برای مبلمان خانه‌های مدرن است، پس اگر قصد دارید خانه‌ای به سبک و سیاق مدرن داشته باشید از انتخاب مبلمان استیل و کلاسیک بپرهیزید، همچینی توجه داشته باشد که در چیدمان مبلمان خود تقارن نداشته باشید، چرا که تقارن رکن اصلی نقض مدرنیته در فضا است. داشتن کتابخانه دیواری و انواع مدل‌های جدید بوفه نیز علاوه بر اینکه فضای کمتری اشغال می‌کند بر زیبایی منزل شما نیز می‌افزاید.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون آشپزخانه مدرن 

استفاده از کابینت‌هایی با طراحی‌های ساده، عدم استفاده از جزییات اضافی، استفاده از خطوط قائمه و راست گوشه در طراحی جزیره آشپزخانه و سایر جزییات آن همگی معرف سبک مدرن در طراحی این آشپزخانه است.
دکوراسیون مدرن

دکوراسیون غذا خوری مدرن

دکوراسیون مدرن برای خانه‌های کوچک بهترین انتخاب محسوب می‌شود. در خانه‌های کوچک عموما بین فضای نشیمن و غذاخوری حائلی وجود ندارد و این دو فضا به صورت یکپارچه طراحی می‌شوند. انتخاب میز و صندلی‌های راست گوشه با زوایای قائمه مناسب‌ترین مبلمان برای دکوراسیون غذاخوری خانه‌های مدرن هستند.
در انتخاب اکسسوری‌ها و تزیینات فضای غذاخوری حتما به سادگی و پرهیز از به کارگیری جزییات اضافه توجه داشته باشید، چراکه تزیینات و جزییات اضافی دشمن اصلی سبک مدرن است و تمامی قوانین و اصول مدرنیته را زیر سوال می‌برد.

دکوراسیون داخلی

 دکوراسیون اتاق خواب مدرن

ایجاد سبک مدرن در فضای اتاق خواب می‌تواند تا حد زیادی ساده‌تر از سایر بخش‌های دکوراسیون منزل باشد، چراکه دراین فضا غالبا جزییات محدودتری نسبت به سایر فضا‌ها دارد. انتخاب سرویس خواب ساده با کمترین جزییات و خطوط قائمه در کنار استفاده از رنگ‌های خنثی مثل طوسی می‌تواند شروع سبک مدرن در فضای اتاق خواب شما باشد. توجه داشته باشید که در کنار استفاده از رنگ‌های خنثی برای ایجاد تعادل در فضا می‌توانید از نورپردازی‌هایی با نور‌های گرم و آفتابی و یا جنس‌های مثل چوب استفاده کنید تا توازن مناسب در فضا احساس شود.

 

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ در ۸:۵۵ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…