آیا تا به حال ساحل سرخ دیده‌اید؟

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمانی که حرف از ساحل به میان می‌آید، احتمالا همه ما به یاد شن و ماسه‌ای می‌افتیم که در سواحل بیشتر دریاهایی که دیده‌ایم، وجود دارند. اما باید بدانید که در شرق دور و در کشور چین جاذبه‌ای بی‌نظیر وجود دارد که تصوراتمان را به هم می‌زند. ساحلی که به معنای واقعی قرمز است.
ساحل سرخ چین

ساحل سرخ رنگ چین در پانجین، از آن دست دیدنی‌های طبیعی است که زیبایی‌اش شما را به وجد خواهد آورد. این ساحل که در نزدیک رودخانه «لیائو» چین واقع‌ شده است از ماه آوریل به مدت چهار ماه از جلبک‌های دریایی قرمز پوشیده می‌شود. این امر باعث شده دولت چین این منطقه زیبا را از سال ۱۹۸۸ به یک منطقه تحت حفاظت تبدیل کند و گردشگران تنها می‌توانند با استفاده از مسیرهای مشخص از آن دیدن کنند. در ادامه با مجله دلتا همراه شوید تا ساحل سرخ رنگ چین را به شما معرفی کنیم.

شکل‌گیری ساحل سرخ پانجین

با رفتن به این منطقه از قرمز بودن گیاهانی که در کنار آب‌ها شکل گرفته‌اند، شگفت‌زده خواهید شد. دلیل این رنگ سرخ نوعی گیاه قرمز رنگ است که در خاک شور می‌روید. این گیاهان در طول تابستان سبز هستند، ولی با رسیدن پاییز و ماه آوریل کم‌کم قرمز رنگ می‌شوند و منظره‌ای شبیه به یک فرش قرمز رنگ به وجود می‌آورند.

ساحل سرخ پانجین در منطقه دوا، در سی کیلومتری شهر پانجین قرار دارد. بیش از ۳۹۹ گونه حیوانی و ۲۶۰ نوع پرنده در این منطقه یافت می‌شود. ساحل سرخ، مانند دیوار چین اکنون به یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور تبدیل شده است.

ساحل سرخ

گردشگری در ساحل سرخ چین

از سال ۱۹۸۴ شهر پانجین، به عنوان یک مقصد بسیار خوب برای اکوتوریسم شناخته شد. این منطقه طبیعی حفاظت شده، بخشی دارد که برای بازدید عموم فراهم شده و منطقه‌ای را شامل می‌شود که دید خوبی از ساحل قرمز پانجین به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای دیدن این منطقه ابتدا به شهر پانجین بروید که از نقاط مختلف چین توسط اتوبوس یا قطار یا با پرواز قابل دسترس است.

ساحل سرخ رنگ

منحصر به فرد بودن

منحصر به فردترین ویژگی این منطقه همان گیاهان قرمز رنگی هستند که در سرتاسر منطقه پخش شده‌اند. با اینکه این نوع گیاهان جزو پوشش‌های معمولی مناطق ساحلی در جهان هستند اما رنگ خاص آن‌ها در پانجین، باعث شده است که این منطقه منحصر به‌ فرد گردد. جوانه های آن در فصل بهار سبز هستند، در اوایل تابستان به رنگ سبز روشن دیده می‌شوند و در پاییز می‌توان زیباترین رنگ آن یعنی سرخ را مشاهده کرد.

دیوار چین

زیست‌گاه ساحل سرخ

ساحل قرمز پانجین مکانی است که بیش از ۲۵۰ پرنده مهاجر در سفرشان از شرق آسیا به استرالیا در آن توقف دارند. پرندگان بخاطر فرصت‌های خوبی که برای لانه زدن در اینجا موجود است و همچنین ماهی‌های متنوع، به این منطقه جذب می‌شوند. انسان‌ها نیز علاوه بر جذب شدن به زیبایی چشم‌گیر، می‌توانند از غذاهای محبوبی مثل برنج و ماهی که در این منطقه پخت می‌شوند لذت ببرند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دریاچه‌ای عجیب با درختانی وارونه را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۲۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…