آبشار کلوگان، خنک‌ترین نقطه تهران

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آبشار کلوگان در تهران یکی از بلندترین آبشارهای این کلان شهر است و امکان دسترسی به قله هایی نظیر مهرچال، کلوگان، روستای امامه و … را برای کوهنوردان و علاقمندان به طبیعت فراهم آورده. این منطقه، شرایط آب و هوایی خنکی دارد و برای فرار از گرمای تابستان گزینه ای عالی به شمار می رود.
کلوگان، خنک‌ترین آبشار تهران

یکی از جاذبه‌های طبیعی و زیبایی که در استان تهران وجود دارد آبشار کلوگان است، که در شهرستان شمیرانات قرار گرفته و جزء بهترین جاهای دیدنی تهران و حومه برای گذراندن اوقات فراغت در فصل های بهار و تابستان محسوب می شود. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با هم با این آبشار زیبا آشنا شویم.

آبشار کلوگان

درباره آبشار

ارتفاع آبشار از سطح زمین حدود ۳۰ تا ۴۰ متر بوده که به شکل یک آبشار دو طبقه در آمده است. وسط آبشار یک سکو قرار دارد هم چنین در پایین آبشار حوضچه کوچکی ایجاد شده که مکان مناسبی برای آب تنی‌ست.

آبشار کلوگان در منطقه شمیرانات تهران یکی از بهترین گزینه ها برای پایتخت نشینان است تا در این روزهای گرم تابستانی به سمت این منطقه بکر و دیدنی بروند.

این آبشار یکی از بلندترین آبشارهای تهران است و امکان دسترسی به قله هایی نظیر مهرچال، کلوگان، روستای امامه و … را برای کوهنوردان و علاقمندان به طبیعت فراهم آورده و برای آن دسته از افرادی که اهل کوهنوردی، طبیعت گردی و پیاده روی های کمی سخت هستند گزینه بسیار خوب و جذابی محسوب می شود، اما برای سالمندان، کودکان و افراد که کمی ناتوان هستند ممکن است، دشوار باشد.

تهران آبشار کلوگان

بهترین زمان سفر به آبشار کلوگان در تهران

همانطور که پیشتر گفته شد، به منظور سفر به این منطقه ی بکر و دیدنی، بهترین زمان ممکن دو فصل بهار و تابستان است. با توجه به اینکه آبشار کلوگان واقع در ارتفاعات استان تهران است به همین ترتیب شرایط آب و هوایی خنکی دارد و برای فرار از گرمای تابستان گزینه ی عالی به شمار می رود.

فصل پاییز هم برای کسانی که می خواهند برگ‌ریزان درختان را تماشا کنند زمان خوبی به شمار می رود. اما توجه داشته باشید که حتما لباس گرم و مناسب همراه داشته باشید.

اگر هم خواستید در فصل زمستان برای برف بازی به سمت این منطقه بروید حتما تجهیزات لازم برای سفر زمستانی را همراه خودتان داشته باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

تهرانگردی آبشار کلوگان

تفریحات ممکن در مسیر آبشار کلوگان

همانطور که گفتیم آبشار کلوگان در تهران برای کسانی که اهل پیاده روی و طبیعت گردی حرفه ای هستند گزینه ی بسیار مناسبی به شمار می رود. جاذبه‌های تفریحی و گردشگری منطقه عبارتند از:

پیاده روی از روستا به سمت دره

گذر از دره و کمپ در دشت کلوگان

تماشای شکوه آبشار کلوگان و آب‌تنی در حوضچه‌های آن

کوهنوردی در کوه‌های کلوگان

آبشار کلوگان

دسترسی

آدرس: تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار و قصران، روستای کلوگان، آبشار کلوگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…