معاملات مسکن پایتخت روند نزولی دارد!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاملات مسکن در کشور در تیرماه امسال در حالی افزایش یافته که قراردادهای اجاره خانه بسیار کم شده است.

معاملات مسکن

رئیس اتحادیه املاک تهران روز شنبه با بیان این مطلب یادآور شد: تیرماه پارسال ۷۱ هزار و ۹۲۷ قرارداد اجاره در دفاتر مشاوران املاک تنظیم شد که امسال با ۲ درصد کاهش به ۷۰ هزار و ۳۴۰ مورد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

اجاره خانه با لایحه دولت؛ سروسامان می‎گیرد

گزارش مجله دلتا به نقل ازاقتصادآنلاین حاکیست؛ مصطفی قلی خسروی افزود: در تیرماه امسال ۱۳۹ هزار و ۱۹۵ قرارداد مبایعه و اجاره نامه در دفاتر مشاوران املاک سراسر کشور ثبت شده که در مقایسه با همین مدت درسال ۹۶، ۱۰ درصد افزایش نشان می‎­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­دهد.

او اظهار داشت: تیر ماه امسال در مجموع ۶۷ هزار و ۳۳۱ قرارداد مبایعه نامه برای دریافت کد رهگیری در دفاتر مشاوران املاک کشور ثبت شد که در مقایسه با همین مدت درسال گذشته که ۵۳ هزار و ۴۹۲ مورد بود؛ ۲۶ درصد افزایش داشته است.

 بازار مسکن  پایتخت روند نزولی دارد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه خرید و فروش و اجاره خانه در تیرماه امسال در تهران روند نزولی داشته است گفت: آمارها نشان می­­­­­­­­‎دهد که تعداد قراردادهای اجاره و خرید و فروش ملک در پایتخت در مجموع ۳۵ هزار و ۵۳۸ مورد بوده که در مقایسه با تیرماه سال گذشته ۹ درصد کمتر شده است.

مصطفی قلی خسروی از کاهش خرید و فروش خانه در پایتخت نیز خبر داد و گفت: در تیرماه ۱۵ هزار و ۴۴۲ قرارداد مبایعه نامه در دفاتر مشاوران املاک تهران به ثبت رسید که در مقایسه با تیرماه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

او خاطر نشان کرد: همچنین در تیرماه گذشته ۱۹ هزار و ۸۰۴ قرارداد اجاره خانه در شهر تهران به ثبت رسید که در مقایسه با پارسال ۴ درصد کاهش نشان می­‎دهد.

بنا بر این گزارش؛ آماری که بانک مرکزی اعلام کرده حاکیست میزان معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در چهار ماه نخست امسال ۵۲ هزار و ۶۰۰ واحد بوده که در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ۱.۷ درصد افزایش داشته است.

با این حال شمار خرید و فروش آپارتمان‎های مسکونی شهر تهران در مقایسه با خرداد و تیرماه پارسال به ترتیب ۹.۲ و ۷درصد کاهش یافته است.

درنخستین ماه تابستان ۹۷ متوسط قیمت خرید و فروش آپارتمان مسکونی در شهر تهران به ۶۹ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال رسید که نسبت به ماه خرداد ۷.۱ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…