نوع پوشش در مصاحبه شغلی

۱
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ظاهر در مصاحبه‌های شغلی بسيار تاثيرگذار است؛ بنابراين در نخستين برخورد بايد تميز، شيک و در عين حال مناسب محيط كاری خود لباس بپوشيد.
پوشش در مصاحبه شغلی

اگر متقاضی شغل هستید، باید بدانید که نوع پوشش در مصاحبه شغلی ، شاید همه موفقیت احتمالی شما نباشد، اما اولین چیزی‌ست که نظر صاحب کار آینده شما را به آن جلب می‌کند. مطالعه این مطلب شما را برای روز مصاحبه آماده می‌کند.  با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

مصاحبه شغلی

مرتب و اتو کشیده باشید

لباس‌هایی هم که اندازه‌‌ شما نیست به تن نکنید. توجه داشته باشید لباستان تمیز و اتو شده باشد.
موی شما باید تمیز و قابل مدیریت آراسته شود، آقایانی هم که به ریش و سبیل علاقه دارند حتما از چند نفر نظری راجع به مدلی که بیشتر به آنها می‌آید، بپرسند و مرتب و متقارن بودن را در نظر بگیرند.

مراقب ظاهر خود باشید

اگر لباس و ظاهرتان ایراد اساسی داشته باشد ۱۰ ثانیه برای تصمیم درباره‌ رد کردن شما کافی است، حتی اگر مصاحبه‌گر چون خوش ‌صحبت هستید یا خودش آدم مأخوذ به حیایی است تا ۱۰ دقیقه هم وقت صرفتان کند.
آماری وجود دارد که می‌گوید ۸۰٪ متقاضیان شغل بالاخره متوجه می‌شوند که چه چیزی باید بپوشند و ۲۰٪ باقی ‌مانده آن‌هایی هستند که متعادل لباس نمی‌پوشند.
لباس‌های تنگ، آرایش‌های آنچنانی، لباس‌های زیادی بلند یا زیادی کوتاه، شلوار بَگی و کفش پاشنه بلند، چیز‌های زیادی برای گفتن به کارفرمای شما دارند.

نظافت را فراموش نکنید

اینکه نباید بوی عرق بدهید دیگر بدیهی‌ است، اما در مصرف ادکلن هم زیاده‌روی نکنید. در مورد آرایش هم همین نکته را رعایت کنید، یک آرایش لطیف و ظریف کافیست و قطعا نیازی به یادآوری خلیج به کارفرما نخواهید داشت!

قرارداد کاری

رسمی یا غیر رسمی

به جز برای ملاقات با کارفرمایان دولتی، شاید دیگر مثل قدیم لازم نباشد حتما کت‌ و شلوار، مقنعه و پارچه‌های سنگین اداری تن‌تان کنید.
می‌توانید سبک‌تر و با رسمیت کمتر هم به مصاحبه بروید. البته نه با شلوار کوتاه، جین تنگ، بلوز یقه باز و دمپایی لاانگشتی!

نوع پوشش را با افراد حاضر مطابقت دهید

برای اینکه بتوانید در مورد رسمیت محل کار تصمیمی بگیرید باید قضاوت کنید!
خب مدیر شما چه جور آدمی است؟ مدرن است یا سنتی؟ جوان است یا پیر؟ فرهنگ شرکت‌تان چیست؟
بعضی شرکت‌ها تابلو است که رسمیت کمتری دارند؛ یک استارتاپ نوپا با مدیری جوان که در تجارت آنلاین فعالیت می‌کند قاعدتا کمتر از اتاق استخدام شرکتی پرسابقه و سنتی که سه نسل پدربزرگ و پسر و نوه را دیده از شما انتظار رسمیت دارد.
آیا آنجا محلی‌ست که هر روز با کت‌ و شلوار و مانتوی فرم و مقنعه به سر کار می‌روند؟ دستورالعمل خاص یا لباس فرمی در کار است؟ خیلی ساده از منابع انسانی یا حراست شرکت درباره‌ دستورالعمل‌های لباس پوشیدن پرس‌وجو کنید؛ قرار است شما متناسب با محیط به نظر برسید و جو شرکت را بسنجید.

کارفرما

روراست نباشید

همانطور که گفتم انتخاب لباس نهایتا یک هنر است و قاعده‌بردار نیست.
مثلا اگر برای داشتن یک شغل هنری مصاحبه می‌دهید، دستتان برای اینکه خودتان باشید بازتر است چون هرچه باشد در این موقعیت لباس‌ شما خودش یک جور رزومه‌ هم هست.

اعتماد به نفس داشته باشید

یادتان باشد مهم‌ترین چیزی که با خود به مصاحبه کاری می‌آورید اعتماد به نفس است. چیزی که می‌پوشید و تیپ شما قرار است نشانگر این اعتماد به نفس باشد. اگر در لباس خود احساس راحتی نکنید، در مصاحبه این احساس ناراحتی را نشان خواهید داد.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ در ۸:۵۹ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…