طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شكل و اندازه میزهای غذاخوری، صندلی‌ها، و مبلمان باید در طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری به دقت در نظر گرفته شوند تا وقتی مهمانان در این فضا مشغول غذا خوردن و رفت و آمد هستند، دچار مشكل نشوند.
دکوراسیون اتاق غذاخوری

اتاق غذاخوری باید دارای طراحی داخلی و وسایل خاصی باشد و در این مورد فرقی نمی‌کند که این فضا کاملا جدا از دیگر اتاق‌ها باشد یا در یک نقشه باز با دیگر قسمت‌ها ترکیب شده باشد. در این مطلب از مجله دلتا درباره چیدمان اتاق غذاخوری صحبت خواهیم کرد.

اتاق‌های غذاخوری سنتی

اتاق‌های غذاخوری سنتی معمولا دارای فضای کافی است و به خوبی می‌توان وسایل را در آن‌ها چیدمان کرد. میزهای دراز و مستطیل‌شکل در کنار صندلی‌هایی قرار می‌گیرند که از نظر سبک طراحی کاملا با هم هماهنگ است. در کنار این مجموعه، میزهای کناری وجود دارند که فضای کافی برای نگهداری از دستمال‌های سفره، ظروف پذیرایی، لیوان‌ها، و غیره فراهم می‌کنند که به عنوان فضایی برای پذیرایی از مهمانان عمل می‌کنند.

انواع میز غذاخوری

ارتباط میز غذاخوری با آشپزخانه

با استفاده از تابلوهای هنری و همچنین قرار دادن میز غذاخوری در آشپزخانه، توازن خوبی در این فضا ایجاد می شود. میز غذاخوری در این چیدمان، در مرکز آشپزخانه قرار گرفته است و می‌توان آن را از اتاق نشیمن مشاهده کرد.

همچنین می‌توان در بزرگ چوبی و کشویی آشپزخانه را بست و آشپزخانه را تبدیل به فضایی برای پخت و پز کرد. در عین حال می توان از میز غذاخوری، به عنوان سطحی برای انجام کار بهره گرفت. چنین امکانی باعث می‌شود بتوان از تمام فضاهای موجود به طور بهینه استفاده کرد. این ایده برای خانه‌های کوچک بسیار مناسب است.

صندلی‌های میز غذاخوری

صندلی‌های میز غذاخوری در شکل‌ها، اندازه‌ها، و سبک‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند. اینکه کدام یک از این صندلی‌ها برای خانه شما مناسب است کاملا به ابعاد فضای غذاخوری و همچنین نوع طراحی داخلی خانه شما بستگی دارد.

اتاق غذاخوری

میزهای غذاخوری مستطیل

یکی از نکات مهم در چیدمان اتاق غذاخوری، شکل میز غذاخوری است. میزهای غذاخوری مستطیل‌شکل، سنتی‌ترین نوع این میزها هستند. انواع و اقسام میزها هنوز هم در بازار طرفداران خود را دارند. برخی از این نوع میزها، به گونه‌ای طراحی می‌شوند که می‌توان هنگام نیاز طول آن‌ها را افزایش داد که در این صورت افراد بیشتری می‌توانند دور آن بنشینند.

میزهای غذاخوری مربع

اخیرا میزهای غذاخوری به شکل مربع، طرفداران زیادی پیدا کرده و از این نوع میز بیشتر تولید می‌شود. اگرچه میزهای مربع‌شکل با ابعاد ۹۱، ۱۰۷، و ۱۲۲ سانتی‌متری قبلا هم در برخی از مبل‌فروشی‌ها به فروش می‌رسیدند، اما اکنون می‌توان میزهایی را در بازار پیدا کرد که ابعاد آن‌ها ۱۳۷، ۱۵۲، و ۱۸۳ سانتی‌متر است.

میز غذاخوری

میزهای غذاخوری بیضی

یکی از میزهای غذاخوری که هم نوع سنتی و هم نوع مدرن آن‌ها در بازار وجود دارد میزهای غذاخوری بیضی‌شکل است. این میزهای جذاب هم در ابعادی با طول ۱۹۸ سانتی‌متر و عرض ۱۲۱ سانتی‌متر و هم ابعادی با طول ۲۴۴ سانتی‌متر و عرض ۱۳۷ سانتی‌متر تولید می‌شوند.

میزهای غذاخوری گرد

یکی دیگر از گرایش‌های مدرن در طراحی میزهای غذاخوری، ساخت میزهای گرد است. آن‌هایی که دوست دارند هنگام صرف وعده‌های غذایی فضای صمیمی‌تری داشته باشند و بتوانند با دیگران به گفتگو بپردازند، می‌توانند از میزهای غذاخوری گرد استفاده کنند. با استفاده از این میزها، افراد می‌توانند به راحتی، افراد دیگری که حاضر در دور میز هستند را ببینند و با آن‌ها به گفتگو بپردازند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده هایی جذاب برای دکوراسیون سبز خانه! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۴۴ ب٫ظ

  2. عالی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۰۸ ب٫ظ

  3. بزرگی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ در ۱:۱۶ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…