برج سی‌ان تورنتو، بلند‌ترین برج مخابراتی جهان

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برج سی‌ان، سومین برج بلند جهان و اولین برج بلند مخابراتی در جهان است. این سازه، معروف ترین نقطه ی دیدنی این شهر کانادایی‌ست و از آن به عنوان یک شگفتی معماری یاد می‌کنند.
برج سی‌ان تورنتو، بلند‌ترین برج مخابراتی جهان

برج سی‌ان تورنتو بلند‌ترین برج مخابراتی جهان است. این برج، بالغ بر ۵۵۳ متر ارتفاع دارد و تا سالیان سال به عنوان بلندترین برج جهان شناخته می شد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

 

درباره برج سی‌ان تورنتو

طراحی این برج به دست “ادوارد آر بالدوین” و تیم حرفه ای او انجام شده. بالدوین تا کنون طراحی های منحصر به فرد و معروفی را در شناسنامه کاری خود جای داده است. جالب است بدانید که مالکیت این برج به یک شرکت خصوصی تعلق دارد. اما از زمان بهره برداری با استقبال مردم همراه شد و به یک جاذبه پرطرفدار تبدیل شد. در سال ۱۹۷۳ میلادی طراحان و مهندسان به منظور برپایی یکی از بلندترین برج های جهان دست به کار شدند. کار این برج زیبا ۴۰ ماه پس از آغاز کار به پایان رسید. پس از آن با سیاست گذاری‌های صحیح به محلی برای جذب گردشگران تبدیل شد.

برج سی‌ان تورنتو، بلند‌ترین برج مخابراتی جهان

 

مجموعه های تفریحی برج سی‌ان

این برج علاوه بر ظاهر زیبایش، محتویات منحصر به فرد و خارق العاده‌ای دارد. مهم نیست که به دنبال تفریح باشید یا تجارت. چون هر چیزی که بخواهید در این مجموعه پیدا می‌شود. از کلوپ‌های ورزشی گرفته تا گالری‌های مختلف را می‌توان در این مجموعه پیدا کرد. اگر از دیدن مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای فوق‌العاده لذت می‌برید، می‌توانید از تجهیزات، دوربین‌ها و تلسکوپ‌های برج استفاده کنید.

تورنتو برج سی‌ان

رستوران گردان برج

اگر به خوراکی های خوشمزه علاقمند هستید، باید به طبقه چهارم برج سی‌ان مراجعه کنید. رستوران گردان این برج از بهترین رستورانهای تورنتو است که می‌توانید ضمن سرو یک غذای خوشمزه، از چشم انداز فوق‌العاده شهر هم بهره‌مند شوید.

نشستن پشت میزهای کنار دیوار شیشه‌ای رستوران یک فرصت منحصر به فرد و متفاوت خواهد بود. زیرا شما می توانید تمامی مناظری را که حتی در فاصله ۱۲۰ کیلومتری قرار دارند، مشاهده کنید. تصور کنید در حالی که در یک رستوران شیک نشسته اید و غذایی خوشمزه می‌خورید، هر ۷۲ دقیقه یکبار به دور خودتان بچرخید! این رستوران بزرگ می‌تواند به طور همزمان ۴۰۰ نفر را در دل خود جای دهد.

برج سی‌ان تورنتو

پیاده روی در ارتفاعات برج سی‌ان

اگر بخواهید از فضای بیرونی چشم‌اندازهای زیبای شهر را ببینید، باید از تجهیزات مخصوص برج استفاده کنید. فقط کافیست تا لباس مخصوصی را بپوشید و با یک قلاب به مکانی امن وصل شوید. در این برج امکان پیاده روی بازدیدکنندگان بر لبه برج فراهم شده است.

برج سی‌ان تورنتو

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با برج های بلند دیگر در جهان نوشته برج‌العرب دبی را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ در ۹:۳۰ ق٫ظ

    بسیار جالب ودیدنی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…