رازهای دکوراسیون اتاق خواب

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بعد از یک روز طولانی سخت و خسته کننده و رهایی از کارهای روزانه هیچ چیز به اندازه دراز کشیدن روی تخت خواب و آسودن در خواب دلپذیر شبانه، دلچسب نیست.
دکوراسیون اتاق خواب

در این مطلب از صفحه دکوراسیون مجله دلتا درباره چند ترفند برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب صحبت خواهیم کرد. نکاتی که نه تنها موجب زیبا شدن ظاهر آن می‌شود بلکه باعث خواب راحت نیز می‌شود. خبر خوب اینکه برای این پیاده کردن این ترفندها نیاز به صرف هزینه زیادی نیست، فقط کافی است شیوه طراحی و چیدمان خود را تغییر دهید و اولویت‌های جدیدی در نظر بگیرید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

حذف مبلمان اضافی

اتاقی پر از مبلمان و اکسسوری می‌تواند حس بی‌نظمی و درهم ریختگی به وجود آورد. یک قطعه مبلمان غیرضروری را از اتاق حذف کنید و تفاوت شگفت انگیز آن را ببینید. این کار فضای بیشتری در اتاق آزاد می‌کند و آن را مرتب‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

توجه به ابعاد و اندازه مبلمان

هنگام خرید مبلمان برای اتاق خواب، واقع بین باشید و قطعاتی انتخاب کنید که اندازه‌شان متناسب با فضای شما باشد. یک تخت خواب خیلی بزرگ و حجیم به اندازه‌ای که می‌تواند فوق العاده به نظر برسد، در صورت کوچک بودن اتاق بسیار نامناسب به نظر می‌رسد.

چیدمان اتاق خواب

تخت خواب تان را قاب کنید!

تخت خواب را با یک سرتختی برجسته قاب کنید و تختتان را تاج گذاری کنید! شما هر نوع تخت ساده قدیمی را می‌توانید با یک سرتختی زیبا، حیرت انگیز کنید.

دیوارهای اتاق خواب

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب می‌تواند منجر به خوابی آسوده در شب و اثری آرام کننده بر فردی که وارد اتاق می‌شود، داشته باشد. رنگ‌های آرامش بخش شامل رنگ‌های خنثی مانند خاکستری و قهوه‌ای روشن، بژ و کرمی می‌شود. با اضافه کردن رنگ‌هایی مثل آبی، سبز  پاستلی، طلایی و زرد  فضا را جذاب‌تر کنید.

اتاق خواب

فرش و قالیچه در دکوراسیون اتاق خواب

برای همه ما بسیار لذت بخش است که هنگام پایین آمدن از تخت، پاهایمان سطحی نرم و لطیف را لمس کند. فرش، گرم‌ترین و نرم‌ترین نوع پوشش کف برای اتاق خواب است که به شما آرامش می‌بخشد. اگر کف اتاق خواب خود را با کاشی و سرامیک یا چوب کفپوش کرده‌اید، با استفاده از یک قالیچه روی آن، گرما و جذابیت فضا را دوچندان کنید.

سقف اتاق خواب

رنگ‌های روشن و درخشان در اتاق خواب بسیار مناسب است زیرا آن را بازتر و جادارتر نشان می‌دهد. مخصوصا در اتاق خواب‌های کوچک. سعی کنید سقف‌ها را به رنگ دیوارها رنگ آمیزی کنید. این کار خطوط تیره و سایه‌دار بین سقف و دیوار را از بین می‌برد و به چشم شما این حس را می‌دهد که اتاق بزرگتر از اندازه واقعی‌اش است.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

یک نظر

  1. ناشناس

    ۴ مهر ۱۳۹۹ در ۸:۱۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…