تلگرام صفحه ۳۱

۰
0
زمان مطالعه: 11 دقیقه
تلگرام

تصویر زیبای بالا دشت مغان در اردبیل است

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پشه طمع کار

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گوشت قرمز3 تلگرام صفحه ۳۱

پیری زودرس، با خوردن گوشت قرمز

محققان آلمانی و اسکاتلندی با آنالیز دیتای ۱ میلیون نفر به این نتیجه رسیدند که خوردن بیش از حد گوشت قرمز باعث پیری زودرس می‌شود.به‌همین خاطر با مصرف میوه و سبزی که باعث افزایش آنتی اکسیدان‌ها و مهار رادیکال‌های آزاد می‌شوند از شر مشکلاتی مانند لکه‌های تیره و چین و چروک خلاص شوید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کوسه پلنگی2 تلگرام صفحه ۳۱

کوسه پلنگی

کوسه پلنگی یکی بی آزارترین و آرامترین کوسه‌های جهان است. کوسه گورخری در طول روز در حال استراحت و شب‌ها برای یافتن غذا به جستجو در میان درزها و شکاف صخره‌ها می‌پردازد

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

اگر روزانه ۴ بادام بخوریم چه اتفاقی می افتد؟

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آلباتروس6 تلگرام صفحه ۳۱

آلباتراس

آلباتراس” گونه ای مرغ دریایی؛ پرنده بزرگی است که می تواند سال‌ها بدون اینکه بر زمین بنشیند پرواز کند.آن‌ها ۶ سال اول زندگی خود را بدون آنکه زمین را لمس کنند بر فراز اقیانوس پرواز می کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

میوه2 تلگرام صفحه ۳۱

از خوردن همزمان چند میوه پرهیز کنید

به گفته متخصصان تغذیه از خوردن همزمان چند میوه بپرهیزد‌، زیرا برخی طبیعت گرم(خربزه، انبه) و برخی طبیعت سرد (هندوانه، خیار) دارند ،برخی زود هضم و برخی دیر هضم هستند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قلعه یزد تلگرام صفحه ۳۱

نمایی از قلعه سریزد_مهریز

قلعه سریزد مربوط به دوره ساسانیان است و در روستای سریزد در شهرستان مهریز واقع شده است.این قلعه یکی از کهن‌ترین و بزرگ‌ترین صندوق امانات بانکی ایران و جهان بوده است و به منظور ذخیره‌سازی غلات و مواد غذایی که در آن زمان از ارزش خاصی برخوردار بوده ساخته شده است. علاوه بر غلات، پول، طلا و زیورآلات، روستاییان نیز در مواقع هجوم و غارت به این قلعه پناه می بردند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دینگو2 تلگرام صفحه ۳۱

دینگو

دینگو گونه‌ای سگ وحشی منحصر به استرالیا است. دینگو دارای چشمهایی قدرتمند است که از رنگ زرد تا قرمز متغیر است. آنها دارای گوشهایی متحرک، گرد و بطور طبیعی تیز می‌باشند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ساحل صورتى بالى

ماجرای رنگ صورتی شن‌های ساحل به حشرات مرجانی میکروسکوپی برمی‌گردد که صدف‌هایی با رنگ صورتی یا قرمز روشن دارند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سیب زمینی5 تلگرام صفحه ۳۱

سیب زمینی

به گفته پزشکان سیب زمینی میزان کربوهیدرات بالایی داشته و برای دیابتی‌ها مناسب نیست.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پروانه و لاک پشت تلگرام صفحه ۳۱

پروانه‌ها و لاک پشت‌ها

پروانه ها برای جذب سدیم دست به دامان لاکپشت‌ها می‌شوند، آنها این ماده حیاتی را از اشک لاکپشت ها می‌گیرند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آلاسکا، استخر یخی با عمق ۶۰ متر

آلاسکا یک منطقه بیرون از ایالات متحده آمریکا ؛ که به‌واسطهٔ معادن غنی و نیز نفت یکی از ثروتمندترین ایالت‌های این کشور محسوب می‌شود.مرکز آن جونو، و شهرهای مهم آن فیربنکس، نوم، و انکوریج هستند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

رشته های آبی تلگرام صفحه ۳۱

رشته‌های آبی مسواک

رشته‌ های زبر و آبی رنگ روی مسواک نشان‌ دهنده تاریخ انقضای آن است.در واقع کمرنگ شدن این شاخک ‌های آبی رنگ علامت این است که مسواک دیگر نباید مورد استفاده قرار گیرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دیک دیک1 تلگرام صفحه ۳۱

دیک دیک

تصویری که مشاهده می‌کنید شباهت زیادی با آهو دارد ولی این حیوان در واقع دیک دیک است. دیک دیک سرده‌ای از تیره گاوسانان است. این گونه در شرق و جنوب آفریقا زندگی می کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تونل برفی ازنا

تونل برفی یکی از آثار طبیعی در شرستان ازنااست. این تونل به‌صورت طبیعی در برف و یخ‌های دامنهٔ اشترانکو در منطقهٔ کمندان به‌وجود آمده‌است. طول این تونل بالغ بر ۸۰۰ متر و ارتفاع آن از کف تونل تا سقف بین ۵٫۲ تا ۳ متر است. از این تونل برفی فقط در فصل‌های بهار و تابستان می‌توان بازدید کرد و برای رسیدن به این تونل باید تا روستای کمندان با اتومبیل رفت و حدوداً دو ساعت نیز پیاده‌روی کرد. این آثار یکی از خطرناک‌ترین مناطق دیدنی می‌باشد که سال گذشته چند نفر زیر آوار برف ماندند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

زردچوبه4 تلگرام صفحه ۳۱

زردچوبه را از فهرست ادویه‌های خود حذف نکنید.

زردچوبه می‌تواند باعث سم ‌زدایی از کبد شود و هم نفخ مواد اولیه موجود در غذاها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد،بهتر است برای بهره بردن هرچه بیشتر از خاصیت‌های زردچوبه، این ادویه را حدود ۱۵ دقیقه مانده به پایان زمان پخت به غذا اضافه کنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کروکودیل1 تلگرام صفحه ۳۱

کروکودیل‌ها با اینکه دندان دارند، اما هرگز غذای خود را نمی‌جوند

یکی از جالب‌ترین واقعیت‌ها در مورد تمساح‌ها این است که اغلب آن ها ۲۴ دندان بسیار تیز و البته ترسناک دارند، اما هرگز طعمه خود را نمی جوند. در موارد بسیار نادر، ممکن است از دندان خود برای خرد کردن غذا استفاده کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

جاده‌ای خطرناک که رانندگی در آن جرات می‌خواهد

‌اینجا جاده‌ای در کشور مونته‌نگرو در منطقه بالکان هست که آبشاری با شدت از ارتفاعات بلند از وسط جاده می‌گذرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

درنا آبی1 تلگرام صفحه ۳۱

درناهای آبی

جالب است بدانید درناهای آبی‌رنگ از زمین تغذیه می‌کنند و به ندرت، در نزدیکی تالاب‌ها مشاهده می‌شوند. بیشتر رژیم غذایی آنها از علف‌های بلند تشکیل شده‌است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پنیر6 تلگرام صفحه ۳۱

پنیر قدیمی

به تازگی در کشور باستانی مصر، ظرف سفالینی کشف شده است که داخل آن پنیر قرار دارد و باید به شما بگوییم که قدمت این پنیر، ۳۲۰۰ سال است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ایلام، آبدانان، دریاچه دوقلوی سیاگو

ویدیویی زیبا از دریاچه دو قلوی شهرستان آبدانان با عمقی بیش از سی متر در استان ایلام است.آب دریاچه بقدری شفاف است که شما راحت کف دریاچه رو می بینید و بهش لقب بزرگترین اکواریوم طبیعی ایران رو دادند.اسم اصلی دریاچه سیآگو است یعنی گودی سیاه.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

مندل1 تلگرام صفحه ۳۱

خشن‌ترین حیوان

خشن‌ترین میمون جهان، مندریل که نوعی نخستی سان است و جثه بزرگی دارد، حتی دیده شده جنگ را از یک پلنگ برده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پنیر و گردو2 تلگرام صفحه ۳۱

از گردو در وعده صبحانه بیشتر استفاده کنید

به گفته پزشکان مغز گردو سرشار از ویتامین B و اسیدفولیک می باشد که این ترکیبات باعث تقویت اعصاب و قلب و عروق می شوند، گردو سریع الهضم و چاق کننده است. با مصرف روزانه ۳ عدد گردو می توان فراموشی، خستگی و ضعف بنیه را جبران کرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شکار جالب آخوندک که یک زنبور را شکار می‌کند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کرکس تلگرام صفحه ۳۱

پرنده‌ای که ۱۶۰ کیلومتر را بدون بال زدن می‌پیماید

نتایج یک تحقیق که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد گونه‌ای از کرکس به نام « رُخ‌کرکس آند» می‌تواند بدون حرکت دادن بال‌های خود ساعت‌ها در هوا پرواز کند.کرکس آند که بزرگترین پرنده با توانایی پرواز در دنیا محسوب می شود، بال هایی به طول بیش از سه متر دارد و از جثه‌ای به وزن تقریبی ۱۵ کیلوگرم برخوردار است

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ساحل ارواح تلگرام صفحه ۳۱

ساحل ارواح

تصویر بالا ساحل ارواح است که در سال ۱۹۹۸ در غرب آمریکا کشف شد، دانشمندان هنوز علتی برای وجود تنه درختان در اقیانوس پیدا نکرده اند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

رابطه مادر و فرزندی میمون❤️?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قله تلگرام صفحه ۳۱

ماترهورن بلندترین قله در آلپ

ماترهورن (Matterhorn) کوهی است در آلپ با ۴٬۴۷۸ متر بلندا. این کوه که یکی از بلندترین قله‌ها در آلپ را دارد در مرز سوئیس و ایتالیا قرار گرفته‌است. ماترهورن شکلی هرمی دارد که چهار جبهه آن رو به چهار جهت اصلی قرار دارند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

سیب تو سرخ2 تلگرام صفحه ۳۱

سیب تو سرخ

سیب تو سرخ سیبی است که دربرخی نقاط جهان از جمله سمنان وآذربایجان ایران یافت می‌شود.تفاوت اصلی این سیب‌ها درصد بالای آنتی اکسیدان و مزه ترش آن است همچنین در مجاورت هواسیاه نمی‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ناب ترین تصاویر پرندگان

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آپنزل1 تلگرام صفحه ۳۱

شهر آپنزل،از جمله جاذبه های گردشگری کشور سوئیس شهر آپنزل است،که در حدود شصت و شش مایل مربع مساحت داشته و در ایالت سن گال واقع شده است،شهر آپنزل دارای چشم اندازهای طبیعی فوق العاده ای بوده و بیش تر جذابیت و زیبایی و حال و هوای قدیمی خود را همچنان حفظ کرده است و در واقع بیش تر شبیه یک دهکده ی قدیمی است تا یک شهر.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کلاغ سفیدپ تلگرام صفحه ۳۱

کلاغ‌های سفید

جالب است بدانید بسیاری ازکلاغ‌هاى سفید بعد تولد توسط مادر خود خورده مى‌شوند.حتى اگر شانس بیاورند و بالغ شوند توسط بقیه کلاغ‌ها اذیت مى‌شوند.زاد و ولد هم نخواهند داشت چون هیچ کلاغى آنها را دوست ندارد.

 

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

پرش میمون

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

کرفس4 تلگرام صفحه ۳۱

کرفس آرامتان می کند

به گفته پزشکان اگر مدام عصبی هستید و به قرص‌های آرام‌بخش پناه می‌برید ، بهتر است کرفس را بیشتر در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

فیل101 تلگرام صفحه ۳۱

فیل‌های احساسی

فیل‌ها می‌توانند بخندند یا گریه کنند. همچنین آن‌ها برای عضوی از خانواده که مدتی از جمع خانوادگی دور بوده است جشن استقبال تشکیل می‌دهند و برای فیل‌های درگذشته نیز مراسم سوگواری برگزار می‌کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گرگ و کلاغ2 تلگرام صفحه ۳۱

اتحاد کلاغ‌ها و گرگ‌ها

اتحاد کلاغ‌ها و گرگ‌ها از گذشته زبان زد بوده است،طبق مشاهدات کلاغ‌ها، گرگ‌ها را به لاشه هدایت می‌کنند و به نوعی برای خوردن صدا می‌زنند و گرگ‌ها نیز به سهم کلاغ‌ها دست درازی نمی‌کنند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

هویج4 تلگرام صفحه ۳۱

مصرف هویج یکی از سلاح‌های مقابله با کبد چرب است

به گفته پزشکان مصرف هویج قبل از هر وعده غذایی کمک برای کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن خواهد بود.خواص آب هویج برای کبد شامل پاکسازی مواد زاید و سموم از کبد، خروج صفرای مضر از بدن و جلوگیری از آسیب کبدی ناشی از مصرف مواد الکلی است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

نجات ماهی توسط خوک ها

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

عنکبوت بیوه1 تلگرام صفحه ۳۱

استحکام تار عنکبوت

در جنگ جهانی دوم علامت بعلاوه داخل نشانه گیر سربازان آمریکایی از تار عنکبوت بیوه سیاه ساخته میشد،این تارها از سیم های استیل یا پلاتینی با قطر مشابه استحکام بیشتری داشتند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

راه رفتن2 تلگرام صفحه ۳۱

عصبانی هستید؛ راه بروید

به گفته روانشناسان قدم زدن بهترین وسیله برای رهایی سریع از عصبانیت است. با حرکت، هورمون استرس کاهش می یابد و در بدن اندورفین «هورمون شادی» آزاد می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

رقص با کوسه

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آب خوردن3 تلگرام صفحه ۳۱

اگر نمی‌خواهید دچار غلظت خون و سکته شوید، آب خوردن را فراموش نکنید

به گفته پزشکان افراد بعد از سن ۴۰ سال، اغلب کمتر تشنه می‌شوند و آب کمتری مصرف می‌کنند، در نتیجه خون دائم غلیظ می‌شود.خون غلیظ هیچوقت نمی‌تواند به عروق ظریف (مویرگ‌ها) غذا و اکسیژن برساند. به همین علت شاهد سکته و انواع بیماری ها هستیم،به همین علت همیشه به میزان کافی آب بخورید

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

بوزینه1 تلگرام صفحه ۳۱

لوریس خطرناک

لوریس یکی از پستانداران و از خانواده بوزینه‌ها محسوب می‌شود .در نگاه اول کسی نیست که به دید ترحم به او نگاه نکند بخاطر مظلومیتی که در چشمانش می باشد.اما جالب است که بدانید از سمی‌ترین و خطرناک‌ترین حیوانات محسوب می‌شود که براحتی می‌تواند انسان را بکشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

شهرسازی تو حاشیه رودخانه یانچین در استان یونان چین

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

ببرها1 تلگرام صفحه ۳۱

گربه‌سانان و عطر

بر اساس تحقیقات صورت گرفته ببرها ، پلنگ‌ها و گربه‌های وحشی ، ادکلن مردانه‌ی کالوین کلین ، مدل obsession دارای رایحه‌ای تلخ است را دوست دارند ، به طوری که برای جذب کردن آنها در بیابان و فیلمبرداری از آن ها از این رایحه استفاده می کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

موز200 تلگرام صفحه ۳۱

موز میوه‌ای شادی‌آور

به گفته پزشکان موز میوه شادی آور است زیرا حاوی نوعی آمینو اسید و ویتامین B6 می باشد که باعث ترشح هورمون شادی‌بخش می‌شوند.خوردن روزانه یک موز احساسات منفی، خشم و افسردگی را به میزان زیادی از شما دور می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آب شدن یخ‌های قطبی بر اثر گرم شدن زمین

میانگین دمای هوا در سه قرن اخیر یک درجه افزایش یافته است. تا سال ۲۰۵۰ احتمالا نیم درجه دیگر هم افزایش یابد. این تغییرات ظاهرا کوچک هستند، اما باعث مشکلات واقعا بزرگ و جدی برای بشر خواهند شد.
.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

محیط بان1 تلگرام صفحه ۳۱

اورانگوتان مهربان

مرد محیط بانی که در رودخانه عمیق پر از مار در جزیره بورنئو گرفتار شده بود با صحنه عجیب پیشنهاد کمک از سوی یک اورانگوتان مواجه شد.ظاهرا این مرد که تا قسمت سینه در داخل آب رودخانه قرار داشت در حال جمع آوری مارهای سمی برای حفظ جان اورانگوتان ها بود که با آن روبرو شد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

خورشید12 تلگرام صفحه ۳۱
ثبت تصاویری زیبا از خورشید

تصویر زیبای بالا را یک مدرس ۶۶ساله بازنشسته رشته‌ عکاسی از باغ خود در شهر کِنت انگلیس تصاویر زیبایی از سطح خورشید به ثبت رسانده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

تخم گذاری جالب حلزون و بیرون آمدن بچه حلزون‌ها از تخم

جالب است بدانید حلزون‌ها میتوانند طوری مکانیزم بدنشان را تنظیم کنند که تا ۳ سال بخوابند.حلزون‌‌ها وقتی این کار را می‌کنند که خشکسالی شده باشد، تا سوخت و ساز بدنشان کاهش یافته و زنده بمانند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

آب2 تلگرام صفحه ۳۱

نوشیدن آب را جدی بگیرید

به گفته پزشکان عفونت های ادراری می‌توانند منجر به ایجاد سنگ مثانه شود،بنابراین توصیه می شود روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب خورده شود

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

فرودگاه1 تلگرام صفحه ۳۱

طراحی فضای فرودگاه

این تصویر فتوشاپ نیست،اثر هنری جدید در فرودگاه بین المللی تمپا -فلوریدا امریکا است و به گونه ای طراحی شده است انگار زیرآب است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

به سلامتی‌تان اهمیت دهید

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

گوشت قرمز1 تلگرام صفحه ۳۱

کهولت سن زودرس با خوردن گوشت قرمز

محققان آلمانی و اسکاتلندی با آنالیز اطلاعات ژنتیکی ۱ میلیون نفر به این نتیجه رسیدند که خوردن بیش از حد گوشت قرمز باعث کهولت سن زودرس می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

فومانچو تلگرام صفحه ۳۱

اورانگوتان باهوش

تصویر بالا فومانچو، اورانگوتانی باهوش است که با کلیدی که برای خود از سیم ساخته بود بارها از قفسش فرار کرد، هر بار که او را می‌گرفتند کلید را در دهانش پنهان می‌کرد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

برگ از نمایی نزدیک

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

قورباغه چشم سبز1 تلگرام صفحه ۳۱

قورباغه چشم قرمز

تصویر زیبای بالا عکسی از قورباغه درختی چشم قرمز یکی از رنگارنگ‌ترین و غیر‌عادی ترین قورباغه‌های آمریکای مرکزی است که در هنگام خطر پاهای نارنجی، پهلوهای آبی و چشمان قرمزش می‌درخشند تا دشمن را به وحشت بیندازند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

لاک زدن1 تلگرام صفحه ۳۱

لاک زدن ممنوع

به گفته پزشکان اگر نمی‌خواهید کودکتان در آینده مبتلا به سرطان و آسم و ناباروری شود.لاک زدن را برای کودکان منع کنید.همه لاک ها دارای ٣ ماده سرطانزای فتالات، تولوئن و فرمالدئید هستند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

——

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…