بروکسل و تفریحات رایگان آن

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کشور بلژیک که در غرب اروپا قرار دارد، یکی از قدیمی‌ترین کشورها محسوب می شود و پایتخت زیبای آن بروکسل از دیدنی‌ترین شهرهای آن است. مجسمه های بی نظیر، پارک های سبز، دیدنی های فرهنگی و … همگی از جاذبه های بروکسل در کشور بلژیک به حساب می آیند. در این‌جا شما را با بروکسل و تفریحات رایگان آن آشنا می‌کنیم.
بروکسل و تفریحات رایگان آن

دانستن اینکه چه تفریحات رایگانی در مقصد سفرمان وجود دارد می‌تواند به ما کمک کند سفری با هزینه‌ کمتر داشته باشیم. بخصوص در سفرهایمان به شهرهای اروپایی با توجه به بالا بودن قیمت ارز، ارزان سفر کردن بیش از پیش به یک مساله مهم تبدیل شده است. اگر قصد سفر به بروکسل، پایتخت بلژیک را دارید می‌توانید از تفریحات رایگان این شهر بهره‌مند شوید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا شما را با بروکسل و تفریحات رایگان آشنا کنیم.

بروکسل

فستیوال‌های رایگان شهر

مردم بروکسل عاشق فستیوال‌ها و جشن‌های مختلف هستند. در طول سال فستیوال‌های مختلفی برگزار می‌شود. برخی از این رویدادها، رایگان و در میادین شهر و به مناسبت رویدادهای مختلف برگزار می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین تفریحات رایگان بروکسل، شرکت در فستیوال رایگان موسیقی است که هر سال در ۲۱ ژوئن برگزار می‌شود. در این فستیوال که در گوشه و کنار شهر بروکسل می‌توانید به آن بپیوندید کنسرت‌ها و نمایش‌های مختلف در فضای باز برگزار می‌شود . در ماه سپتامبر نیز این شانس را دارید که در فستیوال رایگان موسیقی Jazz شرکت کنید و ماه اکتبر، زمان برگزاری موسیقی متنوع و ترکیبی است.

بروکسل و تفریحات رایگان آن

بازدید رایگان از موزه‌ها

اگر به درستی برنامه‌ریزی کنید، این شانس را خواهید داشت که این موزه‌ها را به صورت رایگان ببینید. بیشتر موزه‌های شهر بروکسل در هفته اول هر ماه یک روز یکشنبه یا چهارشنبه به صورت رایگان به روی بازدید کنندگان باز هستند. اگر این تاریخ زمانی نبود که شما در بروکسل حضور داشته باشید نگران نباشید هنوز موزه‌های دیگری وجود دارند که بتوانید به صورت رایگان ببینید. یکی از این موزه ها موزه Wiertz است که به نقاشی‌های عاشقانه نقاش مشهور بلژیکی Antoine Wiertz اختصاص دارد. همچنین باغ مجسمه‌ها در دانشگاه Leuven نیز رایگان است. در سایت Brusselsmuseums.be می‌توانید لیستی از موزه‌ها و زمان‌هایی که رایگان است، بیابید.

بروکسل و تفریحات رایگان آن

پیدا کردن مجسمه‌های سه گانه شهر

یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های شهر مجسمه پسرک است که به آن Manneken Pis گفته می‌شود. این مجسمه به سال ۱۶۱۹ باز می‌گردد. از آن زمان تا به امروز یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر بروکسل بوده که به صورت رایگان می‌توانید از آن دیدن کنید. اما علاوه بر این مجسمه، دو مجسمه دیگر نیز در شهر با همین مضمون وجود دارد که یکی مربوط به یک سگ است که به آن مجسمه Zinneke  گفته می‌شود و مجسمه سوم مجسمه دخترک است که Jeanneke Pis نام دارد.

دیدنی های بلژیک بروکسل

گشتی در اتحادیه اروپا

یکی از مهم‌ترین دلایلی که شهر بروکسل را در جهان مشهور و پراهمیت ساخته وجود پارلمان اروپا است. بازدید از ساختمان پارلمان به صورت رایگان امکان پذیر است. اما به دلایل امنیتی امکان ورود شخصی وجود ندارد و باید از قبل، تورهای رایگان بازدید از پارلمان را رزرو کنید. نمایشگاه دائمی House of European History جاییست که می‌توانید اطلاعات کامل‌تری درباره تاریخچه اتحادیه اروپا کسب کنید.

اتحادیه اروپا بروکسل

قدم زدن در مسیر سبز

مسیر سبز یا Promenade Verte یک مسیر محبوب سرسبز در شهر بروکسل است که اغلب برای پیاده روی یا دوچرخه سواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مسیر ۶۰ کیلومتر است اما شما می‌توانید در هر کجای مسیر به آن وارد شوید. در این مسیر می‌توانید به پارک‌ها، باغ‌ها و جنگل بزرگی برسید که به خودی خود برای گشت و گذار مناسب خواهند بود. یک کلیسای بزرگ نیز در مسیر یافت می‌شود که می‌تواند جذابیت مسیر را بیشتر کند.

بروکسل و تفریحات رایگان آن

سخن پایانی

سفر به اروپا همیشه گران نخواهد بود. بخصوص پایتخت‌های اروپایی نظیر بروکسل نیز با هزینه بسیار کمی قابل بازدید هستند. اگر اطلاعات کاملی درباره تفریحات رایگان بروکسل داشته باشید می‌توانید طوری سفرتان را برنامه ریزی کنید که بتوانید از بسیاری از این امکانات رایگان در شهر بهره مند شوید و هزینه کمتری برای سفرتان در نظر بگیرید.

بروکسل و تفریحات رایگان آن

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ در ۳:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…