آقایان چگونه قد بلند دیده شوند؟

۰
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برخی از افراد با کوتاهی قد خود مشکل دارند. دلیل آن هرچه باشد، این موضوع می‌تواند مشکل‌ ساز باشد.
قد بلند

با وجود اینکه تنها یک معجزه می‌تواند شما را یک ‌شبه از «دنی دویتو» به «شکیل اونیل» تبدیل کند، اما ترفندهایی وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از لباس‌های خود توهم بلندی قد را در دیگران ایجاد کنید و قد بلند دیده شوید. علاوه بر استفاده از کفش‌های طبی و پاشنه کوبایی، چند ترفند دیگر برای قد بلند دیده شدن وجود دارد که در این مطلب به آنها می‌پردازیم. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

پوشش مناسب

ارتباط قد بلند بودن با ژست

باور کنید یا نه بدن شما چند سانتی‌متر از قدتان را مخفی کرده است – و تنها کاری که باید برای مشخص شدن آن بکنید این است که صاف بایستید. ژست شما یکی از طبیعی‌ترین روش‌ها برای افزایش قد است. اگر نمی‌دانید که چگونه ژست خود را درست کنید، تصور کنید که طنابی از داخل بدنتان رد شده و سرتان را بالا نگه می‌دارد. این تصویر را در طول روز در ذهن داشته باشید – سر خود را بالا نگه دارید، پشت خود را صاف کنید و سینه خود را جلو بدهید.

یکپارچگی رنگ‌ها را برای قد بلند جلوه کردن حفظ کنید

لباس‌های تک‌ رنگ هماهنگ، بدن را صاف و قد را بلندتر نشان می‌دهند. تکنیک پوشیدن لباس‌های تک‌ رنگ در طیف‌های مختلف، به چشم اجازه می‌دهد که بدن را به‌ سرعت و بدون اخلال از بالا به پایین نگاه کند؛ و هرچه رنگ، تیره‌تر باشد بهتر است تا اینکه به رنگ مشکی برسید که واقعا شما را لاغر نشان می‌دهد؛ بنابراین سراغ سورمه‌ای یا ذغالی بروید.

لباس‌های اندازه تن خود بپوشید

لباس اندازه تن مهم‌ترین عامل است. همه ما تصویر اغراق‌ شده مردان در کت‌ و شلوارهای گشاد را دیده‌ایم؛ نه ‌تنها انگار که به کمد پدرشان حمله کرده‌اند بلکه انگار آن‌قدر کوچک هستند که هیچ لباسی اندازه آن‌ها نمی‌شود. شما باید سایز خود را بدانید و برندی را انتخاب کنید که بیشتر به شما می‌آید. خلاصه، شلوارهای بگی و فاق کوتاه خود را دور بریزید و یک خیاط خوب برای خود پیدا کنید که نیاز شما را درک کند.

لباس مناسب

راه‌راه‌های عمودی شما را قد بلندتر نشان می‌دهند

خطوط عمودی با فاصله یکسان – خواه در طرح لباس باشند مانند پیراهن‌های راه‌راه، خواه در پارچه باشند مانند مخمل کبریتی – شما را بلندتر نشان می‌دهند زیرا چشمان دیگران تمایل به دنبال کردن این خطوط دارند.

نسبت‌های کوچک

همان‌گونه که لباس‌هایتان نباید زیاد بزرگ باشند، جزییات ظریف نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند؛ بنابراین، یقه‌برگردان، عرض کراوات و گره آن، یقه و حتی آستینی که از زیر کت شما بیرون زده، باید کوچک‌تر و باریک‌تر از حد معمول باشند. این کار موجب می‌شود که همه لباس‌ها متناسب با سایز شما باشند و کوتاهی قدتان را برجسته نکنند.

جزئیات را به بالا تنه محدود کنید

حتما تاکنون متوجه شده‌اید که هدف، معطوف کردن توجه به بالا تنه است. خوره‌های مد، جذب اکسسوری‌ها می‌شوند پس استفاده از دستمال جیبی، کلاه، گیره کراوات و عینک بسیار نتیجه ‌بخش است اما همه آن‌ها را با هم استفاده نکنید.

از قدرت یقه‌ هفت استفاده کنید

هر مردی که حتی یک ‌بار کت‌ و شلوار پوشیده باشد، به او احساس خوش‌تیپی و قد بلندی دست می‌دهد. یکی از دلایل این احساس این است که یک کت ‌و شلوار اندازه، به ژست شما کمک می‌کند و دلیل دیگر، شکل آن است. شکل هفتی که بلیزر ایجاد می‌کند، چشم‌ها را به سمت بالا هدایت و شانه‌ها را برجسته‌تر می‌کند. این تکنیک در مورد گرم‌کن‌های یقه ‌هفت که گردن را بلندتر نشان می‌دهند و بهانه خوبی برای پوشیدن لایه‌های دیگر لباس هستند هم صدق می‌کند.

بلندی قد

از چه چیزهایی باید پرهیز کرد

علاوه بر بایدها، در تلاش برای بلند قد نشان دادن خود، نبایدهایی نیز وجود دارد:

  • از کمربند استفاده نکنید خصوصا اگر رنگ متضادی داشته باشد؛ زیرا با اضافه کردن خطی افقی جلوی حرکت رو به بالای چشم را می‌گیرند.
  • شلوارک و پیراهن‌های آستین‌کوتاه، اعضای کوتاه‌تر بدن را برجسته می‌کنند بنابراین، شلوار لینن بپوشید و آستین‌های خود را به روش ایتالیایی تا بزنید. البته در گرم‌ترین روزهای تابستان نمی‌توان شلوارک نپوشید پس به دنبال مدل‌هایی باشید که کمی بلندتر باشند تا پاهایتان را بلندتر جلوه دهند.
  • اگر پیراهنتان پایین‌تر از استخوان لگن قرار گرفت، آن را درون شلوار ببرید یا پیراهن دیگری بپوشید. هر پیراهنی که پایین‌تر از استخوان لگن قرار بگیرد، پاهایتان را کوتاه نشان می‌دهد.
  • اجازه ندهید قدتان، زندگی شما را کنترل کند. به یاد داشته باشید که به ازای هر مردی که در آرزوی قد بلند است، مردی وجود دارد که در آرزوی قد کوتاه است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر “راهنمای انتخاب و خرید ساس بند مردانه” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…