سدر، معجزه‌گر پوست و مو

۱۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خواص سدر برای پوست و مو بسیارشناخته شده است، اما سدر خواص دیگری نیز دارد که از آن جمله می‌توان به درمان زخم‌های سطحی، تصفیه خون، درمان گلودرد، دفع صفرا و... اشاره کرد.
خواص سدر

سدر، درختی همیشه سبز به ارتفاع ۱۰ متر است که تقریبا تمام اجزای آن خواصی را برای سلامتی به ارمغان می‌آورد. عمر این درخت بالغ بر صد سال است و عمدتا در مناطق گرمسیری رشد می‌کند. پودر سدر در تولید لوازم بهداشتی و آرایشی کاربرد فراوانی دارد و همچنین میوه و روغن بدست آمده از درخت سدر برای ریزش مو، درمان بیماری‌های مرتبط با صفرا، اسهال و … مفید است. برای آشنایی بیشتر با خواص سدر با مجله دلتا همراه باشید.

بهبود سریع زخم‌ها

استفاده از پودر سدر روی زخم‌های سطحی و تازه می‌تواند به بهبود سریع‌تر آن‌ها کمک کند. برای این کار این پودر را روی زخم بمالید و پس از چند دقیقه شستشو دهید. توجه داشته باشید که این روش باید طی چند روز متوالی انجام گیرد.

جلوگیری از ریزش مو

لایه برداری پوست

پودر سدر از برگ‌های این درخت به دست می‌آید و از این پودر در تولید محصولات بهداشتی استفاده ‌زیادی می‌شود. همچنین این پودر در طب سنتی برای ترمیم و بازسازی پوست استفاده می‌شود. سدر را می‌توانید با مقداری آب یا مقداری سرکه برای اثربخشی بیشتر ترکیب کنید و روی پوست ماساژ دهید. سپس بعد از گذشت چند دقیقه آبکشی نمایید.

شفافیت پوست

استفاده از ترکیب روغن بادام تلخ و سدر، باعث شفافیت پوست می‌شود. لازم است این ترکیب به مدت دو ساعت روی پوست باقی بماند. برای تهیه‌ آن، پودر سدر را بجوشانید و آب حاصل از آن را با روغن بادام ترکیب کنید و اجازه دهید روی شعله، بخار شود. پس از آنکه روغن غلیظ شد می‌توانید از آن برای درخشندگی پوست استفاده کنید.

جلوگیری از ریزش مو

یکی از علل ریزش مو، بازتر شدن منافذ پوست سر است. از آنجا یکی از خواص سدر قابض بودن آن است، می‌توان با گذاشتن سدر روی پوست سر، این منافذ را عملا تنگ‌تر کرد و تا حد زیادی ریزش مو را کاهش داد.

درخشندگی پوست

تقویت اشتها

یکی از درمان‌های خانگی برای لاغری، استفاده از ریشه‌ درخت سدر است. شما می‌توانید ریشه‌ این گیاه را در آب بجوشانید تا رنگ مایع به قرمز متمایل شود. سپس آن را بنوشید.

خاصیت آنتی اکسیدانی

میوه‌ سدر یا کنار (Jujube) سرشار از ویتامین C است، ویتامینی که در بدن فعالیت آنتی اکسیدانی دارد و در برابر آسیب‌های استرس اکسیداتیو مقاومت می‌کند. همچنین کنار حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین B، ویتامین E، کلسیم، فسفر و آهن است. لازم به ذکر است که محتوای پروتئین، کلسیم، فسفر، کاروتن و ویتامین‌های این میوه حتی از سیب نیز بیشتر است. کنار به دلیل داشتن فیبر فراوان، خاصیت ملینی دارد و می‌تواند در درمان یبوست و بهبود فعالیت دستگاه گوارش بسیار موثر باشد.

سدر

سایر خواص سدر

  • درمان سستی عضلات و تقویت ماهیچه‌ها
  • درمان بثورات
  • ضد قارچ و میکروب و تقویت معده
  • درمان درد گلو و خلط‌آور
  • درمان برونشیت توسط مصرف میوه‌ سدر
  • درمان عرق‌سوز
  • دفع صفرا
  • تصفیه خون
  • پاکسازی اخلاط

عوارض جانبی مصرف سدر

کنار (میو‌ه‌ درخت سدر) نفاخ است و همچنین افرادی که سابقه‌ تشنج دارند باید با احتیاط آن را مصرف کنند. برای کاهش نفخ این میوه طب سنتی پیشنهاد می‌شود که کنار را با مصلح آن یعنی سکنجبین مصرف کنید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۴۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ دی ۱۳۹۹ در ۶:۴۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۰۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۲۲ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۵۹ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۴۴ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۴۵ ب٫ظ

  12. روزبهانی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ در ۹:۱۲ ق٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…