خسروی: ۴۰۰ پزشک؛ جواز کسب مشاور املاک دارند!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بسیاری از افراد جامعه این روز‎ها در تلاشند سرمایه‎های خود را وارد بازار مسکن کرده تا بلکه از این راه سود بیشتری را نصیب خود کنند. در این میان برخی از پزشکان و مهندسان با دریافت مجوز مشاور املاک وارد حوزه  خرید و فروش و ساخت و ساز در بخش مسکن شده‌اند تا جایی که مصطفی قلی‎خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران از ورود ۴۰۰ پزشک به این حوزه خبر می‌دهد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین؛ رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این پرسش که آیا شغل معاملات املاک  پر درآمد تر از طبابت است می‌گوید: هم اکنون بسیاری از افرادی که درصنف مشاوران املاک به فعالیت مشغولند مدرک کارشناسی و یا بالاتر دارند و با توجه به اینکه خواست‎ها و علایق شخصی نخستین انگیزه افراد برای ورود به حوزه معاملات املاک است، در واقع دو گروه از افراد خواستار ورود به این حوزه هستند، گروه اول که خود سرمایه ‌دارند و گروه دوم که به این شغل علاقمندند.

مشاور املاک

او با بیان اینکه براساس قانون نظام صنفی، هر فرد که در مدتی مشخص مکانی را اجاره کند می‌تواند به عنوان مشاور جواز فعالیت دریافت کند تصریح کرد: طبق قانون نظام صنفی هرفرد چه زن و چه مرد در هر شغلی و با هر سرمایه‌ای حتی اگر به مدت یک سال ملکی را در اجاره داشته باشد می‌تواند در این حوزه جواز فعالیت بگیرد.

ورود پزشکان به دنیای خرید و فروش املاک:

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران می‌گوید: اطلاعاتی دقیق از این ‌که آیا پزشکان عمومی یا متخصصان و جراحان به این رشته ورود کرده‎اند وجود ندارد، اما به ‌طور مثال در منطقه میرداماد تهران گروهی از پزشکان با همکاری یکدیگر دفتر مشاور املاک دارند، البته بیشتر پزشکان در مناطق بالای شهر فعالیت می‌کنند و نمی‌توان گفت که حوزه فعالیت آنها در خرید و فروش آپارتمان یا زمین است.

مصطفی قلی خسروی درمورد فعالیت پزشکان در حوزه املاک در خارج از کشور نیز گفت: بیشتر این افراد در داخل کشور فعالیت می‌کنند در چند سال گذشته افرادی با تحصیلات پایین در حوزه املاک فعالیت داشته‎اند، اما امروزه حتی خانم‌های تحصیلکرده هم مایلند دربخش املاک کار کنند تا جایی که چند صد نفر از بنگاه‌داران کشور خانم‌هایی دارای تحصیلات بالا هستند.

او خاطرنشان کرد: از ورود افراد تحصیلکرده، حقوق‎دانان و همه اشخاصی که تحصیلات دانشگاهی دارند برای کار در بخش املاک استقبال می‌کنیم چرا که، ورود افراد تحصیلکرده  و با تجربه می‌تواند مشکلات این حوزه را به ویژه در مسائل حقوقی کاهش دهد.

مصطفی قلی خسروی؛ با اشاره به اینکه در بیشتر دفاتر معاملات ملکی مهندسان جوان فعالیت دارند می‌گوید: مهندسان، با اطلاعات کافی و استدلال‌های منطقی و معلومات بالا در باب خرید و فروش املاک باعث شده­­­­‎اند تا مردم در مراجعه به بنگاه‌های املاک راحت تر و با اطمینان بیشتر خرید و فروش کنند.

وی افزود: خوشبختانه گزارش‌ها نشان می­‎دهد در چند سال گذشته میزان جرائم و تخلفات در بخش املاک بسیار کاهش یافته و به جرأت می­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­‎گویم که آمار تخلفات، نزدیک به صفر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…