دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

این چهار منطقه قلب تپنده بازار مسکن تهران هستند!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش ۱۹۳ درصدی سالانه معاملات در تیرماه امسال این پیام واضح را می‌دهد که بازار مسکن هم اکنون در وضعیت نرمال قرار دارد.
میانگین قیمت مسکن در شهر تهران

 میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در تیرماه امسال به حدود ۲۱ میلیون تومان رسید که این رقم  به ترتیب از رشد ۵۷ و ۱۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته و خرداد ۹۹ حکایت دارد.

به گزارش مجله دلتا در تیرماه ۹۹ بازار مسکن در حالی شاهد افزایش ۱۹۳ درصدی سالانه و ۳۰ درصدی ماهانه معاملات شهر تهران بود که چهار منطقه ۵، ۴، ۲ و ۱۰ از بین ۲۲ منطقه، ۴۰.۶ درصد معاملات را به خود اختصاص داده اند.

منطقه ۱۹ پیشتاز تورم

کارنامه بازار از نظر میانگین قیمت مسکن در شهر تهران نیز بالاترین نرخ رشد سالانه را به منطقه ۱۹ متعلق می‌داند که البته با توجه به تعداد پایین معاملات در منطقه ۱۹ که با ۸۰  قرارداد خرید و فروش در تیرماه تنها منطقه‌ای بود که دارای تعداد معاملات کمتر از ۱۰۰ مورد بوده است.

گزارش مسکن تیر 99

حدود ۷۳ درصد معاملات در ۱۰ منطقه شهر

در تیرماه امسال بالاترین تعداد معاملات به میزان ۷۳.۱ درصد به ترتیب در مناطق ۵، ۴، ۲، ۱۰، ۱۴، ۷، ۱، ۸، ۳ و ۱۵ انجام شد. از این میزان، ۴۰.۶ درصد قراردادهای خرید و فروش فقط در چهار منطقه ۵، ۴، ۲ و ۱۰ منعقد شده است. منطقه ۵ با ۱۴.۹ درصد از معاملات کماکان پیشتاز تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن در تهران است.

هم‌اکنون فقط دو منطقه ۱۸ و ۱۹ شهر تهران دارای میانگین قیمت مسکن کمتر از ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع است. در حالی‌که تیرماه سال گذشته تعداد مناطقی که قیمت مسکن در آنجا کمتر از متری ۱۰ میلیون تومان بود به ۱۰ منطقه می‌رسید. ضمن آنکه در تیر ماه سال قبل واحدهای ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان بالاترین تقاضا را در شهر تهران از آن خود کردند در حالی که تیرماه امسال این رتبه به واحدهای ۶۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان رسید.

عوامل موثر بر افزایش معاملات

افزایش ۱۹۳ درصدی سالانه معاملات با این که می‌تواند نشان دهنده عمق رکود در تیرماه ۹۸ باشد این پیام واضح را می دهد که بازار مسکن هم اکنون در وضعیت نرمال قرار دارد؛ چراکه در سال‌های گذشته معمولاً میانگین معاملات در محدوده ۱۵ هزار مورد بود. کارشناسان معتقدند بخش مهمی از رونق بازار می‌تواند ناشی از ورود سرمایه‌ها از بورس به بازار مسکن مربوط باشد. البته انتظارات تورمی، رشد نرخ ارز، افزایش قیمت مصالح ساختمانی، اخبار مربوط به دریافت مالیات از خانه‌های خالی در تابستان امسال و الزام به دریافت کد رهگیری نیز در افزایش معاملات مسکن شهر تهران بی تاثیر نبوده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “زمان پرداخت وام اجاره مسکن” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds