خرید و فروش آپارتمان نوساز در تیر ماه چه وضعی داشت؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

خرید و فروش آپارتمان‌های نوساز تا پنج سال ساخت در تیرماه امسال ۴۸ و سه دهم درصد از مجموع ۱۳ هزار و ۵۱۴ خرید و فروش آپارتمان انجام شده در بنگاه‌های املاک پایتخت، بوده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل ازدنیای اقتصاد، گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در تیرماه ۹۷ نشان می‌دهد: در این ماه میزان خرید و فروش آپارتمانهای مسکونی به بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد رسیده است که درمقایسه با ماه قبل و همین زمان در سال گذشته به ترتیب معادل ۲/ ۹ و۷ درصد کاهش داشته است.

خرید و فروش آپارتمان

کارشناسان بازار مسکن می گویند: یکی از دلایل مهم کاهش میزان معاملات در نخستین ماه از فصل تابستان امسال، افزایش قیمت آپارتمان در چند ماه اخیر بوده است. افزایش قیمت آپارتمان ناشی از عوامل بیرونی و درونی بخش مسکن همچون انتظارات تورمی در چندماه اخیر، سبب شده است تا قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی در تهران به مرز ۷ میلیون تومان برسد.

بنا برگزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت هرمترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده دربنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران معادل ۶ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان بود که در مقایسه با ماه پیش از آن و همین ماه در تیر ماه ۹۶؛ به ترتیب معادل ۱/ ۷  و ۲/ ۵۴ در صد افزایش نشان می‌دهد. در این میان، آپارتمان‎های نوساز تا ۵ سال ساخت با ۸/ ۴۳ درصد بیشترین تعداد خرید و فروش را از آن خود کرده‎اند.

بررسی‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد: سهم این گروه از آپارتمان‌های مسکونی در مقایسه با تیرماه پارسال ۲ و ۴ دهم درصد کاهش و در مقابل سهم آپارتمان‌های با عمر بیش از ۱۵ سال افزایش یافته است.

در عین حال در نخستین ماه از فصل جابه جایی‎ها؛ توزیع تعداد معاملات انجام شده برحسب مناطق مختلف شهر تهران به گونه‌ای بوده که از میان ۲۲ منطقه شهر تهران؛ منطقه ۵ با سهم ۲/ ۱۳ درصد از معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۴ و ۲ با سهم ۹ و ۹/ ۷‌ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. همچنین منطقه ۵؛ بیشترین میزان افزایش متوسط قیمت را نیز از آن خود کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد: بیشترین افزایش متوسط قیمت در تیر ماه ۹۷ در مقایسه با همین ماه درسال ۹۶؛ به منطقه ۵ معادل ۷۱ و ۸ دهم  درصد و کمترین میزان افزایش؛ به منطقه ۱۲ معادل ۱۴ و ۸ دهم درصد تعلق دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…