دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

مالیات خانه‌های خالی سنگین‌تر می‌شود؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر اساس آخرین اصلاحات صورت گرفته در طرح مالیات بر خانه‌های خالی، این واحدها در سال اول 6 برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر درآمد اجاره مشمول مالیات می‌شوند.
طرح مالیات خانه‌ های خالی

تا پیش از این قرار بود مالکان واحدهای خالی در سال اول معاف از مالیات باشند، سال دوم برابر با مبلغ اجاره سالانه، سال سوم ۱.۵ برابر و سال چهارم دو برابر اجاره سالانه مالیات بپردازند. اما اخیرا سید احسان خاندوزی، نماینده تهران، گفته است که بر اساس اصلاحات صورت گرفته در طرح مالیات خانه‌ های خالی برای سال اول شش برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر در نظر گرفته شده است.

به گزارش مجله دلتا طبق آخرین گفته مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، هفته آینده از طریق این سامانه به افرادی که بیش از یک خانه دارند پیامک داده می‌شود و آن‌ها وارد سامانه املاک و اسکان کشور خواهند شد تا اطلاعات ملک خود را مشاهده و تایید و اطلاعات سکونتی را خود اظهاری کنند.

سید احسان خاندوزی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، درباره آخرین تغییرات در طرح مالیات خانه‌ های خالی گفته است: برای اینکه هر نوع مالیات به شکل عادلانه اخذ شود، نیازمند نظام اطلاعات اقتصادی هستیم، از این رو در بحث اخذ مالیات از خانه های خالی، بر ضرورت ایجاد سامانه املاک و اسکان در کشور تأکید شد تا بر مبنای آن مالیات‌های حوزه مسکن اخذ شود.

وی اظهار داشت: به سبب اینکه بانک اطلاعاتی سامانه املاک و اسکان از قوت کافی برای مالیات‌ستانی برخوردار باشد، دستگاه های اجرایی مکلف شدند که اطلاعات مورد نیاز این سامانه را با قید فوریت در اختیار قرار دهند و در صورت خودداری مأموران دولتی از اجرای این قانون، به انفصال از خدمات دولتی محکوم می‌شوند. همچنین بر اساس این طرح شهروندان مکلف هستند که ظرف مدت مشخصی، اطلاعات واحدهای مسکونی تحت تملک را در سامانه ملی املاک و اسکان قرار دهند.

البته در طرح مذکور، مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شده است، به طوری که با درج کد پستی محل سکونت در سامانه املاک و اسکان، دیگر نیاز نیست که با حضور در ادارات و سازمان‌ها مدارک و اطلاعات خود را ارائه کنند، بلکه پرسنل ادارات می‌توانند از این سامانه استفاده کنند، از این رو روند مراجعات اداری تسریع خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “زمان دقیق پرداخت وام اجاره مسکن” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds