مثلث برمودا، اسرار و شگفتی‌ها

۱۲
11
زمان مطالعه: 3 دقیقه
منطقه‌ای که به مثلث برمودا مشهور است، ناحیه‌ای به مساحت ۱/۳۰۰/۰۰۰ کیلومتر مربع از اقیانوس را در برگرفته است. این ناحیه در راس جنوب شرقی ایالت فلوریدا قرار دارد.
مثلث برمودا

دهه‌هاست که مثلث برمودا (Bermuda Triangle) ذهن بشر را با معمای ناپدید شدن کشتی‌ها و هواپیماها به خود مشغول کرده است. چنین حوادث مرموزی ناخودآگاه ما را به یاد موجودات فرازمینی، یوفوها، نیروهای ماورایی و سرزمین‌های گمشده می‌اندازند. ادامه این مقاله را در مجله دلتا بخوانید.

دیدنی های جهان

همه چیز درباره منطقه

منطقه‌ای اسرارآمیز در اقیانوس اطلس است که در بین شهر میامی، جزیره‌ برمودا و پورتوریکو قرار دارد. ناحیه‌ای که تاکنون د‌ه‌ها کشتی و هواپیما در آن ناپدید شده‌اند. برخی از این حوادث بنا به دلایلی نامعلوم روی داده‌اند.
کشتی‌ها و هواپیماهای دیگری هم بوده‌اند که در شرایط مساعد آب‌و‌هوایی و بدون اینکه هیچ‌گونه پیام‌‌ اضطراری ارسال کنند، در این ناحیه ناپدید شده‌اند. باوجود طرح هزاران نظریه‌ خیال‌پردازانه، هیچ یک از آن‌ها ثابت ‌نمی‌کنند که ناپدید شدن کشتی‌ها و هواپیماها در این منطقه بیش از دیگر نواحی پر رفت‌وآمد اقیانوس روی می‌دهند. در حقیقت، مردم هر روز بدون هیچ حادثه‌ای در مثلث برمودا کشتیرانی می‌کنند و به‌سلامت از آن می‌گذرند.

مثلث برمودا

افسانه‌ مثلث برمودا چگونه به وجود آمد؟

منطقه‌ای که به مثلث برمودا مشهور است، ناحیه‌ای به مساحت ۱/۳۰۰/۰۰۰ کیلومتر مربع از اقیانوس را در برگرفته است. این ناحیه در راس جنوب شرقی ایالت فلوریدا قرار دارد.
وقتی کریستف کلمب طی اولین سفر دریایی خود به آمریکا رسید، از شعله‌ی آتش بزرگی (احتمالاً یک شهاب سنگ) خبر داد که شبی به دریا برخورد کرد و چند هفته بعد نیز نور عجیبی را در دوردست دید.
همچنین مطالبی درباره‌ عملکرد عجیب قطب‌نما نوشته که دلیل آن وجود ناحیه کوچکی در مثلث برمودا است. این ناحیه یکی از معدود مکان‌های کره‌ی زمین به شمار می‌رود که در آن، شمال جغرافیایی و شمال مغناطیسی زمین در یک خط قرار گرفته‌اند.

سفر

راز مثلث برمودا

بررسی‌های محیطی امروزه قادر است علت وقوع بسیاری از این حوادث را توضیح دهد. بخش عمده‌ای از طوفان‌ها و گردبادهای حاره‌ای اقیانوس اطلس از مثلث برمودا عبور می‌کنند و در گذشته که تکنولوژی پیش‌بینی آب‌وهوا پیشرفته نبود، چنین طوفان‌های خطرناکی کشتی‌های زیادی را غرق می‌کرد. همچنین جریان گرم اقیانوسی گلف استریم (Gulf Stream) در اقیانوس اطلس، تغییرات شدید و سریعی را در آب‌وهوا به وجود می‌آورد. وجود جزایر متعدد در دریای کارائیب آب‌های سطحی را ایجاد می‌کند که می‌‌تواند مسیریابی کشتی‌ها را با مشکل مواجه سازد. بنا بر برخی شواهد، قطب‌نمای مغناطیسی گاهی اوقات بجای نشان دادن قطب شمال مغناطیسی، قطب شمال حقیقی کره‌ی زمین را نشان می‌دهد.

عجایب جهان

کلام آخر

گردابی با جریانات جزر و مد قوی که در آب های باهاما و در نزدیکی گوشه غربی مثلث برمودا و در حدود ۴۵ مایلی سواحل فلوریدا واقع شده است از دیگر شگفتی‌های طبیعی این منطقه است. این اتفاق به خاطر غارهای بزرگ زیر آبی معروف به حفره های آبی شکل می‌گیرد و پتانسیل مکش در یک کشتی که از بالای آن ها عبور می‌کند را دارد. با وجود داستان های ترسناک در مورد مثلث برمودا، هنوز هم یک مسیر مشترک برای کشتی های کروز و دیگر قایق ها وجود دارد و هواپیماها اغلب در منطقه پرواز می کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب هوش هیجانی (EQ) چیست؟ را در مجله دلتا بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۰۱ ق٫ظ

    مطالب بسیار عالی وآموزندهاست

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۳۱ ق٫ظ

    با سلام عالی بود سرگسرگرم کننده ک آموزشی است

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۱۶ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۱۳ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۱ ب٫ظ

    سپاس

    پاسخ

  10. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۰۰ ب٫ظ

  11. عباس

    ۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۳۴ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  12. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ در ۹:۵۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…